Tüketici Bilincini Geliştirme Derneği, Türk Telekom'un 1 Ağustos'ta uygulamaya koyduğu ''Sabit Hat''ın hukuka aykırı olduğu gerekçesiyle, İstanbul Nöbetçi Bölge İdare Mahkemesi'nde ''yürütmenin durdurulması'' istemiyle dava açtı.
Tüketici Bilincini Geliştirme Derneği Genel Başkanı Fuat Engin, Türk Telekom'un başlattığı ''Sabit Hat'' uygulamasının durdurulması talebiyle başvuruda bulunduklarını söyledi.
Engin, yeni uygulamada yüzde 80'lere varan indirim vaadiyle tüketicinin kandırıldığını öne sürerek, şunları kaydetti: ''Bu uygulamaya göre, Temmuz ayı faturasında 10 milyon lira karşılığında 139 kontörlük konuşma yapan bir tüketici, Ağustos ayından itibaren aynı kontör karşılığı konuşma yaptığında, 'standart hat'ta 21 milyon 500 bin, 'hesaplı hat'ta 11 milyon 596 bin lira ödeyecektir. İndirim bunun neresinde?... Türk Telekom, bu uygulamasıyla Anayasa'nın eşitlik ilkesini çiğneyerek sınıfsal ayrımcılık yapmaktadır. Evrensel tüketici hakları ilkelerini ihlal ederek, sosyal hukuk devleti işleyişine darbe vurmaktadır. Uygulama, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'un amaç maddesine aykırı olarak kamu yararını ortadan kaldırmaktadır. Haksız kazanç yaratan bu uygulamaya bir an önce son verilmelidir.''