kapat

19.06.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
Superonline
Sabah Künye
Atayatirim
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Reklamda trend değişti
Önceki hafta reklamcılıkla ilgili bir dünya konferansına katıldınız...

Evet. IAA World Advertising Congress nedeniyle, bir IAA üyesi olarak Londra'daydım.

Sizce çarpıcı olan neydi ?
En çok etkilendiğim reklamda hedef kitlenin değişimiydi. Benim de uzun süredir Türkiye'de savunduğum bir konuydu. Erkeğin sadece Türkiye'de değil dünyada yaşadığı değişim kadının tüketim kararlarındaki etkisini artırdı.

Dünyada erkekler ne tip bir değişime uğradılar?
2 tip değişime. Birincisi işyerinde, ikincisi evde. İşyerinde iş güvenliği ve geleneksel iş şekilleri yok oldu. Her işyerinde ve her kademede artık kadınlar da var. Eğitimli kadınların sayısı artarken, erkeklere hala daha fazla ücret ödeniyor ve daha kolay terfi ettiriliyorlar. Aile ve iş yaşamı arasındaki dengeler değişiyor. Evde ise kadınlar kendilerine yettikçe ve kendilerini koruyabildikçe geleneksel aile birimleri ve dinamikleri değişmeye başladı. Erkeklerin ev işlerinde eşlerine yardımcı olmaları; daha geç evlenip, daha geç yaşta çocuk sahibi olmaları, değişmeleri için sosyal baskı altında kalmaları tüketim kararlarında kadını etkin ve asıl hedef kitle kılmış.

Türkiye bu gelişimin neredisinde? Ve Sabah bu noktada nasıl bir strateji izleyecek?
SABAH yayın hayatına başladığından bu yana kadına önem veren bir gazete. Bugün gerek basında izleme alışkanlıkları araştırmasını tek başına ve tarafsız yapan BİAK sonuçlarına, gerekse bizim müstakilen yaptırdığımız özel araştırmalara göre basın sektöründe kadın okuyucusu en fazla olan gazete SABAH. Tabii bir önemli avantajımız daha var. SABAH genç bir okur kitlesine sahip. Gençlerin şu anda içinde bulunduğu değişim, eskinin tercihini zorlaştırıyor. Gençler de en az kadınlar kadar reklam mesajlarına duyarlılar ve yine en az kadınlar kadar tüketim kararlarında etkinler.


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır