kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Refik Durbas @ SABAH
Fax:
0212 354 34 72
 
TCDD'nin "hat" açıklaması...
Şehir Hatları'nın durumu

TCDD'nin "hat" açıklaması...

Sabah Posta Kutusu'nda 29 Nisan 2004'te İstanbul-Göztepe'de tren güzergâhında ikamet eden Av.Çetin Çevik adlı okurunuzun yapılan ihata duvarıyla ilgili yakınmalarını içeren bir mektuba yer verilmiştir. Bilindiği gibi İstanbul'da H.Paşa-Gebze ve Sirkeci-Halkalı banliyö hizmetlerimiz toplu taşıma açısından çok önemlidir. Ayrıca, okurunuzun oturduğu güzergah, banliyö trenlerimizin yanı sıra anahat ve yük trenlerimizin de yoğun şekilde seferlerini sürdürmekte olduğu bir yerdir.
Kuruluşumuz, tren ulaşımında olduğu kadar, tren dışındaki vatandaşların da can ve mal emniyetini sağlamak amacıyla kademeli olarak uygulamaya koyacağı bir proje için start vermiştir. Araç ve yaya kazalarına yol açtığı gerekçesi ile uzun yıllardan bu yana kaldırılması gündemde bulunan hemzemin geçitleriyle ilgili ilk somut adım da atılmıştır. İlk uygulaması İstanbul'da hayata geçirilen ve şehir içi tren güzergâhlarında yaşanan kazaları da büyük ölçüde önleyecek bu proje çerçevesinde, Büyükşehir Belediyesi'nin iştiraki olan İSTON şirketince son teknoloji ürünü olarak üretilen ihata duvarlarıyla, söz konusu hat izole edilerek yayaların normal geçitlerden geçmesi önplana çıkarılmıştır. İhata duvarları, hızlı tren projesi olarak da bilinen "Marmaray" projesine geçişte yapılacak uygulamalara uyum sağlayacak şekilde, prefabrik ve demontabl olduğundan, sökülüp proje değişikliklerine gidilmesi de mümkün olacaktır.
Proje kapsamında Haydarpaşa-Pendik tren hattının iki tarafına 20 bin ana prefabrik ihata duvarının yapımı hızla sürmektedir. Projenin uygulanarak araç ve yaya geçitlerinin güvenlik altına alınmasının ardından tren istasyonlarına girişler hemzemin geçitlerden değil, yaya alt ve üst geçitlerinden yapılacaktır. Hatlardan geçiş yapan araçlar için de alternatif yollar yapılarak hemzemin geçitler güvenli hale getirilecektir. Yapılan çalışmalar İstanbul halkının can güvenliği açısından önemlidir. Son bir yılda yalnızca Haydarpaşa-Gebze hattında karşıdan karşıya geçerken 16 vatandaşımız can vermiş, 36 vatandaşımız da yaralanmış yahut sakat kalmıştır. Bundan sonra vatandaşlarımız yalnızca geçitleri kullanarak karşıdan karşıya geçebileceklerdir.
Amacımız, gerek Sirkeci-Halkalı, gerekse Haydarpaşa-Gebze hattımızı, yani yılda 50 milyon insanın seyahat ettiği bu güzergâhı bir çiçek bahçesine dönüştürmek, bakımlı bir hale getirmektir. Bu bağlamda İstanbul'un her iki yakasında bulunan gar ve istasyon binalarının bakım-onarımları bir plan dahilinde yapılacaktır. Bu arada Sirkeci-Halkalı hattından sonra Haydarpaşa-Gebze hattında da AKBİL uygulamasına geçilmiştir. Bu uygulamayla kaçak yolculuğun önüne geçileceği gibi yolcuların daha süratli ve güvenli şekilde banliyö trenlerini kullanması sağlanacaktır. 21. yüzyılda dünyanın gözbebeği İstanbul'un ulaşım sorununa çağdaş, modern, güvenli bir nitelik kazandırmayı amaçlayan bu tür girişimlerin, devletin parasını sokağa atılması şeklinde algılanması da gerçekten düşündürücü ve üzücü bir durumdur.
ALTAN İLTER (TCDD Basın-Yayın ve Halkla İlişkiler Şube Md.) MEHMET AYCI (TCDD Basın-Yayın ve Halkla İlişkiler Müşaviri) - ANKARA

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Katılımcı seyircilik   / 22-05-2004
 Tutunanların borçları...   / 21-05-2004
 Korsan, yine iş başında mı?   / 19-05-2004
 Büyük Ortadoğu projesi   / 18-05-2004
 Eğitimde değişen ne?   / 17-05-2004
 Organ bağışının önemi...   / 16-05-2004
 Denizimiz kirlenmesin...   / 15-05-2004
 TCDD'nin "hat" açıklaması...   / 14-05-2004
 Hasan Balıkçı yaşıyor   / 13-05-2004
 Erguvan zamanı   / 12-05-2004
ERDAL ŞAFAK
Bu da Araplar'ın BOP'u
Dünyanın, özellikle de içinde...
AHMET HAKAN COŞKUN
Kabineden çizgiler
En başta uyarayım: Bu bir "çok...
MEHMET BARLAS
Topluma sadece "Popüler Kültür" asla yetmez!
Popüler...
ÖMER ÇELİK
Değer siyaseti ve Irak...
Irak, bir diktatörü iş...
NEBİL ÖZGENTÜRK
Hayatı senaryo ve roman!
Bülent Abi'nin (Oran) hayatı...
REFİK DURBAŞ
Kurallara uymak uygarlıktır!
Biz Türkler, nedense...
SAVAŞ AY
Daha yazının mürekkebi kurumadı!..
16 yaşında ölen...
HINCAL ULUÇ
Yaz geldi.. Diyet ama hangisi Allahaşkına?..
Osmanlı...
Evladız bekleriz
Evladız bekleriz
"İmza sıkıntısı yok. G.Saraylı olduğumuz için büyüklerimiz bizi...
G.Saray'ya giderim
G.Saray'ya giderim
Daum ile takımda geleceğini görüşeceğini söyleyen yıldız futbolcu,...
Ecevit'in veliahtı Sezer
Ecevit'in veliahtı Sezer
DSP Genel Başkanlığı görevini bırakmaya hazırlanan Bülent Ecevit,...
Anayasa'ya DGM 'by-pass'ı
Anayasa'ya DGM 'by-pass'ı
DGM’leri kaldıran Anayasa değişikliği yürürlüğe girdi ama DGM’ler bir...
Altın Palmiye Bush muhalifi Moore'un
Altın Palmiye Bush muhalifi Moore'un
Cannes Film Festivali’nde Altın Palmiye Ödülü’nü Amerikalı yönetmen...
Bu yurtta kalan öğrenci, ileride kabineye giriyor
Bu yurtta kalan öğrenci, ileride kabineye giriyor
İngiltere'de eğitimini sürdürmek isteyen öğrencilere yardım için 1978...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.