kapat
01.04.2001
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi

Kangurum

Dünyadan
Spor

Limasollu

Magazin
Astroloji

Para Durumu
Hava Durumu

Bizim City
Sizinkiler

Sarı Sayfalar
İstanbul

Cumartesi Eki
Pazar Eki

Künye
E-Posta
Reklam
Arşiv

A T V

Win-Türkçe
ASCII

Finansbank

 

Gazın yanında fren de olduğunu unutmadık


Güney Afrika'dan İspanya'ya 40 mağazasıyla krize inat büyümesini sürdüren Damat Tween'in patronu Süleyman Orakçıoğlu, istikrarlı büyüme sırlarını şöyle açıklıyor: İsteseydik 100 mağaza daha açardık. Ama şimdi batmıştık
Erkek giyimin ünlü ismi Damat Tween'in patronu Süleyman Orakçıoğlu, Güney Afrika'dan Umman'a sayıları 40'ı bulan mağazalarıyla krize inat büyümesini sürdürüyor. Bugünlerde, Cidde, Abudabi ve Sofya'da açacağı mağazaların hazırlıklarını sürdüren Orakçıoğlu, "Esas hedefimiz dünyanın moda merkezleri Milano, New York ve Paris'te köşe kapmak. Ama ondan da önemlisi son yıllarda dünya modasını sarsan İspanya'da marka olmak için çalışıyoruz" diyerek hedeflerini anlatıyor.

18 yıl önce Beyoğlu'nda 16 metrekarelik bir atölyede pantolon dikimiyle iş hayatına atılan ve bugün sadece Türkiye'de değil dünyada da erkek giyiminde adından söz ettirmeyi başaran Orakçıoğlu, istikrarlı büyümenin sırrını ise şu sözlerle açıklıyor:

"Bugün 19'u yurtdışında, toplam 40 mağazamız var. İsteseydik 40 değil, 140 mağaza da açardık. Ama şimdi batmıştık. Gazın yanında frenin de olduğunu hiçbir zaman unutmadık."

Orakçıoğlu, sorularımızı şöyle yanıtladı:

HOCAMIZ İSPANYA
* Son gelişmelerden sonra ihracat-iç piyasa dengesi değişir mi?

Tabii. İç piyasa ile ihracat yer değiştirir. Yüzde 40 olan ihracat oranı, yüzde 60'a çıkar. Yılda 6-7 milyon mark ihracat yapıyorduk. Bu yıl en az yüzde 20 artış olur.

*İçerde küçülmeyi düşünüyor musunuz?

İç piyasada 21 mağazamız var. Küçülmeyeceğiz ama yeni mağaza da açmayacağız. İç pazarda taşların oturma dönemi olduğunu düşünüyoruz. Dış pazarlarda kalıcı olmak daha önemli.

* Artık yurtdışında ayakta kalmak daha mı kolay?

İspanya son dönemde en çok marka çıkaran ülke. Bu yüzden kendimize bir partner bulduk ve destek programı içine aldık. Calvin Klein'ın İspanya disrtribütörü Llorca Grubu ile birlikte çalışıyoruz. Eğer biz o ülkede marka olursak tüm dünyada marka oluruz. Bizi o pazarın eğiteceğini düşünüyorum. Barselona, Bilbao ve Madrid'te mağaza açtık. Ayrıca Milano, New York, Londra ve Paris'te mutlaka kendi mağzalarımızı açmak istiyoruz. Kâr etmesek bile prestij için istiyoruz.

İHRACATÇININ AVANTAJI EN FAZLA BİR AY SÜRER
* Son kararlardan avantaj sağlayacak tek kesimin ihracatçılar olduğu söyleniyor...

Biz, bir yıldır yüzde 20-30 zararla iş yapıp, ekonomik programı destekledik. Yıllardır binbir zorlukla kazandığımız pazarları kaybetmeyelim, koruyalım diye uğraşıyorduk. Şimdi biraz rahatladık. Ama maliyet girdileri kura bağlı olarak artış gösteriyor. En basitinden, akaryakıta zam üstüne zam geliyor. Diğer ürünlerde de zam furyası devam ediyor. Kurdan kaynaklanan avantajımız kaybolacak. Bu avantaj en fazla bir ay daha sürer. Zaten ihracatçının en büyük girdisi ipliğin fiyatı dövize endeksliyse bunun ne avantajı oluyor anlamadım.

*Peki şu anda ihracatçı için gerekli olan nedir?

En önemlisi moral. Herkeste bir güven eksikliği var. Moraller düzelirse millet kendi işine bakar. Kaynaklarınızı doğru kullandınız mı bu sorunların gelip geçici olduğuna inanıyorum. Burada, Ankara kadar biz üreticilere de görev düşüyor. Moralimizi kaybetmeden yeni pazarlara saldırmalıyız..

Mine ŞENOCAKLI

 
Sabahonline'nın değişen tasarımını nasıl buldunuz?

Eskisine göre çok beğendim
Eskisi daha iyiydi
Farketmez

 

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır