19.06.2000

M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000

Belediye başkanınız ne yapıyor; biliyor musunuz?

SON bir aydır İstanbullular belediye başkanlarının ne yaptığını merak ediyor. Nereden mi biliyorum; bana gelen telefon ve fakslardan...

Önce şunu belirteyim ki; 32 ilçe belediye başkanının pek bir şey yaptığı yok... Yapmak isteyenlerin de zaten parası yok... Gelin işin içine biraz mizah katarak, başkanların anlayışına sığınarak ne yaptıklarına bakalım...

BEYKOZ-ALAADDİN KÖSELER:
Pek önemli bir icraatını hatırlamıyorum... Sadece evlendiğini duydum, geç de olsa kutluyorum... Bildiğim "Para" diye Ankara'nın kapısını aşındırdığı... Bir de Acarkent Colesium'da spor yaptığı...

ÜSKÜDAR-YILMAZ BAYAT:
Hala çocuk parklarına cami inşa etmenin yollarını arıyor... Arta kalan zamanlarda tarihi Üsküdar Meydanı'na derme çatma barakalar kurduruyor... Onu seven Üsküdarlılar'a "Bana bir tek hizmetini sayın" dediğimde hepsi susuyor...

KADIKÖY-SELAMİ ÖZTÜRK:
Belediye Meclisi'ndeki muhalefetle uğraşıyor.. Her sabah sağlıklı yaşam için yürüyüşe çıkıyor... 15 aydır hangi icraata imza attığını ne yazık ki hatırlamıyor... Şimdi sadece Bağdat Caddesi'ndeki ışıklara kamera koymaya uğraşıyor...

MALTEPE-BAHTİYAR UYANIK:
Hepten kayıp... Belediyede çalışanlar bile yüzünü göremiyor... Bir iddiaya göre ANAP'lı olmasına rağmen belediyeyi bir başka partiye emanet etmiş, hiçbir şeyle ilgilenmiyor... Son dönemde aşırı zayıfladığı için günde 6 öğün yemek yiyor...

KARTAL-MEHMET SEKMEN:
Depremden belediye binası hasar gördüğü için aylardır taşınma telaşı yaşıyor... Parasızlık canına tak ettiğinden yeni "açık otopazarları" kuracak yer arıyor... Çimento fabrikasının harabesini görmemek için aylardır sahil yoluna adım atmıyor..

PENDİK-EROL KAYA:
Yat limanı kurmanın hayaliyle yaşıyor... Sık sık kamuoyu araştırması yapıp Pendik'teki oy oranına bakıyor.. Bir de istasyonu ilçeye bağlayan yaya alt geçidini genişletmek için Devlet Demiryolları ile yazışıyor...

TUZLA-İDRİS GÜLLÜCE:
İlçe halkına dağıtmak için gül fidanı arıyor.. Yazlıkçılar akına başladığı için de Mercan taraflarını asfaltlıyor... "Tuzla çağ atladı" diyor ama çağdaşlığı E-5'in üzerine taşıyamıyor...

BEŞİKTAŞ-YUSUF NAMOĞLU:
Yurt dışındaki hiçbir maçı kaçırmıyor... Maçtan artan zamanlarında Ortaköy'ü düzenlemeyi, Ortaköy'den Beşiktaş'a tünel inşa etmeyi planlıyor...

SARIYER-SEDAT ÖZSOY:
Takım elbiselerle Boğaz'ı temizlemeye(!) kalkıyor..Belediye binaları dağınık olduğu için oradan oraya koşuşturmaktan yoruluyor... Ve bu yorgunluk sebebiyle kılını kıpırdatamıyor... Bilebildiğim kadarıyla Uyum villalarının iskana açılması için aslanlar gibi savaşıyor.

B.EVLER-SAFFET BULUT:
Koraç Kupası'ndan sonra UEFA kupasının anıtını dikmeye çalışıyor... "Böyle anıt olmaz" diyenlere çok fena kızıyor... E-5'deki alt geçidi bir türlü hizmete açamadığı için bunalıyor... Bu nedenle fırsat buldukça sakinleşmek için Maçka'ya kaçıyor...

KAĞITHANE-ARİF CALBAN:
Asfalta, altyapıya boşvermiş güreş, cirit şenlikleri için koşuşturuyor... En son Kağıthane çayırında ok atması, Boğaziçi Köprüsü'nden atla geçmase ile hatırlanıyor... Son olarak ne yaptığını kendi personeli bile bilmiyor...

Alo Erdal Abi dert köşesi

ÜSKÜDAR
Ağacı kurtarın

DOĞANCILAR Hafız Alipaşa Çıkmazı 45/5 numaralı binanın yanına iki bina daha inşa edildi. Şimdi trafo yapmak için güzelim çitlenbik ağacını kesmek istiyorlar. Bunun engellenmesini istiyoruz. Eser Erzurum

GÜNGÖREN
Emekli çilesi

EMEKLİ maaşımı Ziraat Bankası Şubesi'nden alıyorum, daha doğrusu almak için mücadele ediyorum. Bodrum katında maaşımızı alabilmek için 3-4 gün bekliyoruz. Bir yetkili ayın 19'unda gelip ne çektiğimizi görsün. Osman İğci

EMİNÖNÜ
Çöpler dağılıyor

SULTANAHMET Camii arkasındaki Tavukhane Sokak'taki çöp konteynırı çok yetersiz. Bütün çöpler dağılıyor. Sokağımızdan cami bahçesine de giriş olduğu için turistlerden artık utanır olduk. Muzaffer Tozlu

