kapat
06.07.2003
YAZARLAR
ATV
EKONOMİ


TÜRKİYE
DÜNYA
POLİTİKA
SPOR
MEDYA
SERİ İLANLAR
METEO
TRAFİK
ŞANS&OYUN
ACİL TEL

Sarar, ABD'yi de sardı

New York ve Dallas'ta birer şube açan erkek giyim firması Sarar, Ağustos'ta 11 yeni dükkan açarak ABD'deki zincirini 13'e çıkaracak

Türk tekstil sektörü kotaların hafifletilmesi için Amerikan hükümetinin kapısını aşındırırken, aralarından sessizce sıyrılan bir şirket Amerikan giyim sektöründe marka olma yolunda.

Erkek giyim firması Sarar, geçen yıl başlattığı ABD operasyonuyla, iş dünyasının en atak yayılma stratejilerinden birini uygulayarak ay sonunda ABD'de 13 mağaza sahibi olmayı hedefliyor. Halen New York yakınlarındaki dev alışveriş merkezi Woodberry Commons ve Dallas'ta iki mağazası olan Sarar, geçen ay satın aldığı 11 mağazalık erkek giyim zinciriyle Amerika'nın belli başlı şehirlerindeki profesyonel erkekleri giydirmeye aday.

Girişimci ruhunu her haliyle belli eden Sarar Yönetim Kurulu Başkanı Cemalettin Sarar, "Ben patronum" diye aldırmadan takım elbiseyi sırtlayıp Manhattan'da kapı kapı dolaşmaya başlamış.

Piyasa araştırmaları ve doğma büyüme tekstilci olmanın verdiği içgüdüyle Sarar sonunda bugünkü satış konseptine yönelmiş.

HEDEF ÜST GELİR GRUBU
Manhattan'daki ofisinde görüştüğümüz Cemalettin Sarar, Eskişehir çıkışlı baba yadigari aile şirketini "dünya markası" yapmaya kararlı olduğunu söylüyor. Sarar, "Devletten hiçbir beklentimiz yok. Ürünümüz kaliteli ve buna güveniyoruz. Sessiz ve derinden gelip dünya markası olmak istiyoruz" diyor.

Sarar ABD'de büyük şehirleri hedef alan genişleme stratejisinin yanında Avrupa'da da son üç ayda Almanya, Belçika ve Hollanda'da üç mağaza açmış.

Firmanın ABD yöneticisi Burçak Akduman da geçen yıl dünyanın en büyük "outlet" alışveriş merkezi sayılan New York yakınlarındaki Woodberry Commons'daki pilot mağazada satışların ilk hedeflerinin kat kat ötesinde olduğunu söylüyor. Üstelik burada oldukça da yol alınmış. Sarar; Armani, Hugo Boss, Donna Karan gibi dünya devlerinin yer aldığı Woodberry Commons'ta bu yıl metrekare başına en kârlı ikinci dükkan olmuş.

350 DOLARA TAKIM
Akduman bunu, markanın ABD piyasasındaki pazarlama konseptine bağlıyor. Akduman, "Kaybolmaya yüz tutmuş eski moda mağaza ya da butik sistemini tekrar geri getiriyoruz. Müşteriler dev mağazalarda kaybolmak yerine, eskiden oldugu gibi pahalı bir terziye gitmiş gibi hissedebiliyorlar. Nezih, geniş, maliyeti fazla olmayan bir mağaza konseptimiz var. Ayrıca en onemlisi A klas kaliteyi, B fiyatına satıyoruz. Kısa zamanda insanlar bunun farkına vardı" diyor.

Sarar, ürünlerinin başta İtalyan olmak üzere ABD'nin önde gelen markalarıyla aynı kalitede olduğu iddiasında. Sarar butiklerinin dekorasyonu da bu dev markalara pabuç bırakmayacak şekilde. Fakat Armani, Zegna ya da Kiton gibi kaliteli erkek giyim markalarında bir takım elbise 1500 ile 3500 dolar arasında değişirken, Sarar'da ortalama takım elbise fiyatları 350-400 dolar arasında. Akduman satış konusunda pek bir kaygısı olmadığı için "Satış endişemiz yok. Çünkü o kalitede bir malı bu fiyatta satmak mümkün değil" diyor.

Gerilla pazarlama tekniği
Sarar'ın erkek giyim piyasasında izlediği bir diğer strateji de, reklam tanıtım yatırımı yapmadan, onun yerine "ağızdan ağıza" fısıltı kampanyası sayesinde ününü yaymak. ABD'de "gerilla pazarlamacılık" denilen bu yeni teknik sayesinde Sarar reklam gelirinden kalan kaynağı yeni mağazalar açmaya yöneltmiş.

Ayrıca ABD piyasasına giren bir çok dünya markasının aksine, Sarar ilk dükkan için moda dünyasının kalbi olan Manhattan'ı tercih etmemiş. Bunun yerine asıl hedef, üst gelir grubundan profesyonellerin yaşadığı New Jersey, Dallas, Los Angeles gibi yerleşim merkezlerindeki alışveriş merkezleri ve outlet'ler. Cemalettin Sarar'a göre, hedef birkaç yıl içinde 100 mağazaya çıkmak. Sarar ayrıca bir kaç pahalı mağaza dışında "department store" denilen büyük mağazalara girme çabasında da değil.

Bush'u giydirecek
Türkiye'de "siyasetçilerin giydiği marka" olmakla tanınan Sarar, ABD'deki genişleme stratejisinde siyasetçileri de unutmamış. Cemalettin Sarar, son zamanlarda gerilen Türk-Amerikan ilişkilerinin düzelmesi için ABD Başkanı George Bush'a bir takım elbise dikiyor "Başbakan ya da Dişişleri Bakanı ABD'ye geldiğinde Başkan Bush'a Türk takım elbise göndermek arzusundayım. Hem Türk tekstil ürünlerinin önü açılsın, hem de ilişkiler düzelsin diye."

Aslı AYDINTAŞBAŞ


Haberleri gazete sayfası görüntüsünde okumak için
SABAH e-Medya"ya tıklayın

<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap
TEMA
Sarı Sayfalar


Sizinkiler
ArboMedia

Copyright © 2002, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır