kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Sinema
    Çizerler
    Teknoloji
Bizimcity
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Stelyo Berberakis @ SABAH
 

Atina-İstanbul 22 saat

Son 30 yıldır İstanbul- Atina tren hattında hiçbir gelişme ve değişme olmadı.

Geçen hafta bayram günlerini yakinen değerlendirmek ve biraz da hasret gidermek için İstanbul'a yine trenle gelmeye karar vermiştim. Atina ile İstanbul arasında sefere konan ancak sadece librelerde yani tren tarifelerinde görünen Dardanel tren hattı çalışmadığından yine 30 yıldan bu yana yapılan geleneksel külüstür trenle 22 saat sonra Sirkeci garına gelebildim.

Geçen yıl ortalarında yine aynı tren yolculuğunu yaparken özellikle Yunan sınırına gelip turistleri toplayan Türk TCDD vagonunun ne denli içler acısı olduğunu anlatmaya ve bunun Türkiye'nin batıya açılan demiryolu kapısı olmasından dolayı TCDD'nin en azından bu sınır kapısına doğru dürüst bir vagon göndermesi gerektiği gibi saf bir öneride bulunmaya çalışmıştım. Ama nafile...

Atina'dan gece saat 23.00'te kalkan yataklı tren Selanik'e saat 06.00'da varıyor. Saat 07.00'de Selanik'ten kalkan başka bir tren sizi Uzunköprü'nün sınır karşıtı olan Yunan sınır kapısı Pythion'a saat 14.00'te getirip bırakıyor. Pasaport işlemleri vs derken saat 15.00'te Uzunköprü'den Yunan Pythion sınır kapısına ağır aksak bir vagon ve onu çeken diesel motorlu bir makina geliyor. Pythion'daki yolcuların bindiği bu vagon Uzunköprü'ye geçiyor ve orada bekleyen iç sefer treninin arkasına bağlanıyor.

Yunanlıların gıcır gıcır vagonlarını bırakıp son derece bakımsız ve eskimişliği bir yana ihmalsizlikten kıvranan ve kelimenin tam anlamıyla dökülen TCDD vagonuna bindiğinizde insan kendisini bir garip hissediyor. Vagona eşlik eden TCDD görevlileri de bu vagona yabancı turist yüklemekten utanç duyduklarını gizlemiyorlar. Vagonu ne kadar süpürsen, temizlesen boş. Tuvaletlerine girmek imkansız.. Benim kompartımanda seyahat eden iki Japon bayan 260 km'lik Uzunköprü/Sirkeci demiryolunu katetmek için 6 saat ter döken tren seyahati boyunca tuvalete gidip çiş yapmayı reddettiler.

TCDD YETKİLİLERİNE UYARI
İstanbul'a geldiğim günkü bayram gazetelerinde gördüm ki TCDD, saatte 200 km hız yapacak olan yeni trenler, vagonlar, demiryolları filan ediniyormuş. Duyduğumuz başka bilgilere göre ise Ankaraİstanbul arasındaki tren seferlerine mini bar'lı, duşlu ve tabii ki rahat rahat gidilebilecek temiz tuvaletli vagonlar konmuş. Yurtiçinde bu denli rahat tren seyahatleri yapmak Türk vatandaşlarının en büyük hakkıdır ve gururlu bir atılımdır.

Peki, Türkiye'ye Batı'dan gelen yerli ve yabancı tren yolcuları niçin bu denli çirkin bir biçimde cezalandılıyor hala? TCDD'nin acaba hiç mi dökülmeyen tek bir vagonu yok da Uzunköprü'ye yolcu almaya gönderilemiyor? Böyle bir vagon yoksa söylecek sözümüz yok. Ama koca TCDD'nin pulman koltuklu bile olsa, şöyle temiz, mazbut ve Türkiye'ye ilk defa trenle giriş yapacakları şoka uğratmayacak bir vagona sahip olmaması imkansız gibi görünüyor. Ama gerçekten yok diyorsanız, o zaman saatte 200 km gitmesine ya da içinde mini bar'ı duşu olmasına gerek olmayan doğru dürüst ve yolcuların WC'ye gidebileceği bir vagon edinene kadar bu seferi iptal edin. Ya da Yunanlı meslektaşlarınızla birlikte altına imzasını attığınız Dardanel seferi anlaşmasına sahip çıkın lütfen.

Birlikte seyahat ettiğim yabancı turistlerin vagonun içindeki hazin ve hüzün verici halinin fotoğraflarını çektiklerini ve bir daha asla ne kendilerinin Türkiye'de bir daha trene binmeyeceklerini ne de başkalarını bindirmeyeceklerini söylediklerini kendi gözlerimle gördüm ve kulaklarımla işittim. Türk trenlerini aslında böyle olmadıklarını söyleyecek olduysam da benle dalga geçtiklerini hissettim.

Beyler, önemli olan çok para verenlerin tren yolculuklarını kolaylaştırmak ve zevklendirmek değil sadece. Batı'dan Türkiye'ye gelen yabancı turistlerin hepsinin de züğürt olduğunu sanmayın. Batı'da trenle seyahat düşkünlerinin sayısı tahmin ettiğinizden çok daha fazladır. Bakınız, birkaç ay sonra Yunanistan'da Olimpiyat oyunları başlayacak. İnsanlar Türkiye'den Yunanistan'a ya da Yunanistan'dan Türkiye'ye yalnız uçaklarla gidip gelmeyecek. Trenlere de rağbet gösterilecek. TCDD üstüne düşen görevi yapmalı ve kendisini, Türkiye'yi, vatandaşlarını ve turistlerini küçük düşürmeyecek normal bir vagon bulup Türk-Yunan sınırına göndermeli ve rayına oturtmalı.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Atina-İstanbul 22 saat   / 08-02-2004
    Aktüel Pazar Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
ŞERİF ERCAN
Gel, ne olursan ol Türkiye'ye gel
Yalnızca eşcinsellere...
GAYE ÇEVİKEL
Mutlu, mavi bir dünya
Frankfurt'taki ev aksesuarları...
Kolesterolünüz için beyazdan uzaklaşın
Kolesterolünüz için beyazdan uzaklaşın
Kolesterolün tek nedeni yemek alışkanlıklarımız değil ancak yine de...
Dünyayı yöneten kadınlar
Dünyayı yöneten kadınlar
Gözü pek, cesur, kararlı, azimli ve başarılılar. Avrupa'da bir...
Bizim aramızda maraz çıkmaz
Türkiye'nin en ünlü iki kadın oyuncusu Hande Ataizi ve Nurgül...
Aerobikli, internetli, nargileli cami
Bu camide fitness yapabilir, nargile içebilir, kütüphanesinde internete...
Buradaki köpekler çok şanslı
Doğayı, Hayvanları Koruma, Yaşatma Derneği ve Adana Büyükşehir...
 
    Ana Sayfa | Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon
Spor | Hava Durumu | Sarı Sayfalar | Günaydın | Bizimcity | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Cumartesi | Aktüel Pazar | Sinema | Çizerler | Teknoloji | ON
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.