kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Mahmut Ovur @ SABAH
 
İstanbul'da 600 bin Malatyalı
Londra, Paris ve bizim taksiler
İstanbul platformu
Soru-Cevap

Londra, Paris ve bizim taksiler

İstanbul'un taksicileri hakkında çok sayıda şikayet geliyor. Kimi kısa mesafeye öfkeleniyor, kimi istemediği semte gitmiyor, kimi de müşteriyi rahatsız edecek kadar ya konuşuyor, ya da müzik dinliyor. Bu tür klasik taksici şikayetlerini neredeyse kanıksadık... Ama bunları da yaratan çok temel bir sorun var; taksicilerin eğitimi ve taksilerin kalitesi...
Daha önce de yazdım. Bu taksici ve bu taksilerle biz AB'ye nasıl gireceğiz?
Sık sık yurtdışına çıkan bir arkadaşımla konuşurken, sözü taksicilere getirerek şunları söyledi: "Bu konuyu bir yazıyla geçiştiremezsin, bu İstanbul için çok önemli. Bunun takipçisi olmalısın."
Önce bir tespit yapalım, Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş seçim öncesi ve sonrası, "İstanbul'u 10 milyon turistin geleceği bir turizm şehri, sanat ve kültür merkezi" yapacağına dair söz verdi.
Şimdi dünyanın önemli kentlerine ve rakamlarına bakalım...
Londra, her yıl 30 milyon, Paris 35 milyon , Bakırköy kadar olan Dubai ise her yıl 5 milyon turist ağırlıyor. Arkadaşıma dünyanın önemli kentleri bu işi nasıl başardı diye sordum. İşte cevabı: "Londra'ya gittiğinizde havaalanında sizi bekliyen Londra'nın simgesi olmuş 'Black Cab' denilen taksilere binersiniz. Klimalı, içi geniş, beş kişi oturabilir ve 5-6 parça bagaj da alabilir. O taksiye şoför olabilmek kolay değil. En az 2-4 yıl arası bir eğitimden geçmek, üniversite bitirir gibi, Londra'nın bütün yollarını, cadde ve sokaklarını ezbere bilmek gerekiyor. Ayrıca yolcuyu gideceği yere en kısa yoldan götürmek zorunda. Taksinin içinde şoförun resimli lisansı, taksi lisans numarası ve şikayet halinde nereye başvurulacağı yazılıdır. Her müşteri bunu görebilir. Yolcuya yanlış yapan lisansını kaybeder."
Durum bu kadar açık ve net. Benzer kurallar dünyanın bütün önemli turizm kentlerinde de geçerli. Paris'te sizi Peugeot 607 veya Mercedes minibüs taksiler, Dubai'de Toyota Camary'ler bekler. Şoförler İngilizce bilir ve yanlış yapmaları halinde cezalar ağırdır.
Peki bizde durum ne? Bu konuda da herkesin bildiğini kısaca anlatıyor: "İstanbul'un sokakları, caddeleri lüks ve geniş arabalardan geçilmezken, taksilerin durumu bir rezalet. 20 yıl önce dünyada üretimi yapılmayan ve tarih olmuş, klimasız, bagajı küçük, hatta bagajında patlayıcı madde (LPG) olan çirkinlik abidesi taksiler var. Ya şoförlerimiz? Onların durumu da hiç iyi değil."
Ve son sözü yine arkadaşıma bırakıyorum: "Bu ülkenin Başbakanı, Turizm Bakanı, İstanbul Valisi ve Büyükşehir Belediye Başkanı bunları görmüyor mu? Rahmetli Özal zorla taksimetre taktı. Bir sürü insan karşı çıktı. Şimdi aynı uygulama arabaların değiştirilmesinde de yapılamaz mı? Bir taksi plakası 300-400 milyar arasında. Bu parayı veren arabasına da, kendisine de bakmalı."

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 İstanbul'dan yayılan sivil ses   / 18-10-2004
 İstanbul böyle kurtulmaz!   / 17-10-2004
 Ramazan geldi, hoş geldi   / 16-10-2004
 Üsküdar AK Parti'de kılıçlar çekildi   / 15-10-2004
 İstanbul'un 'ruhsatlı çeteler'i   / 14-10-2004
 Başkanlar ve lüks arabaları   / 13-10-2004
 Türkiye'nin sivil gönüllüler ordusu   / 12-10-2004
 Umutsuzların umudu Çorlu'da   / 11-10-2004
 Derelere kaç para gömüldü?   / 10-10-2004
 İstanbul'a 'sessiz devrim' gerek   / 09-10-2004
MUHARREM SARIKAYA
Kuzey Irak haracı
Irak'a gideceklerin can...
YAVUZ DONAT
Türkiye raporları
Almanya'nın Essen kentinde Türk ve...
MAHMUT ÖVÜR
İstanbul'da 600 bin Malatyalı
Çağın trendi marka yaratma...
Basın kartıyla girebildim
İyi bir yer kapmak için Eminönü'ndeki çadıra, iftardan bir saat önce...
Teneffüste cinayet
Adana'da 12 yaşındaki öğrenci, kan davası yüzünden aynı okulda eğitim...
Yargıda 'hesaplaşma' randevusu
Yargıda 'hesaplaşma' randevusu
Mit-Çakıcı-Yargıtay iddialarından sonra sağlığı bozulan ve 52 gündür...
Suçlanan hâkim SABAH'a konuştu
Suçlanan hâkim SABAH'a konuştu
Sedat Peker'in yakını olan Fikret Aydın'ın beraat ettiği Balkan...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.