kapat

19.06.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
Superonline
Sabah Künye
Atayatirim
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Altı bin marka ekstra 50 beygir
Otomobil meraklıları 5-6 bin marklık bir harcama ile araçlarına 50 beygir ekstra güç katabilir. Takviye yapmanın ilk şartı ise güvenliği artırmak

Otomobil meraklılarının kullandıkları araçlar, hayatlarında farklı bir yeri tutar. Onları kimi zaman sevgili, kimi zaman tutku kimi zamanda hobi olarak görürler. Hatta bazıları vardır ki, kendilerinden daha fazla otomobillerine özen gösterir. Bu meraklıların tek amacı diğerlerinden farklı bir otomobile sahip olmak. Bu farklılığı yaratmanın yollarında biri de araçlara yapılan güç takviyesidir. Ancak otomobile yapılacak olan güç takviyesinin yanı sıra aracın güvenliğinin de artırılması gerekiyor. Kaliteli bir süspansiyon, fren sistemi ve lastik, modifiye otomobilin ilk şartlarını oluşturuyor.

Yapılan güvenlik takviyelerinden sonra araca takılacak olan egzantrik mili, emme ve egsoz manifoldu, basınç regülatörü, helezon, amortisör ve disk gibi yeni parçalarla, ekstradan 50 beygirlik bir güç elde edilebiliyor. Bunun yanı sıra aracın torku de artırılmış oluyor.

GÜVENLİK ÖN PLANDA
Bu arada araca takılan parçalar sadece güç artırmakla kalmıyor aynı zamanda benzin tasarrufu ve parçaların ömrünün uzamasına da neden oluyor. Yapılabilecek takviyeler araçların modeline göre değişiyor. Tabii bunun beraberinde fiyat farkları da oluşuyor. Örneğin 3.20 BMW'de yapılacak 6-7 bin marklık bir harcama, 50 beygirlik güç artışı sağlanabiliyor.

KUPON OTOMOBİL
AraçlarIna takviye yaptıranların esas amacı ise diğerlerinden farklı, kupon bir otomobile sahip olmak. Türkiye'nin en iddialı modifiye araç yapan şirketlerinden biri V& Performance Tuning'in sahibi Anıl Özger, modifiye otomobil ile hız tutkusunun karıştırılmaması gerektiğini söylüyor ve ekliyor: "Biz modifiye yapacağımız aracın ilk önce güvenliğini artırıyoruz ki otomobil bu gücü kaldırsın." Bu işle uğraşanlar mutlaka mühendis olması gerektiğini belirten Özger, yalan yanlış yapılan işlerle modifiye otomobil yapmayı karıştırmamak gerektiğini belirtiyor.


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır