kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Sinema
    Çizerler
    Teknoloji
Bizimcity
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Benim adım kırmızı
Masamızda İtalyan şarap dünyasından bir asil var
Benim adım kırmızı

Benim adım kırmızı


Marki ile dedikodusunu yaptığımız Michel Rolland kim biliyor musunuz? Muhtemelen hayır. Oysa Rolland çok şöhretli... Örneğin, geçenlerde Financial Times'da sadece ona ayrılmış geniş bir inceleme yayınlandı. Bazıları Michel Rolland için "guru", "dahi", "sanatçı", "sihirbaz" diyor. Bir şarap danışmanının uluslararası şarap endüstrisi üzerindeki etkisine bakarsanız, belki bu sıfatların tümünü taşımalı... Şu andaki müşteri portföyünde 4 kıta 12 ülkeye yayılmış 100 kadar firma var. Ama faaliyetinin çoğu Bordeaux'da. Moda tabirle gözde bağların hemen hepsi Michel Rolland'la çalışıyor: Chateaux Ausone, Leoville PoyferrPavie, Angelus, Pape Clement, L'Evangile, Canon, Smith Haut Lafitte. Kaliforniya'da da önde gelen şarapçılardan Harlan Estate, Araujo ve Bryant Family. Sonra Mondavi ve Newton da Rolland müridlerinden. Peki, Rolland şarapla ne yapıyor? İşte cevabı: "Şarapları kendi istediğim hale sokuyorum." Rolland'ın şaraplarının, çoğunda başrolde Merlot var. Son 20 yıl içinde Bordeaux'da bir devrim gerçekleştirmiş: İbre daha "modern" ve "içilebilir" şaraplara dönüyor. Bu yeni eğilim ise sadece Bordeaux'lulara etki yapmakla kalmıyor, neredeyse tüm kırmızı şarapları değiştiriyor. Düşünülenin tersine "terroir'a" yani ürünün yetiştiği topraklara büyük önem veriyor, "En iyi şaraba ulaşmak için en iyi üzümleri elde etmeliyim! Büyük bir şarap yapmak için 20 yıl beklemek gerektiğine inanmıyorum. Yuvarlak ve içilebilir şarapların yapımını başlatan ilk insan olmakla övünüyorum." Onu şarap dünyasının yüzyıllar içinde oluşmuş karmaşık ve sofistike dünyasını basitleştirmekle suçlayanlar da var: "Neticede, nereli olduğu okunamayan yumuşak, meyvemsi şaraplar yapıyor." Siz ne dersiniz? Bir kültür kitlelere bu denli açılırsa, anonimleşmesi kaçınılmaz mı?
DİĞER GURME HABERLERİ
 Yemeklerimizin gizli mesajı
 Kursiyerleri devrede
    Aktüel Pazar Yazarlar
    Güncel
    Hobi
    Röportaj
  » Gurme
    İyi Yaşa
ALİ ESAD GÖKSEL
Kahve Osmanlı'dan miras
Kafeler Viyanalılar için ikinci...
AHMET ÖRS
Kerameti adında değil lezzetinde
Şalgam suyu ülkemize...
Aerobikli, internetli, nargileli cami
Aerobikli, internetli, nargileli cami
Bu camide fitness yapabilir, nargile içebilir,...
Buradaki köpekler çok şanslı
Buradaki köpekler çok şanslı
Doğayı, Hayvanları Koruma, Yaşatma Derneği ve Adana Büyükşehir...
 
    Ana Sayfa | Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon
Spor | Hava Durumu | Sarı Sayfalar | Günaydın | Bizimcity | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Cumartesi | Aktüel Pazar | Sinema | Çizerler | Teknoloji | ON
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.