THY'ninkayıp bilet uygulaması tarihe karışıyor. İzmir'den Malatya'ya gitmek için uçak bileti alan Deniz Özel, kaybettiği bilet yerine başka bilet aldıran THY'ye karşı açtığı 141 milyon lira maddi, 141 milyon lira manevi tazminat davasını kazandı. Yargıtay'a kadar giden davada Yargıtay 11. Hukuk Dairesi, uçak biletlerinin arkasında yazılan hükümlerin taşıyıcının sorumluluğunu hafifleten ya da ortadan kaldıran bir unsur olmadığına, bu nedenle tazminatın mağdura ödenmesine karar verdi.
Avukat Demet Özel, THY'nin bu uygulama ile biletini unutan, kaybeden insanları mağdur ettiğini, kendi koyduğu kuralla 6 aylık bir incelemeden sonra kesintili olarak ödediğini ama bu örnek kararla bu durumdan kaynaklanan mağduriyetin yaşanmayacağını belirtti. İzmir Barosu Avukatlarından Serdar Yavuz, kararın bundan sonraki bilet uygulamalarında örnek olacağını belirterek, "Yargıtay kararı bir içtihat oluşturmuştur. THY bundan sonra biletini unutan insanlara 'yeni bilet al' diyemeyecek" dedi.
Türk Hava Yolları avukatları daha önce davaya gönderdikleri cevap dilekçesinde, kusurun biletini kaybeden yolcudan kaynaklandığını, kişinin kendi kusurundan yararlanarak dava açmasının da hukuka aykırı olduğunu belirterek, şöyle devam etti: "THY, yönetmeliklerindeki'İç Hatlarda Kayıp Bilet Uygulamasında' belirtildiği gibi kaybedilen biletin ücret iadesinin 6 ay bekleme süresinden sonra, yurt içi uçuş biletlerinde 15 dolar, yurtdışı uçuş biletlerinde ise 50 dolar kesinti yapılarak iade edilir. THY, biletsiz yolcuyu yeni bir bilet almadan uçuşa kabul etmeyerek, hem basiretli bir tacir olarak alması gereken tedbirleri almıştır hem de hava taşımacılığı konusunda daha özel bir düzenleme olan Türk Sivil Havacılık Kanunu'nun gereğini yerine getirmiştir. Bu sebeple tazminat isteminin reddini istiyoruz."