Türkiye'deson yıllarda alternatif iş kollarının yaratılması için yoğun çaba harcanıyor. Gelecek vadeden iş kollarından biri de arıcılık. Bu alanda profesyonel üretim yapan firmalar, ihracat kanallarını da zorlamaya başladı. Sektörün lider firmalarından Binbirçiçek Bal, bir ilki gerçekleştirerek Japonya'ya bal ihraç etmek için çalışmalara başladı. Bu yıl 3 milyon dolarlık ihracat hedefleyen şirket, bunun 2 milyon dolarını Japonya pazarından elde edecek. Siparişin hikayesi de oldukça ilginç. Japon TBS Televizyonu, şirketin kovanları ve üretim tesislerinde bir çekim yapar. Bu çekimler televizyonda 30 dakikalık haber bülteni olarak yayınlanır. Ve arkasından da siparişler gelir. Binbirçiçek Genel Koordinatörü Yavuz Kara Yılmaz, Japonya'ya yapılan ihracatın Türkiye açısından çok önemli olduğunu vurguluyor. "Sektörün en büyük problemi yüzde 30'ları bulan sahte bal" diyen Yılmaz, şöyle devam etti: "Sağlıksız ve doğal olmadığı için Türkiye'ye geri gönderilen ballar nedeniyle ihracat bitme noktasına gelmişti. Bu anlamda aldığımız siparişin önemi büyük."
40 BİN AİLE VAR Şirketin temelleri Türkiye'de karakovandan fenni kovana geçişi ve gezici arıcılığı başlatan Dursun Yılmaz tarafından Ordu'da atıldı. 1954'te başlayan bu çalışmalar, bugün sektörün en büyük üreticilerinden biri olan Orbal'ı yarattı. Ancak şirketin markalaşma çalışmaları 1985'lerde başladı. Bal üretimini belli bir noktaya getirdikten sonra arı sütü ve polen karışımlarını; daha sonra da reçel, tahin, pekmez ve ballı çerez gibi ürünleri geliştiren şirket, ürünlerini Binbirçiçek markası ile tüketiciye sunuyor. Firma, halen 40 bin aile ve 4 milyon arı kovan kolonisi ile üretimini sürdürüyor.