kapat

19.06.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
Superonline
Sabah Künye
Atayatirim
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
SABAH, ilanda 1 numara
2000 yılının ilk 5 ayında SABAH'ın ilan hacmi yüzde 25 artış gösterdi. Mayıs ayındaki artış ise yüzde 45'i buldu. Bu sonuçlara göre SABAH basında hem tiraj hem de ilan şampiyonu

Türk basınının lideri SABAH ilan hacminde birincilik tahtında. Bu yılın Ocak-Mayıs döneminde SABAH'ın ilan hacmi yüzde 25 artış gösterirken, Mayıs'taki aylık hacim artışı yüzde 45'e ulaştı. Bu sonuçlara göre SABAH, sektör ortalamalarının çok üzerinde büyüme sağlayarak yazılı basında ilan liderliği konumunu pekiştirdi. Başarıda teknoloji, güç ve hızın etkisinin büyük olduğuna dikkat çeken Medi Grup Genel Müdürü Ayşe Sarıoğlu Erman, en son teknolojiye sahip Printcity tesislerinin yılın ikinci yarısında SABAH'ı çok daha büyük başarılara taşıyacağını belirtti. Erman sorularımızı şöyle yanıtladı:

* Basında 2000 yılının ilk 5 ayını geçen yılla karşılaştırdığınızda nasıl bir sonuçla karşılaşıyoruz?

Basın sektöründe reklam performansını sütun-santim bazında değerlendiriyoruz. Basında yer alan ortak ve tek araştırma şirketi Bileşim International rakamlarına göre ve yine performans değerlendirmede kriter olarak almadığımız "grupların kendi işleri ile ilgili yaptıkları reklam harcamalarını düşündüğümüzde", basın sektörü geçen yılın Ocak-Mayıs dönemine göre sütun-santim bazında yüzde 17 büyüdü. SABAH sözü edilen dönemde yüzde 25 büyürken, en yakın rakibi yüzde 4 geriledi.

* Özellikle Mayıs ayında SABAH'ta sektörde yer almayan insanların da fark ettiği gözle görülür bir değişiklik var...

Mayıs, SABAH'ın reklam gelirlerinde patlama yaşandığı bir ay oldu. Gerçekten talep patladı. Renkli sayfa kapasitemizin artmasına rağmen, rezervasyon taleplerini karşılamakta güçlük çektik. Yalnızca Mayıs ayını baz aldığımızda basın sektörü yüzde 21 büyürken, SABAH yüzde 45 büyüdü. Daha da önemlisi SABAH, Mayıs ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 45 büyürken en yakın rakibi aynı kaldı. Herkesin farkettiği gibi -hatta bunu annem bile farketti- Mayıs ayında en fazla reklam alan gazete biz olduk.

* Bu gelişme yılın tümünü nasıl etkileyecek?

SABAH, 2000 yılını tüm rakiplerine göre açıkara önde kapatacak. Çünkü Mayıs performansı gösteriyor ki, SABAH birinci derecede tercih edilen gazete. Haziran ayı da performans açısından, Mayıs'ın önünde gitmektedir. Veriler gösteriyor ki büyüme trendi artarak devam ediyor. Yılın ikinci yarısı SABAH için ilk yarısından da iyi olacak.

* Başarıda, SABAH'ın tirajındaki artışın etkisi oldu mu?

Kuşkusuz. BBD ve Yaysat'tan aldığımız verilere göre 2000 yılının ilk ayında günlük ortalama net gazete satışı 3 milyon 277 bin 468 adet. Bu rakam SABAH'ın tirajının patladığı Mayıs-Haziran döneminde 4 milyon 619 bin 612'ye yükseldi. Mayıs-Haziran döneminde SABAH'ın tirajı Ocak net satışlarına göre yüzde 56 artarken, en yakın rakibinin tiraj artışı yüzde 34 seviyesinde gerçekleşti. İlk 5.5 aylık dönemi geçen yılla karşılaştırırsak SABAH'ın satışı yüzde 19 artarken, en yakın rakibi yüzde 1 geriledi.

* Net satıştaki artışta Muhabbet kart hatlı cep telefonu kampanyasının etkisi oldu mu?

Oldu tabii. Ama her zaman olduğu gibi rakiplerimiz bizi takip edip, cep telefonu kampanyası başlattılar. Ama, okur SABAH'ı tercih etti. Biliyorsunuz Muhabbet kart ve hattıyla ön ödemeli cep telefonu sisteminde öncü kuruluş olan ATEL grubumuza bağlı bir şirket. Hem SABAH'ın tirajı artarken, hem de ATEL'in abone sayısı son 20 günde 300 binden 800 bine çıktı.

* Performans artışında başka neler etkin rol oynadı?

Tabii ki yeni teknoloji. Halk arasında hakim olan markada teknoloji, güç, zenginlik ve hız olmalı.


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır