56 Türk şirketi, Metro Group ve DTM'nin projesiyle ürünlerini grup bünyesindeki marketler yoluyla dışa açma fırsatı bulacak.
METRO Group, Türk gıda ihracatçısına Almanya pazarının kapılarını açıyor. Metro Group'un merkezi satın alma şirketi Metro Group Buying (MGB) ve Dış Ticaret Müsteşarlığı işbirliğiyle gerçekleştirilen Türk Gıda Ürünleri İhracat Projesi'nin ilk ayağını oluşturan "Türk ürünleri Haftası Kampanyası'' İstanbul'da düzenlenen basın toplantısı ile tanıtıldı. MGB Genel Müdürü Zeki Anlağan toplantıda yaptığı konuşmada, 28 ülkede 2 bin 310 mağazası ile toptan satış, gıda perakendeciliği, gıda dışı perakendecilik ve departman mağazacılığı alanında faaliyet gösteren Metro Group'un cirosunun 53.9 milyar Euro olduğunu belirtti. Almanya'da 2.5 milyon Türk'ün yaşadığını ve ülkedeki Türk nüfusun 1990'dan bu yana yüzde 47 arttığını belirten Anlağan, çoğunluğu genç ve ciddi bir tüketici potansiyeli olan Türklerin aylık kazancının bin-3 bin euro arasında olduğunu, yüzde 69'unun alışverişini Alman mağazalarından yaptığını anlattı. Anlağan, Alman tüketicilerini de Türk ürünleriyle tanıştırmayı hedeflediklerini, böylece 6 milyon tüketici potansiyeli bulunduğunu anlattı. Dış Ticaret Müsteşarlığı'nın Türk ihracatçısını desteklemek için Türk gıda ürünlerini Metro Group'un Almanya'daki mağazalarında satılması için teklif getirdiğini aktaran Zeki Anlağan, Türk Gıda Ürünleri ihracat Projesi'nin Almanya'daki 860'ın üzerinde Metro Cash&Carry, Real hipermarketleri ve Extra süpermarketleri kapsadığını söyledi. Proje kapsamında 55-56 Türk ihracatçısının Almanya'dan gelen Cash&Carry, Real ve Extra şirktelerinin temsilcileriyle İstanbul'da biraraya geleceğini bildiren Anlağan, daha sonra ürün seçimi yapılacağını, promosyon döneminin belirleneceğini, sipariş organizasyonlarının yapılacağını belirtti.