kapat

05.07.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
Superonline
Sabah Künye
Atayatirim
Sofra
iku
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
İfadeler ve raporlar tutmuyor
Kemal Sunal için saatlerin durduğu an, herkesin tartıştığı an oldu. Pilottan doktora, DHMİ'den Med-Line'a herkes farklı saat rapor ediyor

Ünlü komedyen Kemal Sunal'ın ölümünün hemen ardından "gecikme" tartışması başladı. DSP İstanbul Milletvekili Erol Al'ın ve olay anında Sunal'ın yanında olan Cem Davran'ın ifade ettiğine göre sağlık ekibi gecikmişti. Uçağın pilotu ise "anında" haber verdiğini ifade ediyordu.

Resmi kayıtlara göre; THY'nin Diyarbakır isimli Boeing 737-800 tipi uçağı saat 07.32'de kapı kapattı ve uçağın ilk motoru 07.33'te çalışmaya başladı. Uçak taksi yoluna çıkmak için park yerinden 20 metre uzaklaştıktan sonra Kemal Sunal'ın kalp krizi geçirdiği anlaşıldı. Bunun üzerine 07.35'te Kabin Amiri Dilek Demirel olayı Kaptan Pilot Murat Yüksel'e haber verdi.

PİLOT: 12 DAKİKA SÜRDÜ
Kaptan Pilot Murat Yüksel; 07.36'da ilgili frekanslardan ambulans talep etti. 12 dakika sonra yani 07.48'de uçağa gelen ekip THY ile anlaşması bulunan Med-Line'a ait iki kişilik sağlık ekibiydi, ancak aralarında doktor yoktu. Daha sonra İç Hatlar Terminali'nde bulunan klinikten uzman hekimin de içinde bulunduğu bir ambulans yola çıktı ve saat 07.50'de uçağa ulaştı.

MED-LİNE: 7 DAKİKA
THY ile yaptıkları 1 yıllık anlaşma dahilinde THY'nin hasta ve özürlü yolcu taşıma işlemini yürüten ve 1 pratisyen hekimin yanısıra 45 tane anestezi teknikeri ve paramediki olan Med-Line yetkilileri kendilerine ilk ihbarın 07.38'de geldiğini ve anestezi teknikeri ve paramedikten oluşan ilk ekibin 07.45'te uçağa ulaştığını açıkladı. Daha sonra İç Hatlar Terminli'nde bulunan klinikten uzman hekimin de içinde bulunduğu Med-Line ambulansının 07.47'de uçağa ulaştığı ifade edildi. Yani kaptan pilot ile Med-Line'ın verdiği zamanlar arasında farklılık vardı.

Med-Line Genel Müdürü Nurettin Kurt da olayın Med-Line'ın tıbbi sorumluluğu içinde olmadığını ancak tıbbi etik açısından müdahele edildiğini söyleyen Kurt, "Saat 07.39'da Med-Line Koordinasyon Merkezi'ne Trabzon'a gidecek uçakta bir hastanın olduğuna dair bilgi geldi. Acil durum prosedürüne uygun olarak önce anestezi ve reanimasyon teknisyeninden oluşan iki kişilik ekip 07.46'da uçağa ulaşmış ve ilk müdahele yapılmış ve hastaya solunum desteği sağlanmış. Ancak monitör despilatör olmadığı için hastanın kalp ritmi görülememiştir. 07.54'te hekim uçağa ulaşmıştır" diye konuştu.

Atatürk Havalimanı'nda 3 ambulans, 9 doktor, 2 dişçi, 4 hastabakıcı, 4 hemşire, 4 sağlık personeli bulunan DHMİ yetkilileri ise ihbarın kendilerine ancak 07:50'de geldiği ve çok kısa bir süre içinde olaya müdahele edildiğini öne sürdü.

THY: DÖNÜŞ ZAMAN ALIR
THY ise yaptığı yazılı açıklamada, kaptanın kalkış iznini 07.28'de aldığını, bagaj sorunu yüzünden 07.30'da iptal ettiğini, 07.33'te yinelediğini, 07.36'da ise acil durum nedeniyle park yerine geri dönüş izni istediğini belirtti. Açıklamada; "Uçağın park noktasına dönüp kapı açmasının saat 07.38 ila 07.40 arasında olacağı kabulu zorunlu bir gerçektir. Kaptanın acil durum ikazında bulunduğu saat 07.37'dir. Personelimiz acil durumu Med-Line'a, takiben de DHMİ Hekimliği'ne bildirmiştir. Sağlık ekibinin uçağa ulaşma saati ise 07.50 civarında olmuştur. DHMİ ambulans ve doktorunun uçağa geliş saati ise 07.57'dir" denildi.

DOKTOR: EX OLMUŞTU
Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Nöbetçi Doktoru Rıza Şirit'in hazırlanan raporda ise olay şöyle anlatıldı: "Saat 07.50 civarında, İstanbul-Trabzon seferini yapan uçakta acil hasta olduğu bildirildi. Hemen uçağa hareket ettik. 113 numarada bulunan Trabzon uçağında, hastaya ulaştık. Yaptığımız muayene neticesinde kalp sesleri alınamadı, solunum alınamadı, pupilla refleksleri alınamadı. Hastaya kalp masajı ve suni solunuma devam edildi. Tekrar kalp sesleri ve nabzına bakıldı. Nabız ve kalp sesleri alınamadı. Tekrar suni solunuma, kalp masajına devam edilmesine rağmen, hastanın durumunda bir değişiklik görülmedi. Hasta, exitus olmuştu (ölmüştü). Hemen ambulansla International Hospital'a nakledildi."

Müdaheleyi 3 ekip yaptı
Kemal Sunal'ın fenalaştığının oğlu tarafından farkedilmesiyle başlayan süreçte, uçağa 3 ayrı acil müdahele ekibi gittiği anlaşıldı. Ekiplerin anonsu alma saatleriyle uçağa ulaşma saatleri konusunda farklı açıklamalar yapılmasına karşın, biri sağlık ekibi taşıyan normal bir araç, diğer ikisi ise ambülans olmak üzere 3 ayrı ekip Diyarbakır uçağına ulaşmak için harekete geçti.

Alınan bilgiye göre acil yardım çağrısı üzerine harekete geçen ilk ekipte bir anestezi teknikeri ile bir paramedik bulunuyordu. Bu ekip Med-Line'a bağlıydı ve normal bir araçla her zaman bekledikleri 201 no.lu kapıdan harekete geçerek kısa zamanda uçağa ulaştı.

İkinci ekip yine Med-Line ekibiydi ve ambülansla her zaman beklediği A Kapısı'ndan hareket edip uçağın bulunduğu 113 numaralı kapıya gitti. Bu ekipte bir pratisyen hekim bulunuyordu.

Uçağa giden 3. ekip ise Devlet Hava Meydanları İşletmesi sağlık ekibiydi ve doktor bu ekiple Kemal Sunal'a ulaştı.

Gökhan ARTAN - Cevdet ÖZDEMİR


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır