kapat

12.07.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
Superonline
Sabah Künye
Atayatirim
Sofra
iku
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
'Geleneklere veda edin'
Dünya reklam devi International Grey'in Başkanı John Shannon, "Teknolojiye uyum sağlamaya çalışan şirketler, geçmiş çözümleri göç eder gibi terk etmeli" dedi

Türkiye'nin önde gelen reklam ajanslarından Cen Ajans Grey'in kuruluşunun 30'uncu yıldönümü nedeniyle İstanbul'a gelen dünyanın reklam devi International Grey Worldwide'ın Başkan Yardımcısı John Shannon, dünyadaki yeni teknolojilere uyum sağlayabilmek için şirketlerin geleneksel metodları, "göç stratejileri" yöntemiyle terketmeleri gerektiğini söyledi.

Cen Ajans Grey'in düzenlediği, "İletişimde Yeni Trendler" seminerinde konuşan Shannon, "Yeniliklere adapte olamayan şirketler büyük sorunlarla karşılaşacaklar. Gelişmiş olan piyasalarda bunlardan etkilenmemiş müşterimiz yok. Bu nedenle geleneksel tekniklerden yeni stratejilere adeta göç stratejisi uygulayarak geçilmesi gerekir" dedi. Özellikle Amerika'da geleneksel postanın yerini e-mail'lerin aldığını belirten

Shannon, bu trendin önce İngiltere'de sonra da diğer ülkelere sıçrayacağına dikkat çekti. Grey'in en büyük müşterilerinden biri olan Procter&Gamble'ın bütçesinin yüzde 40'ını televizyon reklamlarına harcadığını belirten Shannon, şunları söyledi: "Şirket oluşturduğu veri tabanı sayesinde distribütörlerine ve müşterilerine kolaylıkla ulaşıyor. Bu sayede Avrupa'da evlerin yüzde 60'ına girmiş durumda. Tanıtım açısından Pringles, Coca Cola ile Febreze de Avon ile birlikte tanıtılıyor. Geleneksel televizyon reklamlarına dayanan şirket, görüldüğü gibi yeni trendlere uyum sağlıyor."

Elektronik ticaretin birçok şirketin üzerinde çalıştığı bir konu olduğuna değinen Shannon, bu sayede markaların doğrudan müşteriye ulaşarak tanıtım imkanına kavuştuğunu belirtti. Shannon, yeni teknolojilere adapte olunması için de şu noktalara dikkat edilmesi gerektiğini söyledi:

* Piyasanın ne söylediği dinlenmeli ve bu doğrultuda cevap verebilmeli. Tüketici gözlenmeli.

* Değişikliği hemen kavrayarak ve buna hazır olunmalı. Ağrılı ve sancılı bir dönem olsa da rekabet için bu yapılmalı.

* Tarihi normlarla gölgelenmiş bir vizyon olmamalı. Sürekli yeni çözümler üretilmeli.

* İletişim ve satış olanaklarının geliştirilmesi için yeni teknolojinin potansiyeline hızlı bir geçiş yapılmalı. Çünkü müşteriler yeni alet ve yazılımlara değil, bunların nasıl kullanıldığına bakıyor.


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır