Bosch Genel Müdürü Karakaş Türkiye'nin yatırımcılar için cazibesini kaybetmeye başladığını söyledi.
Türkiye'deüretim yapan otomotiv şirketleri yeni yatırımlar konusunda uyarmaya devam ediyor. Bosch Sanayi ve Ticaret Genel Müdürü Gürcan Karakaş, teşvikler, enerji maliyetleri ve bürokrasi nedeniyle Türkiye'nin yabancılar için cazibesini kaybettiğini söyledi. Karakaş, otomotivi bekleyen tehlikeleri şöyle aktardı: "Doğu Avrupa ülkelerinde sağlanan yatırım teşvikleri Türkiye'ye göre çok kapsamlı. Taklit ürünlerle baş etmek çok zor. 2000'den bu yana 700 dava açtık, 59'u sonuçlandı. Yabancı çalışanların izinlerindeki prosedürün kolaylaştırılması gerekiyor. 3 aya kadar süren onay işlemleri var. Son olarak da Enerji Verimliliği Taslağı maliyetleri artıracak." Gürcan Karakaş, şirket olarak Türkiye'nin yanı sıra 2003'ten bu yana İran'ın da sorumluluğunu aldıklarını belirterek, "Tahran'da bir büro açtık. Türkiye ve İran toplam 2.1 milyon adetlik üretim kapasitesiyle gelişmekte olan ülkeler arasında Çin'den sonra en gözde bölge" dedi. İran pazarının her yıl yüzde 20 büyüdüğüne dikkat çeken Karakaş, ileride bu ülkede montaj üretimi yapabileceklerini sözlerine ekledi.