Türkiye'deki ilk Porsche merkezinin açılışana katılan Riedel, "Satışlar tahminimizin üstünde oldu" dedi.
TÜRKİYE'NİN ilk Porsche satış merkezi açıldı. Doğuş Otomotiv Holding'in iştiraki Genoto tarafından dünya standartlarına uygun olarak hazırlanan showroom yaklaşık 300 bin dolara maloldu. Açılış törenine katılan Porsche AG Başkan Yardımcısı ve tüm dünyada Satış ve Pazarlama Sorumlusu Hans Riedel, SABAH'A konuştu. Ridel, "Bu showroom 2005 başında açılması planlanan büyük Porsche merkezi için ilk adım niteliğinde. Bu yeni merkezimiz dünyadaki 556 Porsche showroomundan biri olarak hizmete girdi. Türkiye satış rakamlarımız oldukça iyi hatta sevindirici. Özellikle Cayenne'e gelen talep ve satışlarımız beklentilerimizin bir hayli üzerinde" dedi. Doğuş Otomotiv ile köklü bir ortaklıkları bulunduğunu söyleyen Riedel, "Ortaklığımız 1996'ya dayanıyor. Bu da bizim için ve güçlü ortaklığımız için bir kilometre taşı değerinde" diye konuştu. 2001 yılında Türkiye'nin ciddi bir krizin içine girdiğini ancak lüks otombil satışlarında beklenen duraklamanın yaşanmadığını belirten Riedel, şöyle devam etti: "Türkiye ilginç bir ülke. Tabii ki düşüşler yaşandı. Ancak beklediğimiz kadar olmadı. Zaten hitap ettiğimiz gelir düzeyi belli. Bu oran Türkiye'de yüzde 1 dahi olsa, bu bizim için yeterli. Kriz zamanında 400 binden 80 bine düşen otomobil satışları şimdi düzeliyor."
CAYENNE AİLELERLE TANIŞTIRDI Riedel, Türkiye'deki vergilerden şikayet etti. Porsche'nin ikinci adamı, "Türkiye'de krizler sonrasında artan lüks tüketim vergileri satışlarımıza engel oluyor tabii. Ama biz yolumuzda ilerliyoruz. Ortağımıza da çok güveniyoruz. Satışlar bizim tahminlerimizin yukarısında gerçekleşti" dedi. 2003 yılının ilk 11 ayında Türkiye'de toplam 83 adet Porsche satıldı. Cayenne'den ise 67 adet satış gerçekleşti. Riedel'e göre Porsche, Cayenne modeli sayesinde ailelerle tanışmış. Riedel, 'Bugüne kadar neden olmadı' sorumuzu ise şöyle yanıtladı: "Cayenne bizim için farklı bir model oldu. Biraz daha aile otomobili diyebiliriz. Bu zamana kadar hep spor otomobil ürettik. Ama Cayenne ile ailelerin de tercih ettiği bir marka olduk." Porsche'nin otomobillerinin kadınlardan ziyade erkekler tarafından daha fazla ilgi gördüğünü söyleyen Riedel, "Bu farkı Porsche Boxter'ı üreterek biraz olsun kırmayı başardık. Biz aslında yaş gruplarına göre araç üretmiyoruz. Müşterilerimizin yaşam tarzına göre araç üretiyoruz. Hangi model uygun geliyorsa müşteri o araçları alıyor" diye konuştu.