|
|
|
|
|
|
Filmde sevgilisi hapse giriyor gerçekte kendisi mahkum olacaktı
Fadik Sevin Atasoy, sinema filmi 'O Şimdi Mahkum'da sevgilisi hapiste olan Rus bir kadını canlandırıyor. Atasoy, gerçek hayatta ise iki kez hapishanenin kapısından döndü. İlkinde otostop yaptığı arabanın şoförü sınır kaçakçısı çıktığı için. İkincisinde de Fransız kadın taklidi yaparak ülkeye vizesiz girdiği için.
Fadik Sevin Atasoy, son dönem yıldızı parlayan oyunculardan. Haluk Bilginer ile 'Cimri' adlı tiyatro oyununda başrol oynuyor. Nisanda vizyona girecek olan Abdullah Oğuz'un yönettiği 'O Şimdi Mahkum'da ise Burhan Öçal'ın canlandırdığı mafya babası Numan Kolsuz'un sevgilisi Rus Katherine'yi canlandırıyor. 30 yaşındaki oyuncunun, mesleği için yaşadıkları ise bir hayli ilginç. Hatta sırf oyunculuk aşkı onu iki kere hapishanenin kapısına kadar getirmiş. Ama yine oyunculuğu sayesinde mahkum olmaktan kurtulmuş... İşte Fadik Sevin Atasoy'un ağzından yaşadıkları ve düşünceleri...
İKİ YIL BORÇ ÖDEDİM Oyunculuğumu geliştirmek için İngiltere'ye giderek oyunlar izlemek istiyordum ama yol, barınma ve tiyatro oyunları için param yoktu. Arkadaşlarımdan borç alarak Londra'ya gittim ve 16 oyun izledim. Türkiye'ye döndüm ve iki yıl boyunca borçlarımı ödedim.
SON ANDA KURTULDUM Kültür Bakanlığı 2003'te Bulgaristan'da bir Türk tiyatrosu kurmamı istedi. Kırcaali'de bir tiyatro kurdum. Bir yıl boyunca birçok oyun sahneledim. Bu sırada Türkiye'de de dizi çekiyordum. Bir gün otobüs bulamayınca otostop çektim. Çünkü taksiye verecek param yoktu. Bir Bulgar beni arabasına aldı. Sınıra geldiğimizde gümrük memurları arabayı aradı ve koltukların altında 17 kilo kaçak et buldular. Bulgar'ı tutukladılar. Benim tutuklama işlemlerime başladılar. Son anda gümrük memuru beni tanıdı ve arabaya otostopla bindiğime inanarak beni tutuklamaktan vazgeçti.
VİZESİZ SINIRI GEÇTİM İngiltere'de olduğum dönem, Fransa'ya geçip opera izlemek istiyordum. Vize başvurusunda bulundum ama vermediler. Şansımı denemek istedim ve Manş tüneliyle Fransa'ya geçtim. Gümrükte yabancıların ve Fransız vatandaşlarının olduğu iki bölüm vardı. Fransız vatandaşlarının bölümüne giderek Fransız kadın taklidi yaptım. Memur şüphelenmedi ve beni ülkeye aldı. Dört gün boyunca Paris'te dolaştım. Çıkışta vizem olmadığını anladılar ve başım belaya girdi. Neden vizesiz girdiğimi anlattım. Devlet tiyatrosu oyuncusu olduğumu kanıtlayınca İngiltere'ye dönmeme izin verdiler.
REYNOLDS'LA OYNAYACAKTIM Başrollerini Nastasia Kinski ve Burt Reynolds'un oynayacağı 'Women in Live' adlı filmde rol alacaktım. Filmin bir bölümü Antalya'da çekilecekti. Yapımcı Antalya'ya geldi ve hazırlıklara başladı. O sırada 11 Eylül olayı yaşandı ve filmi sigorta eden şirket Türkiye'nin güvenli olmadığı gerekçesiyle sigorta poliçesini iptal etti. Film de çekilemedi. Ben de, belki de hayatımın en büyük fırsatlarından birini kaçırdım. Çünkü filmde Nastasia Kinski ve Burt Reynolds ile diyalog sahnelerim vardı.
VİZYONUMUZ YOK Türk oyuncuların yurtdışına açılmaları çok zor. Sorun aslında hep söylendiği gibi yabancı dil değil, tamamen vizyon meselesi. Oyuncular para kazanmaya başlayınca paralarını eve ve beyaz eşyalara yatırıyorlar. Böylelikle de yurtdışı hayallerinin değil, beyaz eşyalarının tutsağı oluyorlar. Para kazanmayı yolun sonu olarak gördükleri için yurtdışı hayalleri, dolayısıyla da çalışmaları bitiyor. Önden kimse gitmediği için kimse kimsenin takipçisi de olamıyor.
BİLGİLİ KİŞİ SEVİLMİYOR Türkiye'de pek çok iş alanında olduğu gibi oyuncuların da fazla bilgili ve donanımlı olmaları kendilerine zarar veriyor. Çünkü kimse kendisinden fazla bilgiye sahip olanla çalışmak istemiyor. Bilgi ve donanımlarımı genelde saklamayı tercih ediyorum.
BİLGİNER UFKUMU AÇTI Haluk Bilginer gibi bir oyuncuyla çalışmak ufkumu açtı. Çünkü kazandığını yata, kata değil tiyatroya yatırıyor. Böyle bir-iki oyuncu daha olsa Türk oyuncuları büyük yabancı yapımlarda rol alabilir.
KURALLAR OLMAMALI Oyuncuların 'sevişmem, öpüşmem, soyunmam' gibi kuralları olmamalı. Türkiye'de ne zaman oyunculuk konuşulursa oyuncuların bu tip kuralları yıkılır.
MEHMET ÇALIŞKAN MAGAZİN
|
|
|
|
|
|
|
|
|