kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Euro 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Emre Akoz @ SABAH
Fax:
0212 354 36 19
 
Cemal Süreya, Deniz Baykal için ne demişti?
Markalaşma ölçütü

Markalaşma ölçütü

Cem Boyner şöyle diyor: "Ne zaman marka olunur, diye sorarsanız... Ürünü adıyla isterseniz, bu bir markalaşmadır. Mavi Jeans örneğini vereyim. Müşteri mağazaya girip 'Mavi var mı, Mavi' dediği zaman marka olmuşsunuzdur." (Yavuz Semerci ile röportaj, MTV.)
İlk bakışta Boyner'in bu sözü, markalaşma konusunda gayet anlamlı bir ölçüt getiriyor: Ürünün adıyla istemek.
Bence biraz sorunlu bir ölçüt bu... Anlatayım:
Markadan söz edenler olaydaki diğer bazı boyutları çoğu kez unutuyor.
Bunlardan biri 'zaman'. En az iki kuşak geçmeden, bir ürünün marka olup olmadığını anlayamazsınız.
Diğer bir boyut da ürünün, onu tüketmeyenlerin zihnindeki yeri...
Ne demek istediğimi bir örnekle açıklamaya çalışayım. Eğer bana "Levi's bir marka mıdır?" diye sorarsanız. Anında "Evet" cevabını veririm. Niye? Çünkü hem zamana dayanmıştır, hem de bir 'kültür' oluşturmuştur. Buna karşlık uzun yıllardır sadece Wrangler giyiyorum. Mağazaya girince Wrangler istiyorum; adıyla, sanıyla, hatta modeliyle.
Cem Boyner: "İyi ya işte, senin için Wrangler bir marka diyecektir." Halbuki tüketici anketlerinden biliyoruz: 'Markalaşma' konusunda Levi's, Wrangler'ın çok önünde. Hatta kardeş marka 'Lee', Wrangler'ı epey gerilerden bıraktı.
Yani bana 'hangisi daha marka' diye sorarsanız... Elbette Wrangler değil, diğerleri 'daha marka'. Bunu biliyorum, böyle görüyorum ama Wrangler'ı tercih ediyorum.
Bilmem derdimi anlatabildim mi?

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Alex aşkına...   / 20-07-2004
 Motosiklete methiye   / 19-07-2004
 Del Bosque başarabilir mi?   / 16-07-2004
 Çarpık anlayış düzeltildi   / 15-07-2004
 'Ateş Hattı'nı özlüyorum   / 14-07-2004
 Sarıgül'ün yol haritası   / 13-07-2004
 Sarıgül ve CHP delegesi   / 12-07-2004
 Cemal Süreya, Deniz Baykal için ne demişti?   / 11-07-2004
 Tekrarlama takıntısı   / 10-07-2004
 'Kötü bir şey yapmadım... Ülkeme Avrupa şampiyonluğunu getirdim'   / 09-07-2004
REFİK DURBAŞ
Yüreğin sesi: Joan Baez
Tam 15 yıl önce, "Yürekten...
SAİT GÜRSOY
Doğru tercihin püf noktaları
İstediğiniz yükseköğretim...
EMRE AKÖZ
Kadınları işe karıştırmazdı
Seksen yıldan beri...
ERGUN BABAHAN
Gerçek pazarlık...
Avrupa'da Türkiye ile ilgili olumlu...
UMUR TALU
Bilgi çağında vicdani bilginin kaybı
Yüzyıllarca,...
Askere el sallamak gözlerine bakmak yasak!
Kuzey Kore'ye adım atar atmaz uyarılıyoruz: Askerleri elle göstermek,...
Rapor olumlu çıkarsa Paris "bizden yana"
Chirac-Erdoğan zirvesinin perde arkası: Elysee, Schröder'in "şartlı...
En zengin Türk
En zengin Türk
Akılcı bir pazarlama stratejisiyle ürün, bilet satışı, forma reklamı,...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.