kapat
01.04.2001
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi

Kangurum

Dünyadan
Spor

Limasollu

Magazin
Astroloji

Para Durumu
Hava Durumu

Bizim City
Sizinkiler

Sarı Sayfalar
İstanbul

Cumartesi Eki
Pazar Eki

Künye
E-Posta
Reklam
Arşiv

A T V

Win-Türkçe
ASCII

Turk.Net

 

Sekreter dediğin geyşa gibi olacak


TSE sekreter standardını belirledi: Güzel, nazik, saygılı, iyi huylu, sır saklayan ve patronuna bağlı
Kullandığımız her malın, her hizmetin standardını çıkaran Türk Standartları Enstitüsü (TSE), sekreter ve yöneticiler için de standartları belirledi. "İyi bir sekreter nasıl

olmalı?", "Yöneticinin iyisi nelere dikkat eder?" gibi soruların yanıtları, TSE'de yapılan bir araştırma ile verildi. TSE Kalite ve Çevre Yönetim Sistemleri Tetkikçisi Ramazan Usta tarafından yapılan araştırmaya göre iyi bir sekreter ve iyi bir yönetici olmak için şu şartlar gerekiyor:

TSE sekreter standardını belirledi: Güzel, nazik, saygılı, iyi huylu, sır saklayan ve patronuna bağlı

Kullandığımız her malın, her hizmetin standardını çıkaran Türk Standartları Enstitüsü (TSE), sekreter ve yöneticiler için de standartları belirledi. "İyi bir sekreter nasıl

olmalı?", "Yöneticinin iyisi nelere dikkat eder?" gibi soruların yanıtları, TSE'de yapılan bir araştırma ile verildi. TSE Kalite ve Çevre Yönetim Sistemleri Tetkikçisi Ramazan Usta tarafından yapılan araştırmaya göre iyi bir sekreter ve iyi bir yönetici olmak için şu şartlar gerekiyor:

GÖZE GİRMENİN 10 ŞARTI
1-Sekreter her şeyden önce bakımlı ve güzel olmalı.

2-İyi giyimli, güler yüzlü, nazik, davranışlarında 3saygılı ve ölçülü olmalı.

3-Güzel konuşmalı.

Türkçe'yi iyi kullanmalı.

4-Düzenli çalışmalı, masası derli toplu olmalı. Hızlı yazı yazmalı.

5-Güvenilir ve sır saklamasını bilen biri olmalı.

6-Yabancı dil bilmeli. Artık dil bilmeyen sekreterler tercih edilmiyor.

7-Yöneticiyi, yöneticinin yönetim anlayışını, huyunu, üslubunu, özel hayatını, akrabalarını ve arkadaşlarını tanımalı.

8-Yöneticiye gerçekten bağlı olmalı, yöneticinin adına konuşmalı ve davranmalı.

9- İyi niyetli, becerikli ve inisiyatif sahibi olmalı; çalışma saatleri dışında da yöneticiyle çalışmalı, günlük işleri yöneticiye ihtiyaç duymadan yapabilmeli.

10-Dedikodulardan uzak durmalı ve yöneticinin ispiyoncusu olmamalı.

İş yerinde 2 tehlike

TELEFON: Araştırmada gereksiz telefon kullanımının işyerlerinde zaman kaybının en temel kaynağı olduğu belirtilerek, şu saptamalar yapılıyor: "Yapılan bir araştırmada yöneticilerin çalışmasının her 5 dakikada bir telefon yüzden kesildiği bulunmuştur. Yine benzer bir araştırmada, yöneticilerin onda dokuzunun en az bir saatini, onda dördünün ise en az iki saatini telefon görüşmelerine ayırdığı görülmüştür. Bu sebeple yöneticinin telefon trafiği sekreterler tarafından mutlaka kontrol altında tutulmalıdır."

ZİYARETÇİLER: Yöneticilerin günde en az 3,5 saatini, çoğunu astların oluşturduğu ziyaretçilere ayırdığı tespit edilmiş. Araştırmada bu zaman kaybını önlemek için şu yollar öneriliyor:

* Sekretere randevuları organize etme sorumluluğu vermek.

* Belirli kabul saatlerinin koyulması.

* Ziyaretçilere ne kadar zaman ayrılabileceğinin açıkça belirtilmesi.

* Ayağa kalkarak konuşma ve böylelikle yoğun olduğunuz kanısını uyandırma.

* Astları önceden notlar hazırlayarak gelmeleri konusunda yönlendirmek.

* Astları odaya çağırmak yerine, yanlarına gitmek.

Patron hastalıkları
Dağınıklık ve işleri erteleme hastalığının yöneticilerin performansını düşürdüğünü tespit eden TSE, 'iyi patronluğun' sırlarını da veriyor

Önetİcİlerİn performanslarını artırmak için önce dağınıklık ve işleri erteleme alışkanlıklarını değiştirmeleri gerekiyor. İşte TSE'nin patronlara önerileri:

* Ayda bir evrakları gözden geçirmek için yarım gün ayırın. Önemli evrakları etiketleyin, önemsizleri atın.

* Sadece günlük işinizle ilgili evrakları masada bulundurun. İşi biten kısmını hemen dosyalayın.

* Her dosyayı işi yerine getirmek üzere bir kez ele alın. Yarıda kesip başka işe atlamayın.

* Çalışma ortamınızın huzur verici, ferah, geniş, ve sessiz olmasını sağlayın.

* İşleri erteleme genellikle kendi kendimizi aldatmanın bir sonucudur. Genellikle belirli işler ertelenir, çünkü bunlar zor ve sevimsizdir. Ertelemek onları ortadan kaldırmaz; sadece endişe düzeyini artırır.

* Ertelemeden kurtulmak için hoşlanmadığınız işleri önce yapmayı deneyin.

* Ertelenmesi muhtemel işler varsa parçalara ayırın. Bir bitirme tarihi saptayın. İş bittiğinde ödül verin.

* Elde ne varsa onunla yola çıkın. Sıkıcı ve sevimsiz bir işi birilerine görev olarak vermeyi de deneyebilirsiniz.

* İşleri önem sırasına göre düzenleyin ve sorunları sırasıyla halledin. İş programında belirgin, hatta radikal dönüşümler yapmaktan kaçınmayın.

* İşlerin sürüncemede bırakıldığı alanı tespit edin. Oradaki soruna yoğunlaşın.

* Günlük işler ve faaliyetlerde zaman sınırı belirleyin. Sınıra uyduğunuzda kendinizi ödüllendirin.

 
Sabahonline'nın değişen tasarımını nasıl buldunuz?

Eskisine göre çok beğendim
Eskisi daha iyiydi
Farketmez

 

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır