kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
  » Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
PROJE, BEKLENENDEN UZUN SÜREBİLİR....   Projenin 10-15 yıl sürebileceğini söyleyen uzmanlar, maliyetin yakıt kaybı açısından yıllık 864 milyon dolar, işgücü kaybı açısından 3.6 milyar dolara ulaşabileceğini söyledi.
'Marmaray' başladı tartışmalar sürüyor

Prof. Tezcan, Asya ile Avrupa'yı birleştirecek 'Marmaray Projesi'nde 'çökme riski' bulunduğunu söylerken, DHL Genel Müdürü Zalgı, geçidin 9 şiddetindeki depreme dayanıklı olduğunu iddia etti.

İstanbul'un ulaşım sorununu önemli ölçüde çözmesi beklenen 2.5 milyar dolarlık Marmaray Projesi'nin, Asya ve Avrupa'yı birleştirecek bölümü olan bin 600 metrelik tüp geçidin yapılacağı yer bilim adamları arasında tartışmaya neden oldu. Olası İstanbul depremi için hazırladığı projelerle gündeme gelen ve son olarak 'Sıfır Can Kaybı' projesi ile İstanbul'daki mevcut binaları güçlendirmek için harekete geçen Boğaziçi Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Semih Tezcan, Sarayburnu-Üsküdar arasına yapılacak olan tüp geçit projesinin zemin ve güzergâh açısından yanlış bir seçim olduğunu öne sürdü. Tezcan'a göre, tüp geçit Boğaz Köprüsü'nün hemen üstüne yapılmalı. Tezcan, "Raporlaragöre zemin ince taneli ve suya doygun bu kum tabakasından oluşuyor. Bu şiddetli bir depremde sıvılaşır. Bu zemin batırma tünel açısından son derece tehlikelidir. Kazık çaksalar da, çimento enjekte etseler de göçme riskini ortadan kaldıramazlar" ifadelerini kullandı. 'Tüp Geçit' projesini yürüten DHL (Demiryollar, Limanlar ve Havameydanları İnşaatları Genel Müdürlüğü) Genel Müdürü Niyazi Zalgı ise "Bir iki uzmanımız buna tepki gösteriyor. Son sondajları yaptık. Her 25 metrede bir zemini deldik. Zeminin sağlam yerleri var. Haliç'ten gelen bir bölüm 10 metre derinliğinde ve 120 metre uzunluğunda. Burada iyileştirme yapılacak. Japonlar bu alanda en uzmankişiler ve depremi iyi tanıyorlar" diye konuştu. Niyazi Zalgı seçilen metodun uygun olduğunu belirterek, şöyle devam etti: "Eleştiriler haksız. Anıtlar kurulu ile de koordineli çalışıyoruz. Eğer profesörlerin dediği gibi delme yapsaydık 100 metre derinlikte istasyonlar yapılması gerecekti. Bunlarda dünyanın en derin istasyonları olurdu. Tüp geçit 9 derecelik deprem etkisi gözönüne alınarak yapılıyor." Şehircilik uzmanı Prof. Dr. Ahmet Vefik Alp de projenin ölü doğmuş bir proje olduğunu söyleyerek, "İş merkezleri Maslak, Levent ve Şişli bölgesine kaydı. Ulaşım da bu bölgede yoğunlaştı. Projede 20-30 yıl öncesinin analizleriyle yola çıktılar" dedi.

Hasan ERŞAN / MERKEZ


1 2 3 4 5
 
DİĞER GÜNÜN İÇİNDEN HABERLERİ
 Çocuk tişörtlerinde alarm veren madde
 5 yıldızlı feribot keyfi
 Polisin cinnet anı
 Küçük Nagihan'ın 'büyüme' davası
 Düşük gramajlı ekmekleri dağıttı
 Latife Hanım'ı görmeliyim
 Anne ile kızı yangında öldü
 Uyuşturucu çetesinden susturuculu 'Uzi' çıktı
 İki aileyi 'Alkol' yıktı
 Başımız Sağolsun
 İyi ki doğdun
 Alo SABAH İstanbul
REHA MUHTAR
Kar
Odamın dışında lapa lapa kar...
MAHMUT ÖVÜR
Topbaş nasıl değişti?
İstanbul Büyükşehir Belediye...
HINCAL ULUÇ
Cezayı en suçsuz olan aldı!..
Kitlesel bir günahın...
EMRE AKÖZ
Avro mu, yuro mu?
Kar engeline takılmazsam bugün...
MEHMET BARLAS
Günde beş vakit fazla, iki vakit yeter mi?
Uzun süredir...
SAVAŞ AY
Biz ayrıldıktan 3 saat sonra skandal patlamış...
Şike De Var Mafya Da
Şike De Var Mafya Da
Federasyona mafya karışır, kulüp hakem seçerse futbolumuz...
Balçıkta uçuyor
Balçıkta uçuyor
Galatasaraylı futbolcular Ribery'nin süratine ve tekniğine hayran...
AB için 'check-up raporu' hazırlandı
Dışişleri Bakanı Gül tarafından Bakanlar Kurulu'na sunulan raporda,...
Bir röportajın anatomisi
Erdoğan'ın sözleri nasıl oldu da başörtüsünü yeniden gündeme oturtup...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu