SİGARA reklamlarına sınırlama getiren Tütün ve Alkollü İçkiler Piyasası Düzenleme Kurulu, alkollü içki reklamlarına dönük bir dizi kısıtlamaya hazırlanıyor. "Alkollü İçki Reklamlarında Uyulacak İlkeler Hakkında Tebliğ" hükümlerine göre, herhangi bir alanda özel başarıya sahip, kamuoyunun güvenini kazanmış, medyada isim yapmış veya gençlere örnek teşkil edebilecek kişilerin alkollü içki reklamına çıkması yasaklanıyor. Ancak özel kuruluşların dergilerinde, düzenlenen konserlerde, film aralarında sinemalarda içki reklamı yapılmasına yönelik bir kısıtlama bulunmuyor. Önümüzdeki günlerde Resmi Gazete'de yayımlanması beklenen tebliğle alkollü içki reklamları için alkollü içkilerin tedavi edici özelliklere sahip olduğu, uyarıcı ve rahatlatıcı etkisinin bulunduğuna dair içerik kullanılmayacak. Hatta alkollü içkilerin kişisel sorunları çözebileceği teması işlenmeyecek. Artık içki içmemek bir zafiyet olarak gösterilmeyecek. Alkol oranının yüksekliğinin içkinin kalitesi ile doğru orantılı olduğu şeklinde mesaj verilmeyecek. İçki içmenin statü sembolü olduğu teması işlenmeyecek.