|
|
Regal'e maşallah!
Hani eskilerin 'Salon salomanje' dediği türden bir limuzinin geniş mi geniş arka koltuğunda oturan güçlü ve zengin oldukları her hallerinden belli, beyaz saçlı olgun iki iş adamı sohbet ediyorlar. Kayserili olanı (Tekin Akmansoy), adının İzhak olduğunu anladığımız musevi iş adamına dönüp, "Nasıl oldu da işleri oğluna devrettin?" diye soruyor. "Benim oğlan çok akıllı" diyor İzhak Bey "Sınıfını da geçti; evlenirken eşiyle buzdolabı, TV gibi ev eyşalarının hepsini Regal'den aldılar! Baktım ki çok akıllı. İşin başna geçirdim"... Sonra dönüyor Kayserili'ye, "Senin oğlan ne yaptı?" diye soruyor. "Bizim ki seninki kadar akıllı değil" diyor Kayserili kurnaz bir tavırla, "Gidip Regal'in bayili- ğini alıvermiş"... Reklam filmi İzhak Bey'in biraz da kıskançlık içeren hayret dolu ifade taşyan yüzü ve şu sözleriyle bitiyor: "Maşallah! Maşallah!". Ve finalde alt yazı: "Aklımı seveyim, aklımı!". Mesaj ancak bu kadar net verilebilir: Akıllıysan Regal alırsın. Çok akıllıysan Regal bayii olursun!.. Ve müthiş bir duygusal geçiş. Zorlu'nun pazarlama ekibini ve reklamı gerçekleştiren Marka'nın 'deli dahi' patronu Hulusi Derici'yi kutluyorum. Bir de reklamı izlenebilir kılsalar. Algılama yönetiminin temel kurallarından biri şüphesiz tekrardır.
Ya heykelini dikerler.. Bu hafta Hulusi Derici'den bir örnek daha aldık sayfalarımıza. Genellikle ondan beklediğimiz çılgın reklam fikirlerinin bir yenisi nihayet gün yüzüne çıktı. Şimdi bu satırları okumayı, birazdan sürdürmek üzere burada kesin. Geçin bilgisayarın başna. İnternetten şu sayfaya girin: bigblue.com.tr/turkce/katalog.asp Giremeyenler şu görüntüleri kaçırmış olacaklar: Bigblue bir blucin markası. Yeni sezon katalog çekimlerinin konsepti Derici'nin işi. Bir erkek ve bir kadın manken var. Altlarında Bigblue'lar... Üstlerinde tişörtler. 16 adet poz vermişler. Her bir poz bir cinsel pozisyona tekabül ediyor. Yani 16 adet cinsel pozisyon... Uzakdoğu'nun en ünlü cinsellik kitabı Kamasutra bile bu kadar çekici olamamıştır. İnsan kırk yıl düşünse akla gelmez. Ama Derici bu işte. Bigblue markasının bilinirliğini anında artıracak. Bir: Hedef bu ise; iki: Bu yakla- şm Bigblue'nun marka ruhuna uyuyorsa; Üç: Satışlar da olumlu yönde etkileniyorsa, Bigblue'nun Hulusi Derici'nin heykelini dikmesi gerekir. Ama tersi söz konusu olursa, yandı gülüm keten helva. Şu mübarek ramazan ayında iyi risk almışsın doğrusu, ilahi Hulusi kardeşim...
|