Merkez Bankası, ödemeler dengesinin en önemli kalemlerinden birini oluşturan 'Turizm Gelirleri'ni masaya yatırdı.
DİE verilerini esas alan değerlendirmede, 1999 yılında sektörde yaşanan olumsuzluklar, gelir kaybı boyutu, 2000 yılı hedefi, Türkiye'ye gelen turistlerin harcama kalıpları ayrı ayrı incelendi.
Yılın her ayında turist çeken Türkiye'ye en yoğun yabancı akını Temmuz-Ekim döneminde yaşanıyor. Turist sayısının zirveye çıktığı ay ise Ağustos oluyor.
Merkez Bankası'nın 1999 Yılı Raporu'ndaki analize göre, Türk turizminin gelir grafiği şu faktörlerden etkileniyor:
* Yabancıların yüzde 60'ı tatil amacıyla Türkiye'ye geliyor.
* Turistlerin üçte ikisi paket turlarla tatili tercih ediyor ve bir turizm şirketi aracılığıyla Türkiye'de kalıyor.
* Turizm gelirlerinin yüzde 68.5'i kişisel harcamalardan, 31.5'i paket turlara yapılan ödemelerden oluşuyor.
*Harcamalarının %51'i otel, pansiyon, lokanta hizmetlerine yüzde 12.6'sı giyeceğe, %12.4'ü hediyelik eşyaya yöneliyor.
* Beraberlerinde götürdükleri malların yüzde 33.2'sini giyim eşyaları, yüzde 3.6'sını gıda ürünleri, yüzde 63'ünü ise diğer ürünler meydana getiriyor.
* 2000'de hedef, turizm gelirlerini 98'deki 7 milyar dolarlık seviyeye yükseltmek.