kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 

Uçakta 9 saat deliksiz uyku

Evet yanlış duymadınız. Uçakta tam 9 saat deliksiz uykuyu bizzat kendim çektim. Ama gelin sorun bakalım hangi şartlarda ve nasıl bir ortamda. Havanın güneşli, zeminin futbola elverişli ve heyecanın doruğa çıktığı bir atmosfer düşünün. Ardından takımınız da iyi oynuyor ve golleri sıralıyor. Bizimkisi de buna benzer bir şey oldu. Türkiye'ye dönüşe hazırlandığımız günün gecesini ayakta geçirdim. Hiç uyumadan, Sabah'a, Aktüel Pazar'a, Şamdan Plus'a yazı yazdım. İstanbul ile irtibata geçip, ekipten arkadaşlarla yayın toplantısına katıldım. Derken uyku girmedi gözlerime. Geçtiğimiz hafta Amerika'ya yaptığımız seyahatin bir ayağında Lufthansa'nın business class'taki yeni model yatar koltuklarını test etmek vardı. Frankurt üzerinden Los Angeles'a Boeing 747 ile uçarken business class'ın eski model koltuklarının nasıl olduğuna bakıp, dönüşü Münih üzerinden Airbus 330 ile ve yeni koltuklarla yaparak yatar koltukları test ettim. Türk Hava Yolları da (THY) business class için yeni koltuk arayışında olduğundan daha fazla olaya hassasiyet gösterdim. Ayrıca sadece yeni koltuklar değil, bir de uçağımızda internete bağlanma imkanımız vardı. Ama bir türlü bağlanmak nasip olmadı. Bizdeki bilgisayarlar, uçaktaki sistemi birbirine entegre edecek kablosuz donanımın olmaması havadan internete girişimize mani oldu. Ama koltuklar altımızdaydı ve bir tarafa kaçma şansları yoktu. Business class'a yerleştirilen yeni ürünlere tek başına koltuk demek mümkün değil. Çünkü öncelikle bir yolcu için geniş bir alan düşünülmüş ve buraya business class koltuk yerleştirilmiş. Durum böyle olunca koltuk aralığı hesabı burada tarihe karışıyor. Koltuk kendi bulunduğu aparatın içinde hareket ediyor ve nasıl hareket ettiği, ön ve arkadan fark edilmiyor. Yani kimsenin bu durumdan rahatsızlığı söz konusu değil. Yatak da oluyor, koltuk da hatta ikisinin arasında bir noktada dahi durabiliyor ki, bu konumda geniş ekranda film izlemeye doyum olmuyor. Zaten bir düğmeye dokunuyorsun, koltuk hareketlenmeye başlıyor. Biz el yordamıyla her şeyi keşfe kalkıştığımızdan, yeni alet her türlü atraksiyonu yaptırdık. Yanımda ekipten bir hatun kişi ise az daha koltukla yemek masası arasında pestil olma muhabbetine girecekti. Önümüzde yemek masaları açık. Efemine hostlar yemekleri getirip hoş bir şekilde servis ettiler. İçeceklerimizi aldık. Vakit akşam ile yatsı arası durumunda. Dışarıda hava, içeride uçak kabini çok hoş. Tam her şeyin güzel gittiğini düşündüğüm bir esnada, baktım yan tarafta ıkınma durumu söz konusu. Meğer bizim Türk beyni yemek esnasında boş durmamış koltuğa komut vermiş. Masaj düğmesine basacakken, yatak konumuna geçişe işaret verilmiş. Gerisi sıkışma vaziyeti. Biz yine koltuğa dönelim, ön tarafında sizin için düşünülmüş özel bölümler, koltuğunuz baş ucunda kitap okuma lambası, kitap koyma alanı ve en hoşuma giden gözlükler için hassaten bir bölümün düşünülmüş olmasıydı. Bu koltukların tasarım çalışmalarını okurken de yolcudan gözlükler için özel bir yer talebi geldiğini okumuştum. Hayata geçirilmiş olmasını görmek güzel. İşte böyle bir koltukta önceki geceyi uykusuz, gündüzü yoğun iş temposuyla geçiren birisi olarak, uçakta ancak iki saat uyanık kaldım. Koltuğu yatak konuma geçirdiğimi hatırlıyorum. Arkadaşlar uyandırdığında Münih'e gelmiştik. Hayatımda ilk defa uzun bir uçuş bu kadar kısa hissetim diyebilirim.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 CİP'cilere VİP muamelesi   / 14-11-2004
 Başbakan'a Airbus 319 pahalı geldi   / 07-11-2004
 Uçakta 9 saat deliksiz uyku   / 31-10-2004
 THY-özel sektör rekabeti   / 24-10-2004
 Burası Vegas önce para sonra gas   / 17-10-2004
 THY arayışta   / 10-10-2004
 THY'de 2010 hesabı   / 03-10-2004
 'Nazarlarınıza Rahmet'   / 26-09-2004
 İzmir, Ankara, Antalya'dan direkt Avrupa   / 19-09-2004
 Her uçuş ayrı bir hikaye   / 12-09-2004
    Aktüel Pazar Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
GÜNTAY ŞİMŞEK
Uçakta mantı neden tutmadı?
Çok değil, yaklaşık 3-4 yıl...
REFİK DURBAŞ
Ay, buluta girdiğinde...
Ömrümün kaçıncı yılıydı,...
STELYO BERBERAKİS
Cehalet Üzerine
Batı Trakya'da yağmura yakalanıp ıslanan...
YASEMİN TAŞKIN
Duvar Nostaljisi
Berlin duvarının yıkılışının üzerinden...
Sağlığımızın sigortası enzimler
Sağlığımızın sigortası enzimler
Enzimler birçok hastalığın tedavisinde önemli rol oynuyor. Vücudun...
O bizi yalnız bırakmaz
O bizi yalnız bırakmaz
İrfan Korkmazlar geçirdiği beyin kanamasının ardından komaya girdi.
Karımı kıskandım ben de kanser oldum
Emre Altuğ'un son klibinde oyunculuk dersi veren Erol Günaydın,...
Tutku benim pusulam
Tahtakale'den aldığı boncuklarla takı tasarlamaya başlayan Tansa...
Yansımalar Pervane'yi tanıtacak
Bab-ı Esrar ve Serzeniş albümleri ile geniş bir dinleyici kitlesine ulaşan...
Ama Dablam'a çıkan ilk Türk
Dört yıl önce Everest'e tırmanan Tunç Fındık geçtiğimiz günlerde...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.