kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Euro 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Yorganın altına saklanmamalı
İki ayrı marka, aynı strateji
Kadirizm Bonus'la buluştu
Mücahit'le oturan yandı

İki ayrı marka, aynı strateji

Özellikle 90'lı yıllardan sonra rekabet yarışındaki en büyük tehlikenin 'taklit edilebilirlik' olduğu söylenir. İnternetin yaygınlaşmasıyla ürünler, hizmetler hatta fikirlerin bile hızla taklit edilirliği, kuruluş ve kişileri bekleyen en büyük tehlike diye gösteriliyor.
Bugün "Ürünüm şu fiyat" diye mi reklam yaptınız. Dakikasında daha fazla indirimi rakibin yapması, hatta yanında bir de armağan vermesi, işten bile değildir. Bu sefer siz ne yapacaksınız? Daha mı çok indireceksiniz? Bu sarmalın duru durağı olabilir mi? Ya da ürün ve hizmetinizin acayip teknik özelliklerini sıraladınız. Hangi marka üründe benzerleri yok ki? O da onları ve belki de bir fazlasıyla sıralayabilir. O zaman ne yapacaksınız?
Özellikle bazı ciddi otomobil firmaları bu duruma uyandılar. Bakın reklam filmlerine. Bazen otomobili dahi göremezsiniz.
Vaadettikleri şey genelde bir yaşam tarzıdır. Son dönemin en çarpıcı iki örneğini, OMO ve Tansaş'da izlemek mümkün. Omo'nun 'Kirlenmek güzeldir!" adlı kampanyası çok çarpıcı. Hele şu sıra oynayan ikinci filmi... Ne "Daha beyaz yıkar!", ne "Beyaz sabun kokusu!", ne "Renkliler daha renkli!", ne de "Çamaşırlarınız yıpranmaz!" vaadi... Ama hepsinden de daha etkili bir teklif var kampanyada. Dizinin ikinci filminde yakalanmış olan yaşam felsefesi gibi duygusallığın 12'den vurmaması mümkün değil. Gelin de taklit edin.Ya da, "Ben daha fazlasını veriyorum" deyiverin. Tansaş da, reklam filmleri ahım şahım olmasa da, farklı bir alandan gelerek aynı şeyi yapıyor. Yazılı basında fiyat rekabetini sürdürürken, TV'de "Akıl almaz tüketici hakları" ve "Gıda güvencesi" üzerine kurmuş iletişim stratejisini. TÜBİTAK ile işbirliği yaparak elini daha da kuvvetlendirmiş. Haydi gelin taklit edin. Rakibin Omo veya Tansaş'ın yolundan giderek yapacağı her iletişim, rakiplere değil Omo ve Tansaş'a yazar. Harcanan paraya yazık olur. Yapacak tek şey vardır: Kendinizi rakibinizden farklılaştıracak, hedef kitleyi mantığından değil duygularından yakalayacak ve markanızın ruhuna da ters düşmeyecek bir yaratıcılık bulmak

d

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Kızım sana söylüyorum gelinim sen anla!   / 27-06-2004
 Durduk yerde kriz yaratmaya ne gerek var?   / 20-06-2004
 İstanbul mafyanın başkenti mi, uluslararası cazibe merkezi mi?   / 13-06-2004
 Nehirde boğulmamak için basında ilan şart!   / 06-06-2004
 Ucuz etin yahnisi sadece yavan olmaz   / 30-05-2004
 Risk almışlar, iyide etmişler   / 23-05-2004
 Düşünce 'out', duygu 'in   / 16-05-2004
 Üst kesimlere ulaşım gazetelerden geçiyor   / 02-05-2004
 Yorganın altına saklanmamalı   / 25-04-2004
 İnsanın kendi krizini yaratması çok kolaydır   / 18-04-2004
İLKER SARIER
Erdoğan, Baykal'a teşekkür borçludur
Hani her ay, ay...
ALİ SAYDAM
İyi ki varsın sevgili dostum
Hayattaki en yakın üç-dört...
Çalıntı cep telefonu 33 kişiyi yaktı
İzmir'de çalındıktan bir buçuk yıl sonra Urfa'da ortaya çıkan telefon...
Çeyizi kana bulandı
Belgin ile Hakan, Özalp'ten çeyiz alışverişine gelmişlerdi. Çarşıya...
IMKB
E: 18,416 D:% 0.69
DOLAR
S: 1,457,000 D:% -0.95
EURO
S: 1,787,000 D:% -0.11
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.