'Biz girince, gazlı içecek pazarı yüzde 27 büyüdü'
Ülker Gıda Grubu Başkanı Yurdagül, Cola Turka'nın pazarda ikinci sıraya yerleştiğini belirterek, "Biz girdik, pazar büyüdü" dedi Yurdagül, "büyük oyuncuların arasında 18 ayda bu noktaya geldik ve 70 milyon dolarlık ek yatırımla hat sayısını artırdık" diye konuştu.
Ülker Gıda Grubu Başkanı Metin Yurdagül, Coca Cola ve Pepsi gibi uluslararası oyuncuların olduğu kolalı içecekler pazarına, 2003 yılında Cola Turka markasıyla girdiklerini ve durağan olan gazlı içecekler pazarını yüzde 27 oranında büyüttüklerini söyledi. Yurdagül, "Cola Turka pazara girdiğinden bu yana satış grafiği yükseliyor. Yüzde 20'lerdeki pazar payı ile şu an ikinci sırada. Bu kadar önemli oyuncuların olduğu bir pazarda diğer kategorilerdeki gibi çok hızlı bir büyüme olmaz. Ama yüzde 20'nin üzerine çıkacağız tabii" dedi.
70 MİLYON $'LIK EK Cola Turka'nın ve grubun diğer gazlı içecek markalarının üretildiği Sakarya'daki Della Gıda Fabrikası'nda basınla sohbet eden Yurdagül, Haziran 2002'de faaliyete geçen fabrikada 35 bin litre/saat olan kapasitenin 190 bin litreye çıktığını söyledi. 70 milyon dolarlık ek yatırımla üretim hattı sayısını 9'a çıkardıklarını anlatan Yurdagül, "Türkiye'nin ve komşu coğrafyanın en büyük gazlı içecek fabrikasıyız. 18 ay gibi bir sürede Cola Turka her 100 evden 63'üne en az bir kez girdi. Bazı bayilerimizin yurt dışına, özellikle etnik pazarlara ihracat yaptığını duyuyoruz. 2005 ciro hedefimiz 200 milyon dolar" dedi. Yurtdışındaki fabrikalarda 2004 yılında 300 milyon dolarlık ciro yapıldığını, Türkiye'den yapılan ihracatın ise 333 milyon dolar olduğunu söyleyen Yurdakul, "2005'te iç pazarda yeni kategorilere girmeyeceğiz, ancak yurt dışında yeni ülkeler gündemde. Romanya yeni başlıyor. Bize en yakın Avrupa ülkesi burası. Mısır'da da bir yatırım üzerinde çalışıyoruz." diye konuştu.