kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Euro 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
İnsanın kendi krizini yaratması çok kolaydır
Keklerde durum vahim!
Bir de Doktor'un ne dediğini anlasak!

Keklerde durum vahim!

Algılamanın 9 altın kuralından biri de 'kafaları karıştırmamak'tır. Reklam için de geçerlidir bu kural, insanlar arası ilişkiler için de...
Benim kafam iyice karışmış vaziyette. Sadece benim mi? Hayır. Çevremde sorup soruşturduğum tüm çocukların. Ya da benim gibi çocuk kalmışların...
Popkek, Topkek, Kekstra, Dankek, Browni, Paykek, Peki...
Hangisi, hangi markanın ürünüdür? Ürün özellikleri nedir?... Kaybolmuş gitmiş... Belki bir tek Kesktra'nın içinde marmelat gibi bir şey olduğunu anlıyoruz. Hepsi o. Bu gibi durumlarda yapılan reklam, genelde rakiplerin de satmasına neden olur.
Markayı birilerine avazı çıktığı kadar bağırtmakla farklılaşmak mümkün değil. Ayrıca farklılaşmak da yetmez, satın almaya ikna etmek gerek. O zaman ayrışmak ve ikna etmek adına iki yol kalıyor: Yazılı basına verilecek reklamlar ve güçlü PR projeleri... İnanılır gibi değil, bu iki yol da kullanılmıyor. Çok daha ekonomik ve etkili olmasına rağmen...
Çalışanların garip garip danslar yaptığı, çok ciddi prodüksiyon yapılarak oluşturulmuş masalsı bir kek fabrikasındaki üretimin şarkılı sözlü anlatıldığı reklam filminin hangi ürüne ait olduğunu en az 20 kişiye sordum. Kaçı bildi dersiniz? Sıkı durun: Hiçbiri.
Oysa filmin başında "Popkekin adı niye Popkek?" diye soruyor. Sonunda da yanıt veriyor: "Anladııım. Adı üstünde Popkek!" Neyi anlamış, nasıl anlamış, neden anlamış... Anlamak mümkün değil...
Her zaman söylediğim gibi, benimkisi bilimsel olduğu pek kabul edilmeyen bir yöntem. Ama durumun vehametine küçük de olsa bir işaret değil mi?...

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Nehirde boğulmamak için basında ilan şart!   / 06-06-2004
 Ucuz etin yahnisi sadece yavan olmaz   / 30-05-2004
 Risk almışlar, iyide etmişler   / 23-05-2004
 Düşünce 'out', duygu 'in   / 16-05-2004
 Üst kesimlere ulaşım gazetelerden geçiyor   / 02-05-2004
 Yorganın altına saklanmamalı   / 25-04-2004
 İnsanın kendi krizini yaratması çok kolaydır   / 18-04-2004
 Bu da dondurmalı kazan-kazan   / 04-04-2004
 Yandı gülüm keten helva!   / 28-03-2004
 Duygu yükü Efes Dark'ı uçuruyor   / 21-03-2004
ALİ SAYDAM
İstanbul mafyanın başkenti mi, uluslararası cazibe merkezi...
Gerçeğe dönüşen dedikodu
Eşi ile yeğeni arasındaki yasak aşkı öğrenen Nuri G. elini...
Tacize isyan etti, oğlu için katil oldu...
Kocaeli'nin Değirmendere beldesinde çilingirlik yaparak...
"Hiç böyle bir gece yaşamadık"
mtv'deki Şamdan programının çekimlerinden sonra, Reina'da birlikte...
Özgür'den zor ayrılık
Özgür'den zor ayrılık
Akademi’de bu hafta Barış’la birlikte oturduğu koltuktan elenen...
IMKB
E: 17,664 D:% -0.69
DOLAR
S: 1,493,000 D:% 0.34
EURO
S: 1,795,000 D:% -0.28
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.