kapat
06.07.2003
YAZARLAR
ATV
EKONOMİ


TÜRKİYE
DÜNYA
POLİTİKA
SPOR
MEDYA
SERİ İLANLAR
METEO
TRAFİK
ŞANS&OYUN
ACİL TEL

Sürücüsünün parmak iziyle çalışıyor...

İşadamlarının beklentileri dikkate alınarak süper lüks tasarlanan araç, parmak izinizi tanıyan ufak bir düğme sayesinde harekete geçiyor

Lüks ve performansı birarada arayanlara müjde. Audi A8 Quattro sizin bu isteklerinizi karşılamak için Türkiye yollarına çıktı. Hatta büyük ilgi gördü ve uzun kuyruklar oluşmaya başladı bile... Peki nedir yeni A8'i özel kılan? Özellikle işadamları için tasarlanan otomobilde 'yok yok' diyebiliriz.

Aracın ön bölümü Audi markasının yüzünü yansıtıyor. Tipik çift ızgara ve saydam bir cam örtünün arkasında çarpıcı yuvarlak Xenon farlar... A8'in en önemli özelliklerinden biri hiç kuşkusuz yüksek performansı. Spor otomobilleri aratmadığını söylersek, abartmamış oluruz.

3.7 lt Quattro ve 4.2 lt Quattro motorlarla, Audi A8 oldukça güçlü bir araç olmuş.

280 beygir güç üreten 3.7 Quattro, 0-100 km/s'ye 7.3 saniye ulaşıyor. Maksimum sürati 250 km/s. Diğer versiyonun ise 280 beygirlik motoru bulunuyor. 0-100 km/s'ye 6.3 saniyede çıkan otomobilin maksimum hızı 250 km/s ile sınırlandırılmış. Yeni Audi A8'deki bir başka özellik de 6 ileri Tiptronic şanzıman.

QUATTRO KEYFİ
Audi A8'in performansını artıran en önemli özellik ise quattro sistemi. Quattro'da tekerleklere güç aktarımı, yolun tutunma ihtiyacına göre gerçekleşiyor ve farklı yol şartlarına göre otomatik olarak değişiyor. Bir başka deyişle herşey onun kontrolünde, siz sadece keyfinize bakıyorsunuz...

Audi A8 Quattro'nun iç mekanı çok lüks düşünülmüş. Tamamen "exclusive" diyebiliriz. Yeni vites değiştirme kollarına sahip direksiyon simidi, volcano deri koltuklar, arkada uzun yolculuklar için düşünülmüş üçlü koltuk, koyu ahşap kaplama, önde ve orta konsolda bardak tutucu, otomatik klima ve CD değiştirici ilk bakışta dikkati çekiyor.

Otomobilde kullanılan Çok Yönlü İletişim Sistemi (MMI) ise geleceğin teknolojisini andırıyor. Araçtaki birçok fonksiyon direksiyondaki tuşlar veya sesle kontrol edilebiliyor. Aracı çalıştırmak için parmak izinizi tanıyan düğmeye basmanız yeterli.

ÖZEL FREN
ABS, EBD, ESP (Elektronik Stabilite Programı), hava yastıkları, 3 noktadan gergili emniyet kemeri sürüş güvenliğini artırırken, donanımlar arasındaki bir yeniliği de unutmayalım Elektronik frenleme kuvveti dağılımı EBV.

Sistem nasıl mı işliyor? Algılayıcılar saniyenin onda biri gibi sürede seyir istikametindeki ve satıh sürtünme değerlerindeki değişiklikleri tesbit ediyor. Böylelikle de her tekerlek için frenleme basıncı özel olarak ayarlanıyor.

Yeni Audi A8'in fiyatı 113 bin 752 Euro (182.7 milyar lira) ile 123 bin 487 Euro (198.4 milyar lira) arasında değişiyor.


Haberleri gazete sayfası görüntüsünde okumak için
SABAH e-Medya"ya tıklayın

<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap
TEMA
Sarı Sayfalar


Sizinkiler
ArboMedia

Copyright © 2002, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır