kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Kazuhiro Kobayashi
Yabancı CEO'lar Türkiye'nin kalitesi için kuyruğa girdi
Ülkenize yeni alışıyorum ama büyümeniz şaşırtıyor
Denizaşırı stratejik planlama Kobayashi'den soruluyordu

Yabancı CEO'lar Türkiye'nin kalitesi için kuyruğa girdi

Otomotivde ihracat şampiyonu olan Toyota'nın yeni CEO'su Kobayashi, pek çok yöneticinin fabrikanın kalitesini görmek için Adapazarı'na geldiğini söyledi.

Otomotiv sektörü 2004 yılında yüzleri güldürdü. 10.7 milyar dolarlık ihracat ve 750 bin adetlik üretimle Cumhuriyet tarihi rekoru kırıldı. Tabii bu sektörün elde ettiği rakamlardı. Bir de bunun şirketler tarafı var. Üretim, ihracat ve iç pazar için otomotivciler kıyasıya bir rekabet içine girdi. İhracat alanında da ipi Toyota Türkiye göğüsledi. Bundan 7 yıl önce sadece 1.5 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren şirket, 2004'te 1.8 milyar dolarlık rakama ulaştı. Artık onlar İstanbul Sanayi Odası'nın "En büyük 500" sıralamasının iddialı oyuncularından biri haline geldi. Toyota şimdi yeni hedeflere doğru koşmak istiyor. Tabii yenilikler sadece rakamlarla sınırlı değil. Toyota Türkiye'nin yılbaşından itibaren CEO'luğuna Kazuhiro Kobayashi getirildi. 2000'den bu yana şirketin başında olan Koji Kobayashi, Japonya merkeze geri döndü. 13 yıldır Toyota Motor Company'de çalışan ve son olarak Global Projeler Promosyon Bölümü Genel Müdürü olan Kobayashi'nin başında şimdi ihracat şampiyonluğu tacı var. Peki yeni CEO ile yenilikler neler olacak? Toyota Türkiye'nin çiçeği burnunda CEO'su Kazuhiro Kobayashi ile ilk kez SABAH gazetesi konuştu.

Toyota son 3 yılda büyük bir atağa kalktı ve bu yıl meyvelerini topladı, ihracat şampiyonu oldu. Bu başarının arkasındaki sır nedir?
Takım çalışması ile gayretin bir eseri bu başarı aslında. Toyota Türkiye ihracata ilk 2002 yılı başında yeni nesil Corolla Sedan ile başlamıştı. İlk yıl 33 bin adet, 2003 yılında ise 61 bin adetlik bir ihracat seviyesine ulaşmıştık. Toyota merkezi o günlerdeki gayretli çalışmalarımızı, kalite seviyemizi ve siparişleri zamanında karşılama becerimizi takdir etti. Ve 2004 yılı başından itibaren yıllık üretim kapasitemiz 100 bin adetten 150 bin adede çıktı. Tabii bu artışta, 2004 yılı başından itibaren dünyada sadece bizim tarafımızdan üretilmeye başlanan yeni Corolla Verso'nun payı büyük. Bu yeni modelin, Avrupa müşterisi tarafından da büyük bir ilgiyle karşılanması sonucunda bir çok Verso ihraç edebildik.

2004'te ne kadarlık üretim ve ihracat gerçekleştirdiniz?
Geçtiğimiz yıl, 134bin adedin biraz üzerinde bir üretim gerçekleştirdik. Bu rakamın yaklaşık 120 binini yani yüzde 89'unu ihraç ettik. Geçtiğimiz yıl üretim ve ihracatımızı yaklaşık iki katına çıkardık. Geçtiğimiz yıl ihracatımız 1.86 milyar dolara ulaştı ki, bu Türkiye'nin toplam ihracatının yaklaşık yüzde 3'üne karşılık geliyor. Ekonomiye bu şekilde katkıda bulunmaktan dolayı oldukça mutluyuz.

TAM KAPASİTE ÇALIŞACAK
2005 yılı üretim ve ihracat hedefleri ne olacak?
Bu yıl kapasitemizi tam olarak kullanmayı planlıyoruz. Bir başka deyişle 150 binli adetlere çıkmak istiyoruz.

Toyota Türkiye kalitesini tüm dünyaya ispatladı. Yeni projelerde en büyük adayın Türkiye olduğu her fırsatta dile getiriliyor. Yeni yatırımlar olacak mı?
Toyota'nın Japonya dışındaki fabrikaları arasında en iyi kalite seviyelerinden birini yakaladık. Şimdi, diğer Toyota fabrikalarından bir çok kişi bizim bu kalite seviyesini nasıl yakaladığımızı yerinde görmek için bizi ziyaret ediyor. Toyota, Avrupa'da devamlı büyüyor ve buna bağlı olarak ileride Avrupa'da ek kapasiteye ihtiyaç duyulacak. Yeni projelerde önde gelen adaylardan biri olmayı tabii ki istiyoruz. Diğer yandan, her otomobil fabrikası gibi yatırımlara devam edeceğiz.

Japonya merkez, ihracat şampiyonu olmanıza
nasıl yaklaştı?
2004 hedefimiz, sene başında da belirttiğimiz gibi Türkiye'nin bir numaralı ihracatçısı olmaktı ve bu hedefimizi gerçekleştirdik. Bizim için ana öncelik bir numaralı olmaktan öte, Türk ekonomisine ihracat yoluyla mümkün olduğu kadar çok katkıda bulunmak.

Türk otomotiv sektörü büyük bir gelişim içinde. Gerçek anlamda üretim üssü olacak mıyız? Bizim avantajlarımız ne?
Türkiye'nin bir üretim üssü olabilmesi için yeterince neden var bence. Yetenekli insangücü, coğrafi konumu, sektördeki 50 yıllık deneyimi, yerel tedarikçiler ve rekabetçi maliyetler Türkiye'nin avantajları...

Toyota Türkiye'nin önümüzdeki 3 yıl için planları ne?
Hedefimiz, Türkiye'de tabii ki daha da fazla büyüyebilmek. Bu pazar koşullarına, Toyota'nın global ve Avrupa stratejilerine ve bizim sürekli çabalarımıza bağlı. Elbette, Toyota Türkiye, yüksek kaliteli otomobiller üretmeye ve Avrupa'ya ihraç etmeye devam edecek.

METE TANSU


1 2 3 4 5
 
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 THY mağduru hakkını Fransa'da arıyor
 En çok vergiyi Türk işçisi ödüyor
 Nişantaşı'nın ilk butik oteli nisanda açılacak
 Yılın ilk kampanyası Daihatsu'dan geldi
 12 yıllık ucuz konut kredisi mortgage'dan önce geldi
 İsrail Merkez Bankası için Fischer önerildi
 AB müzakere süreci ile IMF'ye ihtiyaç kalmaz
 'Turizmde tahsis rantı bitti'
 İhracat pazarlarına Çin de dahil
 'Enflasyon 2006'da yüzde 5 olacak'
 Otoyollar özelleştirilecek
 Yatırımda aslan payı ulaştırmanın
 Türkiye'den KKTC'ye 3 milyar $ gitti
İLKER SARIER
Gerilmeyelim
Yeni liraya geçildi ya, gazetelerde heyecan...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Bölgedeki ağırlığımız artıyor
Son iki yılda Türkiye'nin...
GAZİ ERÇEL
Para Politikası Komitesi ve faiz belirleme
Merkez...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Babacan: ABD'nin faiz artışları temel dengeleri...
OKAN MÜDERRİSOĞLU
Yabancı yatırımcı yeşil ışık yakmadı
Başbakan Tayyip...
Çin gribi Türkiye'de atakta
Mevsim, 'grip mevsimi' zaman, 'korunma zamanı'. Aralık ayına kadar...
Bu kez can aldı
Altı yıl önce çocuklarına işkence yaptığı için psikiyatrik tedavi...
Aşkta başarılıyım ilişkilerde kötüyüm
Aşkta başarılıyım ilişkilerde kötüyüm
Kalbini ve evini ilk kez Sabah'a açtı dedik. Dün gazetenin birinci...
'Aslan kral' tahttan indi
'Aslan kral' tahttan indi
Galatasaray'ın UEFA Kupası'nı kazandığı dönemdeki başkanı olarak...
IMKB
E: 25.308 D:% 3,04
DOLAR
S: 1,370 D:% -2,214
EURO
S: 1,812 D:% -1,896
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu