kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Hincal Uluc @ SABAH
Tel:
0212 3544813
Fax:
0212 3544891
 
Gel dosta gidelim gönül!..
Bir annenin pasta tarifi..
Tecelli'den Abuzittin'e mektuplar
BİZİM DUVAR
PAZAR NEŞESİ
SEVDİĞİM LAFLAR

Tecelli'den Abuzittin'e mektuplar

Abuzittinciğim,
Eğer bi aksilik olmadıysa, geçtiğimiz cuma gününden itibaren, Ankara-İstanbul tren yolculuğu 5 saate inecekti kardeşim. Ne mutlu, hayattayken bunu da gördük! Ankara-İstanbul demiryolculuğunun "kısaltılaca- ğı" hikâyesini taa kısa pantolon giyerken, dinlemeye başlamıştım. O tarihlerde yanlış hatırlamıyorsam, Haydarpaşa'dan kalkan tren, eğer şimendifer arızalanmazsa, 15 saatte filan Ankara Garı'na girerdi.. Sonra, kısa pantolondan uzuna geçtik, trenler de biraz daha hızlandı 10-12 saat oldu.. Derken, 9 saat, 8 saat en son 7.5 saat.. Uzun pantolondan kefene geçmeye çeyrek kala da (gene de Tanrıya şükürler) Ankara-İstanbul artık 5 saate indi! Hatta, salı günü gazetecilerle ilk sefer yapılmış 5 de değil tamtamına 4 saat 56 dakika! Bu demiryollarımızda bi devrimdir Abuzittinciğim.
Gaztecilerin trene bindirildiği salı günü lokomotifi bi güzel, çiçeklerle süslemişler.. Kocaman Atatürk fotoğrafı ve yanında da Türk bayrağı, en öne asılmış.. Herhalde belediye bandosu da marşlar çalmıştır. Belki mehter takımı da gelmiştir.. Olabilir diyelim.. ama ben öteden beri Atatürk'ün resminin her yerde kullanılmasına karşıyımdır, bilirsin kardeşim.
Ankara-İstanbul tren yolculuğu 4 saat 56 dakikaya iniyor diye Atatürk'ün fotoğrafını lokomotifin burnuna asmanın ne anlamı, ne manası var?
Bilader Slovakya'sından Belçika'sına kadar saatte 220 kilometrenin altında giden tren kaldı mı ki? Bu çağda trenlerimizin Ankara-İstanbul arasını en fazla 2 saat 45 dakikada alması lazım. Hele hele Japonya'da Tokyo-Osaka arasında çalışan hızlı trenlerle Haydarpaşa-Ankara olsa olsa 1 buçuk saattir! Bunlar 500 kilometre hatta üzerinde hız yapabiliyorlar.. Bizimkisi, ortalama, 100 bile- medin 110 kilometre!
Anlarım, ufak bi tören yap.. O da abartma ya, bi basın bilgilendirmesi yeterdi.. Ama koca Atatürk'ün fotoğrafını lokomotife asmak o hiç olmaz, olmamalıydı diye düşünüyorum Abuzittinciğim.
Ha, yap Fransa'daki efendim İtalya'daki gibi altyapıyı, koy saatte 300 kilometreye çıkan lokomotifleri.. Atatürk'ün fotoğrafı, belki, ona yakışabilir.. Şimdikine asla!
Bi de ortada, yanlış kazılan Ayaş tüneli rezaleti var.. Söylenenlere göre, toprağa gömülen 1 milyar dolar! En son, tünelin kazılan kısmına, "elde kalan patateslerin depolanması" fikri gündeme gelmişti.. Şimdilerde n'oldu bilemiyorum! Eğer ben, şimendifer genel müdürü olsaydım, illa da bi tören yapacaksam lokomotifin başına Atatürk'ün de- ğil, demiryollarımızı bugünkü perişan duruma getiren tüm siyasi, gayri siyasilerin fotoğraflarını asar, altına da "Bizi bağışla Atam.. 21'inci asırda İstanbul-Ankara hâlâ 5 saat!" diye yazardım kardeşim.
Münasip yerlerinden öperim Abuzittinci- ğim.
Güneş.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 "Dinler savaşmaz, politikacılar savaşır!.."   / 08-06-2004
 Gel dosta gidelim gönül!..   / 06-06-2004
 Papa niye yeri öpüyor?..   / 05-06-2004
 İtalyan havacılığı bitmiş!..   / 04-06-2004
 3.58.28!. Bu ikinci madalya demek!..   / 03-06-2004
 Hangi cevap, hangi düzeltme RTÜK?..   / 02-06-2004
 Tefo.. Bir efsanenin 40. Yılı!..   / 01-06-2004
 Televizyonda şiddet.. Dehşet.. Felaket!..   / 30-05-2004
 Aşşkımm geldi!   / 29-05-2004
 Truvalı Helen üzerine çeşitlemeler..   / 28-05-2004
ERGUN BABAHAN
Özkan ve Yüce Divan
Siyaset kurumu, siyasi sorumluluk...
ERDAL ŞAFAK
İçeriden mi, dışarıdan mı?
Aylardır konuşulan, içeriği...
MANSUR FORUTAN
TGUS: Türkiye gerçeğine uygunluk enstitüsü
İşte...
MEHMET BARLAS
Siyaset, hayatı kolaylaştırmak için mi icat edildi...
ÖMER ÇELİK
Sistemin meşruiyeti
İster ulusal olsun, isterse...
REFİK DURBAŞ
Hayat, ömrün özetidir
Behçet Necatigil, insan ömrünü bir...
SAVAŞ AY
Yaşar Kemal bana kızıyor ama!
Küfrün ağızlarında süs...
SAİT GÜRSOY
LGS ve ÖSS yöneticinin de sınavı
Önümüzdeki iki pazar...
HINCAL ULUÇ
Foçalılar kurdu.. Sonra Barbaros saldırdı!..
Monaco'da...
İlk hedef Celades
İlk hedef Celades
Yerli transferi yönetime bırakan Del Bosque'nin, Real Madrid'li...
Kendileri bilir
Kendileri bilir
İki oyuncu için kulüplerine teklif yaptıklarını belirten F.Bahçeli...
G8'de zorlu karar
G8'de zorlu karar
G BOP'a bölge ülkeleri destek vermiyor. Zirveye giden Erdoğan ise...
CHP, Kurultay'a doğru gidiyor
CHP, Kurultay'a doğru gidiyor
CHP içindeki 27 muhalif milletvekilinin önceki gün başlattığı...
Hera'nın çıkarılma maliyeti 1.5 milyon $
Hera'nın çıkarılma maliyeti 1.5 milyon $
İngiliz sigorta şirketi parayı ödemediği için çıkartılamayan Hera...
Air Force One'a karşı Airbus-310
Air Force One'a karşı Airbus-310
ABD'ye gidecek Erdoğan'ın ATA uçağı arıza yapınca THY'den uçak...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.