kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Euro 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Peugeot 0'ları artırdı, yeni bir sınıf yarattı
Peugeot 0'ları artırdı, yeni bir sınıf yarattı
1007 başlangıç sırada daha 4009'lar var

1007 ile yeni sınıf yaratacaklar

Peugeot, model isimlerinde dört haneli rakama geçti. Küçük oto segmentinde yer alan 1007, tipik bir şehir aracı görünümünde. Yana doğru açılan elektrikli kapılar yeni bir akım yaratacak gibi görünüyor.

***

Peugeot 0'ları artırdı, yeni bir sınıf yarattı

Sıfırdan tasarlanan '1007' küçük sınıfa yeni bir soluk getirecek. Aracın en büyük özelliği yana doğru açılan elektrikli kapıları.
Peugeot, tamamen sıfırdan tasarlanan 1007 modelini gün yüzüne çıkardı. Küçük otomobil segmentinde yeni bir dönem başlatma hedefiyle piyasaya sürülen araç Paris'te dünyaya tanıtıldı. Otomobilin 2005 yılının ilk çeyreğinde Fransa'da, ikinci çeyreğinde de Avrupa'nın geri kalanında piyasaya sürülmesi planlanıyor. Şirket yılda 130 bin adet 1007 üretmeyi planlıyor. Peugeot 1007'nin en fazla dikkat çeken özelliği yana doğru açılan elektrikli kapılar... Bunun hikayesi de 2 yıl öncesine dayanıyor. Modelin geliştirilmesine Peugeot'nun 2002 Paris Motor Show da tanıttığı konsept otomobili "Sesame" çok olumlu tepki alınca karar verilmiş. Sergilendiği zaman büyük ilgi gören "Sesame" yana doğru açılan kapıları ve camdan tavanı ile ilgi odağı olmuştu. 1007 modelinin elektrikli kapıları bu nedenle "Sesame" kapıları olarak adlandırılmış. Bu altyapıda geliştirilen 1007 elektrikli kapılarının sağladığı kullanım kolaylığı ve özellikle dar park alanlarında otomobile iniş-biniş sorun olmaktan çıkıyor. Bunun yanı sıra araç 12 farklı renkte döşeme rengi alternatifi ile göze de hitap ediyor. "Cameleo" olarak adlandırılan bu konsept ile ön panelden başlayan ve havalandırma fanlarının kenarlarına ve koltukların üstlerine bu farklı renkleri uygulamak mümkün. 1007'nin yenilikleri sadece dış görünüm ile sınırlı değil. Park etme sırasındaki manevraları kolaylaştıracak direksiyona elektrik gücü desteği ve "2 Tronic" vites kutusu da diğer özellikler. Peugeot 1007 modeli ile ilk kez kontrollü manuel vites kutusu teknolojisini kullanıyor. "2 Tronic" vites kutusu iki vites değiştirme modu imkanı sunuyor. İlki tamamen otomatik vites değiştirme, diğeri ise direksiyonun sağında ve solunda bulunan vites pedalları ile ya da vites kolu ile manuel olarak vitesi değiştirebilmek. 1007 otomobil üreticilerinin mevcut ve potansiyel müşterilerinin ihtiyaçlarını anlama ve yeni konseptler yaratmaya da en güzel örnek olarak görülüyor. 1007'nin rekabete başlayacağı küçük otomobil segmenti B, son 20 yılda en fazla büyüyen sınıf olarak karşımıza çıkıyor. 1983 ve 2003 yılları arasında B segmenti yüzde 72 büyümüş. Şu an yüzde 35'lik pazar payına sahip küçük otomobil segmentinin önümüzdeki 10 yıl içinde yüzde 17 daha büyümesi bekleniyor. 1007 önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde Avrupa'da pazara sunulacak. Otomobilin Türkiye'ye geliş tarihi ise 2005 yılının sonunu bulacak.

Sinan Cem ŞAHİN / PARİS

DİĞER OTOMOBİL DÜNYASI HABERLERİ
 Ev sahibi, metreler kala 'duble' şansını kaybetti
 Kadınların gözdesi ağustosta geliyor
 Akıllı lastikler sürücüyü uyaracak
 Dünyanın en iyi tasarımı 1940'lar dan çıkıp geldi
 Renault, Çin'de Megane üretecek
 Dünyanın en çok satan otomobili yenilendi
 Drag yarışları bu kez Körfez'de yapıldı
 Ölümünden 10 yıl geçti, Senna hafızadan çıkmadı
 Nissan'ın çöldeki SUV operasyonu
 Kocaeli, 3'üncü kez üst üste en iyi Ford fabrikası seçildi
 Wideview Xenon farlar Türkiye'de
 Akıllı anahtar sarhoş sürücüyü durduracak
 Honda Jazz çarpışma testini geçti
 İsmini İtalyan müziğinden alan Nissan
 Porsche'den iki yeni model birden
 Beş yılda her 10 otodan 4'ü dizel motorlu olacak
 Yeni Daily ile pazar liderliğini hedefliyor
 Temsa 50 bininci aracını banttan indirdi
 Hükümet AB'ye odaklandı otomotiv 'üvey evlat' kaldı
    Otomobil Yazarları
  » Otomobil Dünyası
    Oto Finans
ALİ SAYDAM
'Keşke' yetmez, duygu da gerekiyor
İçinde polisiye...
Karışmak yok
Karışmak yok
Önce Haluk Ulusoy'u, ardından Levent Bıçakçı'yı desteklediği iddia...
Fenerin artı umudu
Fenerin artı umudu
Sarı-lacivertliler, en azından Şampiyonlar Ligi için 6+2 formülü...
Genelkurmay' dan Zana eleştirisi
Genelkurmay' dan Zana eleştirisi
Genelkurmay İkinci Başkanı Zana ve arkadaşlarını eleştirdi.
DEP kararı çarşambaya
DEP kararı çarşambaya
Eski DEP milletvekillerini tahliye eden Yargıtay 9'uncu Ceza Dairesi,...
Tüketim çılgınlığı kıyameti çağırıyor
Tüketim çılgınlığı kıyameti çağırıyor
Worldwatch Enstitüsü'nün araştırmalarını içeren ve TEMA Vakfı...
'Yarından sonra' dünya nasıl bir yer olacak?
'Yarından sonra' dünya nasıl bir yer olacak?
İklim değişikliği, sigorta sektörüne 10 yıl sonra 150 milyar dolarlık...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.