kapat
03.06.2001
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi

Dünyadan
Spor

Limasollu

Magazin
Astroloji

Para Durumu
Hava Durumu

Bizim City
Sizinkiler

Sarı Sayfalar
İstanbul

Cumartesi Eki
Pazar Eki

Künye
E-Posta
Reklam
Arşiv

A T V

Win-Türkçe
ASCII

Guncel Veri
 

Çekirdekten borsacılar


İlköğretim okullarında Yeşilay, Kızılay ve Temizlik gibi geleneksel kollara bir yenisi eklendi: Finans ve Yatırım Kolu Reponun, tahvilin ne olduğunu öğrenen ilköğretimliler artık borsada oynamanın püf noktalarını da biliyorlar...
Yaşadığımız krizle birlikte, ekonomi konuları ve terimleri artık hayatımızın bir parçası oldu... Kağıt alıp satmanın ne demek olduğu, şirketlerin batış öyküleri, Tahtakale'deki işlemi vatandaşlar da yakından takip ediyor; ekonomistlerin saatler süren tartışmalarını pür dikkat izliyorlar. Bu ekonomi merakı ilköğretim okullarına da yansıdı. Sürekli enflasyon, repo, bono, tahvil gibi terimleri duyan ancak tam olarak bunların anlamını bilmeyen öğrenciler de okullarda Kızılay, Yeşilay, Temizlik gibi geleneksel kolların yanında alternatif kollar tercih etmeye başladılar. Bunun öncülüğünü de Özel Sezin İlköğretim Okulu yaptı ve Finans ve Yatırım Kolu kurdu...

Öğrencilerin isteği üzerine kurulan Finans ve Yatırım Kolu'nun danışman hocası Ümit Karaaslan, "Tenefüste kendi aramızda konuşurken, öğrencilerin talebiyle bu kolu kurduk. Şu anda 6 üyemiz var" dedi ve işledikleri konuları şöyle anlattı: "İlk etapta çocukların günlük hayatta duydukları fakat tam olarak anlamlarını bilemedikleri terimler üzerinde durduk. Enflasyon, repo, bono, tahvil gibi teknik terimleri anlattık. Daha sonra sistemi ve bu kültürü öğrenmeleri için şirket hikayelerini anlattık. Nasıl kuruldular, şimdi neredeler gibi... Ayrıca araştırma teknikleri hakkında da bilgi veriyoruz. Bu onlara ileride şirketleri tanımalarını ona göre mesleklerini seçmelerini ve iş bulmalarına yardımcı olacaktır."

İKİ TARTIŞMA KONUSU
Öğrenciler, Finans ve Yatırım Kolu'nda iki konuyu masaya yatırmışlar. Bunlardan birincisi, marketlerin şehir dışına taşınması, ikincisi ise Telekom'un özelleştirmesi. Öğrenciler, Telekom üzerinde hâlâ tartırken, marketlerin taşınmaması konusunda birleşmişler.

YATIRIM KOLU ÜYELERİ:

ŞİMDİ BABAMIZLA EKONOMİ TARTIŞIYORUZ

Aybars Gürbüzer
14 yaşında ve ilkokul sekizinci sınıf öğrencisi. Babası borsada oynadığı için merak sarmış. Babasının konuşmalarını daha iyi anlamak için kolun kurulmasını istemiş. Ve Aybars "Babamla ekonok krizi ve borsayı tartışıyoruz. Şimdi onun dediklerini anlayabiliyorum. Babamın fikirlerinden yararlanıyorum..." diyor. İlerideki hedefi ise ekonomi mühendisi olmak.

Emre Gençmehmetoğlu
15 yaşında, ilköğretim son sınıf öğrencisi. O dayısından etkilenmiş. Dayısı Deuchebank'ta çalıştığı için ekonomi ve borsa konuşmalarından etkilenmiş. Hafta sonları dayısıyla buluşuyor ve ona öğrendiklerini anlatıyor.

Emre, "Ekonomiyle ilgileniyorum ama ileride profesyonel basketçi olmak istiyorum" diyor.

Eren Ulusoy
14 yaşında ve son sınıf öğrencisi. Babası onun tabiri ile, "kağıt alıp satıyor." Babasından etkilenerek Finans ve Yatırım Kolu'na girdiğini söylüyor.

Eren'in de hedefi arkadaşı Emre gibi profesyonel basketçi olmak. Ama Eren, "Basketten kazandığım paraları iyi değerlendirmek için bu kolu seçtim. Şimdi ekonomi haberlerini daha iyi anlıyorum" diye konuşuyor...

Nedim Güzel
14 yaşında ve son sınıfta okuyor. Dedesi hisse senedi alıp sattığı için ekonomiye merak sarmış. Dedesinin söylediği şirketleri inceliyor. Nedim'in amacı ise tiyatrocu olmak. Nedim, "Önceden yatırım dendiğinde insanların aklına ev almak geliyordu. Şimdi anlayış değişti. Ev yatırım aracı olmak çıktı. Biz de yatırım yapmak konusunda temel bilgileri öğreniyoruz" dedi.

Öge DEMİRKAN

 
Ekonomik programın başarıya ulaşacağına inanıyor musunuz?

Evet
Hayır

 

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır