|
|
|
|
Dizilerin sponsorları yayın sonrasında ihya oluyor
Ana teması 'aşk' olan dizilere binlerce dolar vererek sponsor olmayı geleneksel hale getiren takı firmaları Altınbaş ve Atasay'ın yetkilileri, karşılığını fazlasıyla aldıklarını söylüyor: Yayından sonra mağazalar dolup taşıyor. Diziler adeta büyük bir sergi salonu gibi....
Televizyon ekranlarındaki 'dizi' furyası, bazı sektörleri de harekete geçirdi. Bunların başında yer alan 'mücevher' firmaları, dizi izleyicisinin kadınlar olmasından hareketle, ana temanın 'aşk' olduğu dizilere sponsor olmaya başladı. Özellikle bu sezon, reytingi yüksek dizilere sponsor olan ve sponsorluk olarak bölüm başına ortalama 10 bin dolar veren Atasay ve Altınbaş, durumdan çok memnun olduklarını çünkü dizilerin mücevher satışlarını artırdığını belirtiyor. Takı sektörünün öncü firmalarından Altınbaş, atv'nin sevilen dizisi 'Aliye' ile Kanal D'nin 1970'lerin son dönemlerinden esinlenen 'Çemberimde Gül Oya' ve Show TV'nin beğeniyle izlenen dizisi 'Gurbet Kadını'na sponsor.
ALTINBAŞ: YAYINLANDIKTAN SONRA SATIŞLAR ARTIYOR Sponsor olma nedenlerini "Uygun maliyetle hedef kitleyi yakalıyoruz" olarak açıklayan Altınbaş Holding İletişim Grup Başkanı Dilek Çuhacı kadınları kalplerinden vurduklarını şu sözlerle dile getiriyor: "Bizim hedef kitlemiz 20 yaşüstü kadınlar. Ağırlıklı olarak da ev kadınları. Dizilerle birlikte kadınlarla duygusal bir bağ yaratıyoruz. Onlara 'Biz sizin duygularınızı anlıyoruz, duygularınıza duyarlıyız, takılarımızı size vererek sizi mutlu etmek istiyoruz' diyoruz." Çuhacı, reytingi yüksek dizilere sponsor olmaya devam edeceklerini belirterek bunun nedenini de şöyle açıklıyor: "Dizilere sponsor olduktan sonra gerçekten de gelirimiz arttı. Yayının ertesi günü mağazalarımız anormal kalabalık oluyor ve satışlar da artıyor."
ATASOY: DİZİLER ADETA BİR SHOWROOM GİBİ "Dizilere sponsor olmayı 'Kınalı Kar'la ilk biz başlattık" diyen ünlü mücevher firması Atasay da geleneği sürdürüyor. Bu sezon da Atasay, atv'nin artık klasik haline gelen dizisi 'Bir İstanbul Masalı'na ve Kanal D'de yayınlanan 'Haziran Gecesi'ne sponsor. Atasay Reklam ve Halkla İlişkiler Müdiresi İnci Tepeci Çakıroğlu, firma olarak bu sponsorluktan çok memnun olduklarını belirtiyor: "Biz iki nedenle dizilere sponsor olduk. İlk neden; konuları kurumsal yapımıza aykırı değil. İkinci neden de 'Haziran Gecesi' dizisinde Özcan Deniz'in oynadığı karakter Baran'ın mesleğinin takı tasarımcılığı olması. Bu dizileri bizim hedef kitlemiz olan kadınlar izliyor ve diziler satışlarımızı doğrudan etkiliyor." Öte yandan Atasay firması ürünlerini oyuncularla da sergiliyor. Bununla ilgili olarak da Çakıroğlu ilginç bir açıklamada bulunuyor: "Diziler milyonlarca insana hitap eden bir showroom gibi. Halkımız dizi kahramanlarıyla özdeşleştiriyor kendini. Bu yüzden onların taktığı takıları takmak istiyorlar. Zaten diziden sonra gelip, 'Havin'in kolyesinin aynısından' istiyorum diyor.
ZAFER AKBAŞ
|
|
|
|
|
|
|
|
|