Sıcaklar nedeniyle klima kullanımı artınca Çin'de enerji sıkıntısı doğdu. Firmalar gece çalıştırılıyor.
Elektrik sıkıntısı Çinliler'i gece çalışmaya zorluyor Dünyanın durduramadığı Çin'i aşırı sıcaklar dize getirdi. BBC'nin haberine göre, aşırı sıcaklar ve klima kullanımının artması nedeniyle zaten elektrik sıkıntısı çekilen ülkede yetkililer, firmaları gece çalışmaları için uyardı. Hükümet yetkilileri, 400 kadar firmaya çalışma saatlerini geceye almaları için bildirimde bulundu. Şu anda 2 bin kadar iş yeri sıcaklıkların 38 derece üzerinde seyrettiği Şangay da gece çalışıyor. Haberde, 3 bin kadar daha şirketin çalışma saatlerinin geceye kaydırılacağı belirtilirken, 2004'ün ilk çeyreğinde şehirin yüzde 14.8 oranında büyüme kaydettiği ifade ediliyor. Çin devlet televizyonundan yapılan açıklamada, herhangi bir elektrik kesintisinin beklenmediği ancak mesailerini geceye kaydıran şirketlerin sayısında bir artış olacağı kaydedildi. Yeni sıcak hava dalgasının geleceğini bildiren yetkililer, elektrik kullanım kapasitesinin yeniden ayarlanacağını açıkladılar. Şehrin rekor düzeyde elektrik kullandığını dile getiren yetkililer, alışveriş merkezleri, oteller ve kamu kurumlarının enerji tasarrufuna giderek daha az klima kullanmaları yönünde uyarıldığını sözlerine eklediler.
ABD'li radyo devi reklamları kısıtlıyor Bünyesinde 1.200'den fazla radyo istasyonunu bulunduran ABD'li radyo yayın firması Clear Channel Radio, 1 Ocak itibariyle istasyonlarındaki reklam sürelerini kısıtlayacağını açıkladı. The New York Times Gazetesi'nin haberine göre, reklam sayısının ve süresinin fazla olmasından dolayı böyle bir karar alan Clear Channel Radio CEO'su John E. Hogan, reklam sürelerinin uzunluğu nedeniyle radyo dinlemenin zorlaştığını ve markalarının zarar gördüğünü belirterek, bu nedenle reklam sürelerini kısıtlayacaklarını söyledi. Hogan, "Reklamlar inanılmaz boyutta. Biz de risk alarak buna bir limit koyacağız"dedi. Dinleyiciler için artık refleks haline gelen reklamların gelir artırıcı özelliğini kaybettiğini belirten Hogan, ulusal ve yerel istasyonların reklam gelirlerinin 2004'ün ilk 5 ayında yüzde 4 büyüdüğünü anımsattı.