YENİBOSNA
Kaldırımlar bozuldu

MAHMUTBEY Caddesi İkizler Sokak kaldırımların yapılması için iki yılıdır bekliyor. Bütün çevre sokakların kaldırımları yenilendi. Ama karakolun da bulunduğu bu sokak nedense unutuldu. M. Ali Akay

ALTINŞEHİR
Altyapı yok

ŞAHİNTEPE Mahallesi'nın sokaklarında altyapı diye bir şey yok. Kışın çamura battık şimdi ise toz yutuyoruz. Sokaklarımız karanlık. Çocuklarımızın oynayacağı bir park bile yapılmadı. Servet Kaya

Z.BURNU
Kaldırım yok

TELSİZ Mahallesi 85/9 Sokak'ta kaldırım diye bir şey kalmadı. Özellikle cami önü tam bir felaket. Belediyemizden yolumuzun ve kaldırımlarımızın acilen yapılmasını istiyoruz. Biraz hizmet! Ali Evrenci

GAZİOSMANPAŞA
Deprem oluyor

CEBECİ Mahallesi 2482. Sokak'ta oturuyoruz. Yakınımızdaki taş ocakları her gün dinamit atarak çalışıyorlar. Bu deprem olmuş gibi sallanıyoruz. Çoluk çocuk korkuyoruz. Özgür Güney

AVCILAR
Külleri kaldırın

AMBARLI Plajyolu Huzur Apartmanı'nda oturuyorum. Yanımızdaki Nilgün Apartmanı doğalgazIı olmasına rağmen kömür kullanıyor ve bütün küllerini çuvallara koyup dışarıya bırakıyor. Semra Topçu

BEYLERBEYİ
Anten çirkinliği

ARABACILAR Caddesi'nde oturuyoruz. Kablolu TV olmadığı için herkes anten veya çanak anten kullanmak zorunda kalıyor. Bütün yalılar ve evler antenlerin çirkin görüntüsü altında kalıyor. Kablolu TV istiyoruz. Nalan Yılmaz

KIZILTOPRAK
Tesisat eski

ŞEHİR Kahya Sokak'ta 7 aydır gündüz sular akmıyor. Sular gece saat 24.00'de geliyor. Sabah yeniden kesiliyor. İSKİ'den artık eskiyen tesisatın değiştirilmesini ve suya kavuşmamızı istiyoruz. Özge Yılmaz

ŞİŞLİ
Havai fişek

HARBİYE'de zamansız olarak atılan havai fişeklerden rahatsız oluyoruz. Genellikle gece yarısından sonra atıldığı için çocuklar ve hastalarımız yataklarından fırlıyorlar. Bu duruma bir son verilsin. Semt sakinleri

BEYLİKDÜZÜ
Hattı geri verin

BÜYÜKŞEHİR Konutları'nda oturuyoruz. Geçen yaz Mecidiyeköy otobüsünü hattan kaldırdılar. Okullar açılınca tekrar çalışacaktı. Ama okullar açıldı, kapandı otobüsümüz hala ortada yok. Hasan Tahsin Usta

ÜMRANİYE
Lağım akıyor

ESENŞEHİR 19 Mayıs Caddesi'nde yoldan akan lağım suları için ne zaman önlem alınacak. Okullar tatil oldu sokakta oynayacak çocuklarımız hastalanacak. Defalarca uyardık ama gelip bakmadılar. Nejat Yazıcı

GAYRETTEPE
Sayaca bakmıyorlar

BEYAZDUT Sokak numara 16 daire 7'de oturuyorum. 6.310 kilovat/saat elektrik kullandığımı gösterir fatura geldi. Sayaç 6.279 kilovat/saat gösteriyordu. Sayaca bakılmıyor. Kezban Cansız

PENDİK
Nüfus kuyruğu

NÜFUS Müdürlüğü'nde her gün uzun kuyruklar oluşuyor. Bir nüfus kağıdı için 4 gün beklemek zorunda kalıyoruz. Sabahın erken saatlerinde başlayan kuyruk tek memur olduğu için bitmiyor. Çevre sakinleri

KAĞITHANE
Otobüs gelmiyor

ÇAĞLAYAN Hürriyet Mahallesi Dr. Cemil Bengü Caddesi'nden 46 H ve 4Y otobüsleri artık geçmez oldu. Caddeye sağlı sollu park edildiği için, hattın değiştirildiğini öğrendik. Böyle bir rezalet dünyanın neresinde olur? Mine Demirci

K.ÇEKMECE
Otobüs az

FATİH Mahallesi'nden Aksaray'a kalkan iki otobüs var ve birer saat ara ile sefer yapıyor. Bunun için duraklar kalabalık oluyor. Otobüslerin artırılarak yarım saatte bir kalkmasını istiyoruz. Mustafa Kestek

MALTEPE
Rezil sokak

ZÜMRÜTEVLER Mahallesi Handagül Sokak ne zaman asfaltlanacak? Yolun bozukluğundan çöp arabası bile giremiyor. Çöpler artık taşmış durumda. Bu rezilliğe verilmesini istiyoruz. Sokak sakinleri

KARTAL
Mıcır dökün

PAZAR günleri kurulan açık oto pazarının zemini toz-toprak içinde. Araçlarımızı satmak için pazara getiriyoruz, para veriyoruz ama toz yutuyoruz. Asfalt olmazsa, bari mıcır dökülsün. Cesur Otomotiv

BAKIRKÖY
Yanlış uygulama

YEŞİLYURT ve Yeşilköy'deki tek yön uygulaması bıktırdı. Öyle bir uygulama yaptılar ki, 300 metre mesafedeki Marmara Sitesi'nden Çekmece Caddesi'ne gitmek için 3 kilometre yol yapıyoruz. Sait Arslanlar

Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır