kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Euro 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Beş yılda her 10 otodan 4'ü dizel motorlu olacak
Beş yılda her 10 otodan 4'ü dizel motorlu olacak
İlk önce gemilerde kullanılıyordu
Dizelin kilometre taşları
Türkiye yollarındaki 95 farklı dizel model

Beş yılda her 10 otodan 4'ü dizel motorlu olacak

Cep dostu dizeller Türk halkının gözdesi oldu. 2000'de dizel araçların payı yüzde 2 iken, bu rakam yüzde 21'e çıktı. AB normlarına uygun yakıtın artmasıyla dizellerin pazar payının yüzde 40'a çıkması bekleniyor.
Ekonomik krizler, alım gücünün zayıflaması ve akaryakıt fiyatlarına sürekli gelen zam Türk halkının dizel araçları keşfetmesini sağladı. Yıllar önce 'çevreye zararlı ve gürültülü' diye yüz çevrilen dizel araçların satışı son 3 yıl içinde 6 kattan fazla arttı. 2000 yılında dizellerin pazar payı sadece yüzde 2 iken, 2003'te oran yüzde 19.9'a çıktı. Bu yılın ilk 5 ayında bu rakam yüzde 21.4 oldu. Önümüzdeki 5 yıl içinde yakıt kalitesinin AB'nin belirlediği seviyeye çıkmasıyla dizel otomobillerin payının yüzde 40'a çıkması bekleniyor. Bunun bilincinde olan akaryakıt şirketleri AB normlarına uygun yakıtları Türkiye pazarına sunmaya başladı. Avrupalılar ise dizelin sırrını çok daha önceden keşfetti. Satılan her 100 aracın 30'unu dizeller oluşturuyor. Avusturya, Lüksemburg, Belçika ve Fransa'da bu oran yüzde 60'ın üzerine kadar çıkıyor. Avrupa ortalama oranının 2010 yılında ise yüzde 50 olması bekleniyor.

Yüzde 30 tasarruf
Peki tüketici neden dizeli tercih ediyor? Dizel araçlar benzinlilere göre yüzde 30 tasarruf sağlıyor. Bunun yanı sıra dizel yakıtı motorin, kurşunsuz benzine göre yüzde 25 daha ucuz. Tabii dizelin faydası sadece bununla sınırlı değil. Cep dostu dizel araçlar aynı zamanda çevreye de saygılılar. Kullanılan ileri teknoloji sayesinde motorun emisyon değerleri benzinlilere göre daha az. Düşük devirlerde bile yüksek tork alınması da dizel araçlara olan ilginin nedenlerinden. Ancak yapılan araştırmalar Türk tüketicisinin ana tercih nedeninin yakıt ekonomisi olduğunu gösteriyor. Tabii tüketicinin genelde erkek sürücüler olduğunu hatırlatalım.

Yakıt kalitesi önemli
Tüm bu artı özellikler, dizelin Türkiye'de de moda olması sağlarken, hala dizel ürün kalitesinden veryansın ediliyor. Türkiye'de üretilen motorinin içeriğindeki kükürt miktarı dışında tüm özellikleri Avrupa'dakileri aratmıyor. Ancak yerli motorinin içindeki kükürt oranı maksimum yüzde 0.7 olmasına karşın, Avrupa'da bu oranı yüzde 0.035'in altında kalıyor. Bu yüksek emisyon miktarı da çevreyi doğrudan etkiliyor. Motorinle ilgili kötü kalite imajının bir diğer nedeni ise Türkiye'ye sınır ticari ve diğer yollardan giren ancak kalitesi kontrol altında olmayan yakıtlar.
DİĞER OTOMOBİL DÜNYASI HABERLERİ
 Ev sahibi, metreler kala 'duble' şansını kaybetti
 Kadınların gözdesi ağustosta geliyor
 Akıllı lastikler sürücüyü uyaracak
 Dünyanın en iyi tasarımı 1940'lar dan çıkıp geldi
 Renault, Çin'de Megane üretecek
 Peugeot 0'ları artırdı, yeni bir sınıf yarattı
 Dünyanın en çok satan otomobili yenilendi
 Drag yarışları bu kez Körfez'de yapıldı
 Ölümünden 10 yıl geçti, Senna hafızadan çıkmadı
 Nissan'ın çöldeki SUV operasyonu
 Kocaeli, 3'üncü kez üst üste en iyi Ford fabrikası seçildi
 Wideview Xenon farlar Türkiye'de
 Akıllı anahtar sarhoş sürücüyü durduracak
 Honda Jazz çarpışma testini geçti
 İsmini İtalyan müziğinden alan Nissan
 Porsche'den iki yeni model birden
 Yeni Daily ile pazar liderliğini hedefliyor
 Temsa 50 bininci aracını banttan indirdi
 Hükümet AB'ye odaklandı otomotiv 'üvey evlat' kaldı
    Otomobil Yazarları
  » Otomobil Dünyası
    Oto Finans
ALİ SAYDAM
'Keşke' yetmez, duygu da gerekiyor
İçinde polisiye...
Karışmak yok
Karışmak yok
Önce Haluk Ulusoy'u, ardından Levent Bıçakçı'yı desteklediği iddia...
Fenerin artı umudu
Fenerin artı umudu
Sarı-lacivertliler, en azından Şampiyonlar Ligi için 6+2 formülü...
Genelkurmay' dan Zana eleştirisi
Genelkurmay' dan Zana eleştirisi
Genelkurmay İkinci Başkanı Zana ve arkadaşlarını eleştirdi.
DEP kararı çarşambaya
DEP kararı çarşambaya
Eski DEP milletvekillerini tahliye eden Yargıtay 9'uncu Ceza Dairesi,...
Tüketim çılgınlığı kıyameti çağırıyor
Tüketim çılgınlığı kıyameti çağırıyor
Worldwatch Enstitüsü'nün araştırmalarını içeren ve TEMA Vakfı...
'Yarından sonra' dünya nasıl bir yer olacak?
'Yarından sonra' dünya nasıl bir yer olacak?
İklim değişikliği, sigorta sektörüne 10 yıl sonra 150 milyar dolarlık...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.