ABD'deki satışları 50 milyon dolara yaklaşan Mavi Jeans'in patronu Ersin Akarlılar, Nomad adıyla yeni bir marka çıkarttı.
New York'un göbeğinde en baba markalarla aynı binada show-room sahibi olan Mavi Jeans'e öyle görünüyor ki, Mavi artık yetmiyor. Show-room alanını gezerken, gözüme yeni bir markaya ait bir koleksiyon çıkıyor. Duvarlarda 'nomad' yazıyor. Mavi'nin ABD operasyonundan sorumlu Ersin Akarlılar'a 'bu nedir' diye soruyorum. 'Yeni markamız. Mavi'nin bir üst grubunda yani fiyatı yaklaşık 120-188 dolar olan pantolon grubunda, Nomad markasıyla yer alacağız' diyor.
ZENGİNLERE NOMAD Nomad İngilizce'de göçebe anlamına geliyor. Mavi bu kez Türkçe değil İngilizce bir isimden marka yaratmış ama yine göçebelikten yerleşik hayata geçen Türkler'den esinlenmeden duramamış. Nomad markasının henüz tanıtımı yapılmıyor ancak Ersin Akarlılar, New York'un ünlü alışveriş merkezlerinden Bloomingdale's'te Kasım ayında ilk parti malı göndereceklerini söylüyor. "İyi, ama Mavi New York'ta 1997'de ilk satışını yapmaya başladı. Büyük ve ünlü alışveriş merkezlerine girmesi için 4-5 yıl geçmesi gerekti. Nasıl oluyor da yeni bir markayı Bloomingdale's sorgu sual etmeden hemen kabul ediveriyor" diye soruyorum. "Mavi'nin artık tartışılmayan bir başarısı var. Sanırım koleksiyona güveniyorlar" diyor. Dünyanın en büyük blue jean pazarı, satışların yüzde 80'inin gerçekleştiği ABD. Bu yüzden olsa gerek, 2003 yılında Mavi'nin başarı öyküsüne bir sayfa ayıran Time Dergisi, yazıya "Türk kahvesi, Türk halısı. Bunlar tamam. Peki ama Türk jeani? Hiçbir ürün blue jean kadar Amerikan ve hiçbir pazar da ABD pazarı kadar zor olamaz" diye başlamıştı. Pek çok ünlü ismin Mavi markalı blue jean'ler satın almaya başlaması o günlerde ABD gazete ve dergilerinin de ilgisini çekmeye yetmişti. Mavi'nin kurucusu Sait Akarlılar'ın oğlu ErsinAkarlılar'ın ABD'de üniversite eğitimini aldıktan sonra 'Dönmeyip, iş kurmalıyım' demesinin ve üretimde ailenin 40 yıllık deneyiminden faydalanarak, Amerikalı müşteriye uygun blue jean koleksiyonu hazırlamasının üzerinden tam 10 yıla yakın bir süre geçmiş. Ersin Akarlılar, şu anda 45 milyon dolarlık büyüklüğe ulaşan Kuzey Amerika operasyonunun başına David Frankel isimli bir Amerikalıyı getirmiş. Frankel daha önce Calvin Klein ve Urban Outfitters'da üst düzey yönetici olarak çalışıyormuş. Mavi Jeans'in şu anda New York'ta Union Square, Kanada'da Vancouver ve Montreal, Almanya'da Frankfurt ve Berlin olmak üzere yurtdışında beş kentte mağazaları bulunuyor. Ancak Türkiye dahil dünyadaki toplam satış noktası 3 bin 500'e ulaşıyor. Akarlılar, başta New York olmak üzere dünyanın önemli kentlerinde yeni Mavi Jeans mağazaları açmayı planladıklarını söylüyor. EN SEKSİ JEAN MAVİ Mavi Jeans'in Türkiye dışında en büyük ciroyu Batı Avrupa ve Kuzey Amerika'da yaptığını öğreniyoruz. Geçen yıl toplamda 7 milyon blue jean satan Mavi ve ait olduğu grubun cirosu 250 milyon dolara ulaşmış durumda. Yarattığı markayla yurtdışında başarılı olarak, marka yaratma konusunda Türk şirketlerine örnek olan ve pek çok konferansta başarı öyküsü olarak anlatılan Mavi Jeans'e bugüne kadar pek çok ödül verildi. Amerikan Cosmogirl Dergisi Mavi Jeans'i 'En iyi seksi jean' seçti. 2002'de yapılan bir araştırmada 'En Bilinen Markalar' sıralamasında 9'uncu sırada yer aldı. ABD'nin ünlü erkek dergisi DNR'nin, 'Erkek Giyiminde En Güçlü 100' listesinde yer alan Mavi ABD Başkanı Ersin Akarlılar, Mavi'deki başarıyı Nomad'le bir adım yukarı taşıyacaklarını ve yine iddialı olduklarını sözlerine ekledi.