kapat
06.07.2003
YAZARLAR
ATV
EKONOMİ


TÜRKİYE
DÜNYA
POLİTİKA
SPOR
MEDYA
SERİ İLANLAR
METEO
TRAFİK
ŞANS&OYUN
ACİL TEL

Her eğlendiren reklam başarılı reklam değildir

Nail Keçili, son dönemde reklam filmlerinde kreatif kaygıların öncelik kazanmasından yakınıyor "İşe eğlence gibi bakılıyor"

Cenajans Grey'in sahibi, 30 yıllık reklamcı, yıllarca Türkiye ve politikacıların tanıtımını üstlenen Nail Keçili, Ulucanlar ve Kartal Cezaevi yıllarından sonra kendini ve hayatı yeniden tanımladı. Keçili, "Ben Türkiye'yi tanımıyormuşum ki" diyerek özeleştiri yaparken, reklamcılığın 1999 sonrası geldiği noktayı da eleştiri bombardımanına tutuyor. Şirketteki işleri ve hakkını kızı Nazlı Keçili'ye devredip Marmaris'e yerleşen, ancak zaman zaman şirketteki gençlere deneyimlerini aktaran Keçili, "Şimdi hayatımda hiç tanımadığım yerleri görüyorum. Dağlarda atla dolaşıyorum. Orada filmlerde görülebilecek hayatlar var. Onları tanıyorum" diyor

BİLGE KİŞİYİM
Kendini, "Artık bilge kişiyim" diye tanımlayan Keçili için yaşamının bu dönemi yeni bir okul. "Eski Nail Keçili yok. Beni hiçbir yerde göremezsiniz. Boş zamanımda kitaplarıma koşuyorum" diyor. Başından geçenleri anlattığı anı kitabını yayınlamayı, mahkemelerin sürmesi nedeniyle erteliyor ama "Ortalık çok karışacak" diyor.

* Reklam sektörünün 2000'lerde geldiği noktayı nasıl değerlendiriyorsunuz?

İşe eğlence, oyun bazıyla bakılıyor. Ben reklamcı olduğum halde birçok reklamın ne demek istediğini anlamıyorum. Stratejisini, amacını anlamıyorum, hedefini anlamıyorum. Bir sürü reklamveren, direkt prodüksiyon şirketiyle çalışıyor. Ben prodüksiyon şirketlerine kötü demiyorum ama onlar da reklam ajanslarının bir parçasıdır. Dolayısıyla araştırma yapmadan, pazarı tespit etmeden, hedefi belirlemeden bu iş nasıl yapılır. Bakın bizim sektörümüzde hep askeri terimler kullanılır, plan, strateji, hedef deriz. Bunlar olmadan reklam olmaz, reklam yapmış olmak için reklam yapılmaz.

MEDYA SADIK MI?
* Pazarın büyüklüğü nedir?

Pazar 2 milyar dolardan 500 milyon dolara düştü. 1970'lerden bu yana baktığımızda medya itibarının fiyat açısından erozyona uğradığını görüyoruz. 1970-80'lerde listeleri vardı medyanın. Liste fiyatı neyse fiyat da oydu. Restorana gittiğinizde mönüde fiyat yazar, tartışır mısınız? O tarifeden yüzde 70-80 indirimler yapılır mı? O tarifenin yapılmasının sebebi nedir? O medyanın reklam için ayıracağı yerin değeri o fiyattır ki o listeye konmuştur. Burada yaşanan çok ciddi bir sorun. Medya fiyatına sadık kalmalı. Ama koyun pazarlığını geçti bu iş.

Sırça köşkte yaşamışım!
* Ulucanlar ve Kartal cezaevi yıllarından sonra hayata bakışınız nasıl değişti?

Ben hayata hiçbir zaman dikiz aynasından bakan biri değilim. Eğer geriye baksaydım başarılarımın hiçbiri olamazdı hayatımda. İnsanların başına yaşadığımız ülkede hiç beklemediğimiz çok farklı ve memleketine küstürecek bir sürü hadiseler gelebiliyor. İnşallah Avrupa Birliği'ne girdikten sonra böyle şeyler yaşamayacağız.

* Kendinizle başbaşa kaldığınız o dönemler pek çok şey için de size zaman bırakmıştır...

Tabii ki, ben bu dönemlerde 600'ü aşkın kitap okudum. Dünyayı, bilmediklerimi ve birçok eksik olan tarafımı bu dönemlerde tamamladığım kanaatindeyim. Ve kendimi kendi kendime bilge kişi olarak değerlendiriyorum şimdi. İnsan en iyi kendini bilir. Ben kendimi çok iyi bildiğim için itham edilerek yaşadığım hadiselerinin hiçbirinin gerçek olmadığını bildiğim için dikiz aynasına bakmamaya karar verdim. Çok daha başarılı olmak konusunda kamçılandım. Biz yine yarın kâra geçip, yine devlete vergimizi iddialı biçimde ödemeye kararlıyız. Bugünkü Nail Keçili çok daha tecrübeli, çok daha bilgili, çok daha dünyayı tanıyan biri. En önemlisi artık gerçek Türkiye'yi tanıyan biri. Çünkü biz sırça köşkte yaşıyormuşuz da farkında değilmişiz.

* Bu deneyimleri iş hayatına aktarmanın sırası ne zaman gelecek?

Ben artık bütün bu tecrübelerle çok başarılı bir siyasi danışman olabilirim. Çünkü oy verenleri tanıyorum. Neredeyse çalışmadığım siyasi kalmadı. Ama hiçbirinde gerçekten bu toplumu tanıyarak çalışmadığımızın da üzüntüsü içindeyim. Yalnız siyasette değil, iş hayatında da görüneceğim.

Esen EVRAN


Haberleri gazete sayfası görüntüsünde okumak için
SABAH e-Medya"ya tıklayın

<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap
TEMA
Sarı Sayfalar


Sizinkiler
ArboMedia

Copyright © 2002, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır