kapat

12.02.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
microbanner
Sabah Künye
Atayatirim
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Baba'nın 5 çelişkisi
DEMİREL'İN "Kıyak Emeklilik Yasası"nı savunurken bazı yanılgı ve çelişkilere düştüğü gözleniyor. Şöyle ki:

* Demirel'in "Bu kanunla emekli maaşı alan eski milletvekillerinin aldıkları miktara bir ilave getirilmemektedir" demesine karşın, yasa emekli milletvekillerine temsil tazminatı getiriyor. Buna göre Cumhurbaşkanı'nın, emekli milletvekili aylıklarının 720 milyon lirada kalacağını belirtmesine rağmen, emeklilerin eline geçecek para, 414 milyon lira olacağı hesaplanan bu tazminat ile 1 milyar liranın üzerine çıkacak.

*Demirel, "kanunla devlet, Hazine ve sosyal güvenlik kurumlarına yeni bir yük getirilmemektedir" diyor. Oysa, bu kanunla Anayasa Mahkemesi, Danıştay, Sayıştay, Yargıtay üyeleri, YÖK üyeleri, generaller, müsteşarlar, müsteşar yardımcıları, genel müdürler, birinci sınıf hakimler "temsil tazminatı" adıyla 414 milyon liraya kadar yükselen ek bir ödeneği ilk kez alacaklar. Yani Devlet bu kanunla mali yük altına giriyor.

* Cumhurbaşkanı, "Eğer yeni kanun çıkmazsa bu maaş SSK'dan emekli olanlar için 110 milyon, Bağ Kur'dan emekli olanlar için 90 milyon liraya kadar düşecek" diyerek, emekli milletvekilliğinin imtiyazlı bir statü olduğunu peşinen kabul ediyor.

*Demirel, "Bundan önceki kanunun neden iptal edildiği konusunda Anayasa Mahkemesi'nin gerekçeli kararını bekleyecek, ondan sonra yeni bir değerlendirme yapacağım" diyor. Oysa, Anayasa Mahkemesi şimdiye kadar "kıyak emeklilik" kanunlarını tam 9 kez iptal etti, bu iptallerin 8'iyle ilgili gerekçeli kararları açıkladı. Bu kararların hepsi neredeyse birbirinin aynı. Yani Demirel'in kanunu değerlendirirken, son iptalin gerekçeli kararını beklemeye ihtiyacı olmadığı açık. Ondan önceki gerekçeli kararları okuyarak da bir sonuca ulaşması mümkündü.

* Yargıtay üyeleri bir süre önce yaptıkları açıklamada "Kıyak emeklilik" kanununun Anayasa'nın eşitlik ilkesine aykırı olduğunu açıkca ortaya koydular. Demirel'in en yetkin hukukçular olan Yargıtay üyelerinin bu açıklamasını dikkate almayarak Anayasa Mahkemesi'nin gerekçeli kararını beklemekte ısrar etmesi ayrı bir çelişki oluşturuyor.

Nuri KAYIŞ


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır