Ankaralı, promosyona da etkinliğe de duyarlı değil
Tüketicilerin promosyona duyarlılığını ölçmek amacıyla İstanbul, Ankara, İzmir ve Adana illerinde toplam 1807 kişi üzerinde yapılan araştırma, yaş ve sosyoekonomik yapı ile birlikte yaşanılan ilin de davranışlar açısından farklılık gösterdiğini ortaya koydu. Trio Pazarlama Çözümleri şirketinin araştırması sonucunda tüketicilerin yüzde 18'i promosyon ve kampanyaların satın alma tercihlerini etkilemediğini söylerken bu oran erkeklerde yüzde 22, Ankaralılar'da ise yüzde 23 ile ortalamanın üzerine çıkıyor. Firmaların düzenlediği çekilişli ödül kampanyalarına katılım oranı genel anlamda düşük çıkarken (yüzde 81'i katılmıyor), sosyal sorumluluk kampanyası olan ürünleri tercih etme yüzdesinde de Ankaralılar yüzde 65.5 ile, genel ortalama olan yüzde 82.8'in altında kalıyor. İzmirliler yüzde 93.4 ile sosyal sorumluluk kampanyalı ürünlere en fazla ilgi gösteren kitle. Markalar adına düzenlenen etkinliklere katılımda da genel ortalama yüzde 3.62 iken, İstanbul'da bu oran yüzde 4.13, Ankara'da ise yüzde 2.15.
|