|
|
Coca Cola'dan iletişim dersi
Türkiye'de PR çalışmalarını bir Türk gibi yönetmeyi başaran Coca-Cola, dikkat çekici çalışmalarına bir yenisini eklemiş: Türkiye'nin uluslararası çaptaki yedi moda tasarımcısını ilk kez bir araya getirerek, iki metre boyundaki Coca-Cola şişelerinden oluşan bir sergi hazırlıyorlarmış. "Hayattan Coca-Cola Şişeleri" adıyla gerçekleşecek sergide, modacıların gözüyle sokak, günlük hayat ve insanlar yorumlanacakmış. Sergi, mayıs ayından itibaren izlenebilecekmiş. İki metre boyundaki dev Coca-Cola şişelerinin, Türkiye'yi dünyada başarı ile temsil eden Elif Cığızoğlu, Dice Kayek, Atıl Kutoğlu, Rıfat Özbek, Ümit Ünal, Yazbukey ve Hakan Yıldırım'ın tasarımlarıyla hayat bulacağı PR kampanyası, Murat Pilevneli danışmanlığında yürüyormuş. Bennu Gerede ile Koray Erkaya fotoğrafları çekecekmiş. "Hayattan Coca-Cola Şişeleri"nin grafik çalışmalarını ise Ulaş Eryavuz'un gerçekleştireceği söyleniyor. Her bir tasarımdan 10'ar bin olmak üzere toplam 70 bin adet üretilerek satışa sunulacakmış. Şişelerin satışından elde edilen gelir ise Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı & Coca-Cola Gençlik Fonu'na aktarılacakmış. Bomba gibi bir PR çalışması. Bu senenin ödüllerini toplar. Belki de Türkiye'de iletişimlerini yönetirken bütün uygulamaları, hatta reklam filmlerini yurt dışından ithal eden çok uluslu şirketlere de örnek olur.
|