Polisan Genel Müdürü Erol Mizrahi, "Trabzon'da evler bordo mavi renklere boyanıyor. İstanbul'da ise boya konusunda kadınların sözü geçiyor"dedi.
Marmara depremi ve ardından yaşanan 2001 krizi ile birlikte neredeyse durma noktasına gelen Türk inşaat sektörü, 2004 yılının ilk çeyreğinde yüzde 3 oranında büyüme kaydetti. Piyasadaki canlılık inşaat sektörünün forse ettiği 240 alt sektöre de hareketlilik getirdi. Bu alt sektörlerden biri de boya sektörü. Polisan, bu ivmenin etkisiyle 2004'te yüzde 50 oranında büyüme bekliyor. Polisan Genel Müdürü Erol Mizrahi, boya sektöründe 2004 yılında Türkiye'ye giren ham maddelerde yüzde 25'lik bir artış yaşandığını söyleyerek, 2005'te sektörün canlanacağını belirtti.
2001 krizi ile birlikte pazarın yüzde 40 küçüldüğüne işaret eden Mizrahi, "Kriz ile birlikte insanlar doğal olarak öncelikle evlerine yaptıkları masrafları kıstılar. 1985 yılında Türkiye'de kişi başına düşen boya tüketimi 3 kilogram iken bu rakam 20 yıl içinde ancak 5 kilograma yükseldi. Halbuki Yunanistan'da ortalama kişi başı yıllık boya tüketimi 10 kilogram. Bu rakam AB ülkelerinde ise 15 ile 25 kilogram arasında değişiyor"diye konuştu.
500 MİLYON DOLARLIK PAZAR 2003'te 90 milyon dolar ciro elde ettiklerini söyleyen Mizrahi, Türkiye'de boyacılık sektörünün toplam büyüklüğünün ise yaklaşık 500 milyon dolar olduğunu dile getirdi. Mizrahi, turizm sektöründeki iyi gidişatın da sektör için olumlu olduğuna değinerek, şöyle konuştu: "Güney sahilleri özellikle en büyük pazarlardan biri. Turist geldikçe her sene turistik tesisler dış ve iç cephe boyalarını yeniliyor. Böylece ülkenin iyi giden bir sektörü diğer bir sektör için katma değer yaratmış oluyor."
KONYA'DA YEŞİL HAKİM Türk tüketicilerin boya tercihlerinin semtlere göre bile değişiklik gösterdiğini söyleyen Mizrahi, yerel alışkanlıkların ve geleneklerin Türk insanı için önemini vurguladı. Mizrahi, "Trabzon'da futbol takımına olan tutkuyu göstermek için binanın dış cephesi bordo maviye boyatılıyor, Konya'da yeşil renk, güneyde ise ağırlıklı olarak beyaz renk tercih ediliyor"dedi. Türkiye'nin üç büyük şehri İstanbul, Ankara ve İzmir'de ise kadın tüketicilerin renk ve boya seçiminde etkili olduğunu belirten Mizrahi, Türk tüketicisinin artık ortalama 2 yılda bir evini boyattığını kaydederek, boya bilincinin yava yavaş yerleşmeye başladığını sözlerine ekledi.