kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Üst kesimlere ulaşım gazetelerden geçiyor
Favorim: "Amaaan"
Kısa... Kısa....

Üst kesimlere ulaşım gazetelerden geçiyor

Reklam verirken yanıtlanması gereken en önemli sorulardan biri de hangi iletişim kanalına ve hangi tür programların önüne, içine ya da arkasına reklamı vermek doğru olur, sorusudur. Burada yapılacak küçük bir hata kurşunu boşa, paraları sokağa atmaya neden olabilir.
Bu konu ile ilgili ölçümlemeler TV için AGB, yazılı basın için BİYAK tarafından yapılır. Medyada reklam yeri satın alan şirketler ve ajanslar da bu araştırmalara göre hareket ederler. Karmaşık hesaplama sistemleri vardır. Ve genellikle reklam verenler bu konuda ajanslarına ve medya satın alma şirketlerine teslim olurlar.
Ne kadar üstüne vazifedir ve bu işi neden yapmıştır bilinmez ama İstanbul Büyükşehir Belediyesi, reklam verenlerin parmak hesabı yaparak kolayca yollarını çizebilecekleri, hedef kitlelerine en uygun kanal ve programı bulabilecekleri bir araştırma yaptırmış. Diğerleri kadar ayrıntılı olmasa da işe çok yarayacağını düşündüğümüz araştırmanın özetini sizlerle paylaşmak istedik.
Belediye, üst ve alt sosyoekonomik grupların televizyon izleme, gazete okuma, radyo ve müzik tercihlerini sorgulamış. Buna göre üst sosyoekonomik gruptakiler en çok haber, yerli dizi ve haber programı izlerken, alt sosyoekonomik gruptakiler yerli dizi, haber ve Türk filmi izlemeyi tercih ediyormuş.
Araştırmaya katılan üst sosyoekonomik gruptaki 1201 kişinin yüzde 94.3'ü, alt sosyoekonomik gruptaki 1272 kişinin de yüzde 86.8'i televizyon izlediğini söylemiş.
''Televizyonda en çok izlediğiniz 3 program türü nedir?'' sorusuna, üst sosyoekonomik gruptakilerin yüzde 22.4'ü haber, yüzde 13.7'si yerli dizi, yüzde 8.9'u haber programı, yüzde 7.6'sı belgesel, yüzde 7.4'ü spor, yüzde 6.4'ü müzik eğlence, yüzde 6.2'si yabancı film, yüzde 5.6'sı açık oturum, yüzde 5.5'i yarışma, yüzde 3.8'i Türk filmi, yüzde
2.5'i 'talk show', yüzde 1.5'i de yabancı dizi yanıtını vermiş. Aynı soru üzerine alt sosyoekonomik gruptakilerin yüzde 23.8'i yerli dizi, yüzde
15.6'sı haber, yüzde 15.4'ü Türk filmi, yüzde 10.8'i haber program, yüzde 7.9'u müzik, yüzde 3'ü sabah programı, yüzde 3'ü belgesel, yüzde 2.1'i de yarışma programı izlediğini söylemiş.
Araştırma, üst sosyoekonomik grubun yüzde 95.3'ünün gazete okuduğunu, alt sosyoekonomik gruptakilerin yüzde 71.7'sinin ise okumadığını ortaya çıkarmış.
''En çok dinlediğiniz 3 müzik türünü dinleme sıklığına göre sıralar mısınız?'' sorusu üzerine de üst sosyoekonomik gruptakilerin yüzde 21.4'ü Türk Halk Müziği, yüzde 20'si Türk Sanat Müziği, yüzde 19.1'i Türk pop müziği, yüzde 9.1'i yabancı pop müzik, yüzde 6'sı özgün müzik, yüzde 3.9'u da klasik batı müziği dinlediğini, yüzde 7'si ise pek müzik dinlemediğini bildirmiş. Alt sosyoekonomik gruptakilerin yüzde 29.1'i de Türk Halk Müziği, yüzde
10.8'i Türk Sanat Müziği, yüzde 7.9'u arabesk müzik, yüzde 3.1'i Türkçe pop müzik dinlediğini belirtirken, yüzde 44.3'ü müzik dinlemediğini ifade etmiş.
Benim ilgimi çeken iki şey oldu: 1. Üst gelir grubunun yüzde 40.5'i Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği dinliyormuş... 2. Üst gelir grubunu hedefleyenler için en etkili reklam kanalı gazetelermiş. Diğer rakamlar da ilginç ama en çarpıcısı bu ikisi...

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Üst kesimlere ulaşım gazetelerden geçiyor   / 02-05-2004
 Yorganın altına saklanmamalı   / 25-04-2004
 İnsanın kendi krizini yaratması çok kolaydır   / 18-04-2004
 Bu da dondurmalı kazan-kazan   / 04-04-2004
 Yandı gülüm keten helva!   / 28-03-2004
 Duygu yükü Efes Dark'ı uçuruyor   / 21-03-2004
 Doğru reklamı anlatan bir fıkra ve bir grafik!   / 14-03-2004
 Bazı insanların ismi yeter   / 07-03-2004
 İşte İnsan! İşte reklam!   / 29-02-2004
 Sıkıcı reklamlardan kurtuluş yolu açıldı   / 22-02-2004
YAVUZ SEMERCİ
Türk Silahlı Kuvvetleri
Babam Türk Silahlı Kuvvetleri'ne...
ALİ SAYDAM
Düşünce 'out', duygu 'in
Amerika'da da aynı akım...
İLKER SARIER
Hukuk ulemasına yürütme erki dersi
Yazının başlığına...
Üvey baba dehşeti
Mersin'de Mevlani Bozdemir adlı kişi altını ıslatan 2.5 yaşındaki...
Cihan bulundu ama...
İngiliz anne dört yıldır aradığı oğluna kavuştu ama Cihan'ın...
Sex and the City'den sabun tanıtımına
Sex and the City'den sabun tanıtımına
Adını bütün dünyada milyonlarca hayranı olan Sex and the City...
Lösemili çocuklar için
Lösemili çocuklar için
Bizim Lösemili Çocuklar Vakfı'nın Tiffany Collection mücevher...
IMKB
E: 16,531 D:% -0.69
DOLAR
S: 1,530,000 D:% -0.62
EURO
S: 1,810,000 D:% -0.69
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.