|
|
Ver yârini ellere...
Rahmetli annemin unutamadığım deyişlerinden biridir: "Ver yarini ellere vur poponu yerlere..." Muhabbet Kart'ın Mustafa Sandal ile çektiği son reklam filmini gördüğümde, VW ve annemin bu lafı geldi aklıma... VW'nin konserler dizisi için anlaştığı ve markasını özdeşleştirdiği Mustafa Sandal'ı Muhabbet Kart'a kaptırmış olması hangi stratejik iletişim planına uyar açıkçası ben bilemedim. "Ne olur sanki hem VW için konser verir, hem Muhabbet Kart için reklam yapar!" diye düşünenler olabilir. Doğrudur. Yalnız bu durum Sandal'a yarar VW'ye değil. Yazık etmiş VW. Algılama yönetiminin altın kurallarından biri hiç şüphesiz sürekliliktir. Jack Trout'un dediği gibi, "gerekirse kurban vererek, muhafazakar süreklilik"... Bu arada Muhabbet Kart reklamı süper. Alt yazı olmasına rağmen "Neden İngilizce, ben anlamıyorum?" diye eleştirenler çıkabilir. Hiç önemli değil. Bir reklam filminin görevi ne olmalı? Öncelikle o ürün ya da kurumla hedef kitlesi arasında duygusal bir bağ kurmak. Çünkü biliyoruz ki, özellikle 90'lı yıllardan sonra ürün ve hizmetler arasında belirgin maddi farklar ortadan kalktı. Her şey zaten standart. Rekabet başka bir alanda yapılıyor: 'Duygusal alanda'. Marka vaadini karşı tarafa nasıl geçireceksin, müşteriyi sana bağımlı hale nasıl getireceksin? İletişimciler bu sorunu çözmeye çalışıyorlar. Muhabbet Kart filminin ana hedefi her kelimeyi anlaşılır kılmaktan çok sımsıcacık bir İtalyan ailesi atmosferini yaratmak ve o sıcaklık duygusunu izleyiciye geçirmek. Film bunu mükemmelen başarıyor, ayrıca Muhabbet Kart'a uluslararası bir kabul görmüşlük algısı da ekliyor. Bildiğimiz kadarıyla filmin Hint, Fransız ve Rus versiyonları da hazırlanıyormuş. Kim düşündüyse aklına sağlık. Her iyi işi kıskanıp öküz altında buzağı aramak isterseniz, filmde bir Türk kızının İtalyan erkeğine gönlünü kaptırmasının, milli gururumuzu rencide edebileceğini iddia edebilirsiniz. Oysa İtalyan delikanlıyı bir Türk oynuyor. Hem de nasıl oynuyor! Bir de Sandal'ın Cem Yılmaz'a benzetildiği iddiası olabilir ki; o zaman beni de zaten Brad Pitt'e benzetebilirler. Muhabbet Kart kampanyayı gazete reklamlarıyla nasıl tamamlayacak merakla bekliyorum.
|