kapat
06.08.2003
YAZARLAR
ATV
EKONOMİ


TÜRKİYE
DÜNYA
POLİTİKA
SPOR
MEDYA
SERİ İLANLAR
METEO
TRAFİK
ŞANS&OYUN
ACİL TEL

GREENCARD

Promosyonsuz satış bile SABAH'ın hızını kesmedi

Promosyonun sona erdirilmesi SABAH gazetesinin hızını kesemedi. Yaz aylarında gazete satışları genellikle düştüğü hal promosyonsuz SABAH'ın günlük ortalama net satışı son 4 ayda yaklaşık 50 bin adet arttı

SABAH gazetesi geçtiğimiz 4 ay içerisinde tirajında gerçekleştirdiği artışla, promosyonsuz da çok sattığını kanıtladı. Gazete yönetiminin aldığı sertifikalı ve kuponlu promosyon kampanyalarını uygulamama kararının ardından satışlarda yaklaşık 50 binlik bir artış gerçekleşti. BBD Merkez Dağıtım Genel Müdürü Ömer Erdem, SABAH gazetesindeki bu artışın yeni bir döneminin habercisi olduğunu belirterek, "Promosyon okurlarının gazete üzerindeki satış etkisi şüphesiz çok büyüktü. Ancak, kampanyaların tamamlanmasıyla birlikte bu okurlar gazete alımlarına devam etmiyorlardı. Oysa şimdi gazeteyi sadece okumak için takip eden kemikleşmiş okur kitlesi günden güne artma eğilimi gösteriyor" dedi.

Promosyonlu satışın gazetelerin uzun dönem planlama yapmalarına engel olduğunu ve okur profillerini ölçme konusunda çeşitli sakıncalar doğurabildiğini vurgulayan Erdem, şunları söyledi

ARTIŞ SÜRÜYOR
"Son dönemde alınan satışlar incelendiğinde Sabah gazetesindeki kupon ve sertifikalı promosyon kampanyaları tamamlanmış buna rağmen satış artışı halen sürmektedir. Rakip gazetelerde kuponlu promosyonlara ise yoğun bir şekilde devam edilmekte. Promosyon kampanyaları yaptığımız dönemde günlük satışlar 330 bin düzeylerinde seyrediyordu. Temmuzun sonuna gelindiğinde ise ortalama 380 binlere ulaşıldı. Yaz aylarına girildiğinde satışlarda genelde düşüş trendinin yaşandığı basın sektöründe özellikle SABAH'ın almış olduğu satış artışları yeni bir dönemin başladığının da göstergesi niteliğindeydi."

Bu büyük satış artışının arkasında yazıişlerinin yenilenen kadrosundaki yapıcı çalışmaların yanında dağıtım teşkilatının yeniden yapılanması ve rekabet unsurlarının kullanılmasının da büyük payı olduğuna dikkat çeken Erdem, şöyle davam etti

HEDEF 450 BİN
"BBD Merkez Dağıtım A.Ş.'nin faaliyete geçmesiyle birlikte dağıtım sektöründe yaşanan gelişmeler tüm yayınevlerini olumlu olarak etkiledi. Günlük planlamaların sağlıklı yapılması, nüfüs hareketlerinin özellikle yaz aylarında sıkı takibi, tatil güzergahlarında ve tatil yörelerinde yapılan pazarlama ve saha aktiviteleri BBD Merkez Dağıtım A.Ş. tarafından hizmet verilen tüm yayınlara satış artışı olarak yansıdı."

Ömer Erdem, şu andaki tüm planlar gereği SABAH gazetesinin artık promosyonlara göre değil, satış hedefleri doğrultusunda hareket ettiğini vurgulayarak, "Projeksiyonumuzu yıl sonuna kadar ortalama 450 bin günlük satış ortalaması gerçekleştirmek üzere yaptık" dedi.

Dağıtımda devrim yarattı
* Kuruluşundan itibaren yetkili satıcılık yapısını yeniden oluşturarak, son satıcı sayısını arttıran, personel kalitesini yükselten BBD Merkez Dağıtım A.Ş., müşteri odaklı yapılanma için teknoloji yatırımlarını da hızlandırdı.

* Dünyanın en büyük bilişim ödüllerinden birini kazanmış olan Cybersoft şirketiyle işbirliği yaparak, yetkili satıcı otomasyon projesini başlattı.

* Ayrıca ön ödemeli kart piyasasının en büyük distribütörlerinden biri olan BBD Merkez Dağıtım, A-Tel Muhabbet Kart satışlarını geçtiğimiz dönemde yüzde 800 oranında arttırmayı başardı.

* Ayrıca Turkcell tarafından geçtiğimiz günlerde lansmanı yapılan Shubuo servislerinin aynı kanalda dağıtımına çok yakında başlanması planlanıyor.

* Şüphesiz BBD Merkez Dağıtım'ın en önemli başarısı ise sektörde tekeli ortadan kaldırarak yayınevlerine yaşama şansı tanıması oldu.


Haberleri gazete sayfası görüntüsünde okumak için
SABAH e-Medya"ya tıklayın

<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap
kim
Sarı Sayfalar
GreenCard


Sizinkiler
TEMA

Copyright © 2002, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır