kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Euro 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Bu da dondurmalı kazan-kazan
Polis kendini anlatmak istiyor
İnsanlar duygularından yakalanır
Teşekkürler Gani Hocam!...
Kısa... Kısa... Kısa...

İnsanlar duygularından yakalanır

Cinselliğin gizli ve 'nezih' bir biçimde kullanımı Nescafe'ye çok yakışmış. Hani tiril tiril yazlık giysilerle, çok romantik bir ortamda kanepe üzerinde oturan çift. Bayan eşinin gözlerini bir eşarpla örterek Nescafe'yi koklatıyor. Ve kilit mesaj: Kokusunda davet var!... Diğer reklam ise Nescafe Capucino'nun. Erkeğin dudaklarında sütün köpüğü kalmış. Kadın dilini dudaklarının çevresinde gezdirerek, erkeğe kalıntıyı temizlemesini işaret ediyor. Erkek de tabii istediği gibi(!) anlıyor mesajı... Finalde kadın eline bir kağıt mendil alıp erkeğin dudaklarını silerek gerçek niyetini belli ediyor...
Nescafe yıllarca yürüttüğü o yakası bağlı, aşırı ciddi reklam anlayışından sıyrılmış sanki. Ciddi mesajların, son derece eğlenceli ve çekici bir şekilde verilebileceğini kavramışlar. Bir de mesaj ne kadar duygusal olursa algılamanın o kadar sağlam olacağını. Sagra'nın dede ile torun arasında geçen bisküvi muhabbeti gibi. İzlemediyseniz, bir bakın. İletişimci deyimiyle tam damardan (!)...
İnsanların Nescafe ısmarladıkları zaman, herhangi bir başka markayı kabullenmeleri değil de ille de Nescafe diye ısrar etmeleri isteniyorsa, markanın işte böyle duygusal bağlar kurmaya çalışması gerek. Ürünün özelliğini anlatan rasyonel bağlar değil.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 İstanbul mafyanın başkenti mi, uluslararası cazibe merkezi mi?   / 13-06-2004
 Nehirde boğulmamak için basında ilan şart!   / 06-06-2004
 Ucuz etin yahnisi sadece yavan olmaz   / 30-05-2004
 Risk almışlar, iyide etmişler   / 23-05-2004
 Düşünce 'out', duygu 'in   / 16-05-2004
 Üst kesimlere ulaşım gazetelerden geçiyor   / 02-05-2004
 Yorganın altına saklanmamalı   / 25-04-2004
 İnsanın kendi krizini yaratması çok kolaydır   / 18-04-2004
 Bu da dondurmalı kazan-kazan   / 04-04-2004
 Yandı gülüm keten helva!   / 28-03-2004
YAVUZ SEMERCİ
Yatırımcıyı uyardınız mı?
Pek çok telefon geldi. Türk...
İLKER SARIER
Helal ettin mi Ahmet Priştina?
Ahmet Priştina, ...
ALİ SAYDAM
Durduk yerde kriz yaratmaya ne gerek var?
Geçen hafta...
Yağmur felç etti
İstanbul’da bazı semtlerde etkili olan sağanak yağış yolları dereye...
Babalar Günü'nün hediyesi özgürlük
Irak'ta 17 gün rehin kalan Bülent Yanık, Babalar Günü'nde yuvasında...
İçerde başka dışarda başka alem
İçerde başka dışarda başka alem
İSTANBUL'UN en ünlü gece mekânlarından biri olan Reina'nın...
IMKB
E: 16,964 D:% 0.37
DOLAR
S: 1,493,000 D:% -0.13
EURO
S: 1,803,000 D:% 0.17
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.