kapat

12.02.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
microbanner
Sabah Künye
Atayatirim
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Koç tüketimle büyüyor
1999 yılında fiziki anlamda yüzde 8.6, ciroda yüzde 11 küçülen Koç, 2000'de yüzde 12 fiziki büyüme hedefliyor. Tüketim Grubu'nun hedefi ise yüzde 20 büyüme

Geçtiğimiz yılı yüzde 10 küçülme ile tamamlayan Koç Grubu, 2000'de Türkiye'nin büyeme hedefinin iki katı olan yüzde 12 oranında büyümeyi hedefliyor. Dün düzenlenen "şeffaflık" toplantısında, topluluğun finansal sonuçları, faaliyetleri ve hedefleriyle birlikte Tüketim Grubu'nun faaliyetleri aktarıldı.

Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Yönetim Komitesi Üyesi Temel Atay, grubun Türkiye'nin geleceğine ve hükümetin ekonomik politikalarına güvendiğini belirterek, "Bu yıl için hedeflediğimiz yüzde 12'lik büyüme Türkiye'nin geleceğine yönelik büyüme beklentisinin bir göstergesidir" dedi.

Son 10 yılda toplam 4.4 milyar dolar yatırım gerçekleştirildiğini, önümüzdeki iki yıla yönelik yatırım hedefinin 1.9 milyar dolar olduğunu belirten Atay, ihracat rakamlarını 2003 yılında şu andaki Türkiye ihracatının yaklaşık 3.5 katına çıkarmayı hedeflediklerini vurguladı. Atay, 2000 yılı Ocak ayında tüm sektörlerde satışların yüzde 5 arttığını, belirterek, "Şubat çok iyi gidiyor" dedi.

Koç Holding Denetim ve Mali Grup Başkanı Nevzat Tüfekçioğlu da grubun 1999 yılında gerçekleştirdiği 11.2 milyar dolar tutarındaki cironun, dolar bazında geçen yılki satışların yüzde 11 altında kaldığını, ancak fiyat artışlarının enflasyonun altında kalmasıyla fiziki küçülmenin yüzde 8.6 olduğunu söyledi. Tüketim Grubu, topluluk içinde ciroda dördüncü, kârlılıkta üçüncü, büyüme hızında ise birinci sırada. Grup Başkanı Cengiz Solakoğlu, Migros'un 2.3 milyona ulaşan kartlı üyesiyle oluşan veri tabanının tüm Koç şirketlerinin önemli bir varlığını oluşturduğunu söyledi. Solakoğlu, Düzey şirketinin de 2000'de halka açılacağını belirtti.

Yerel mecralara ağırlık veriliyor
Bİrçok grupta ihracatın payını artırarak büyüyen ve giderek global bir grup olan Koç, üçüncü toplantısına 11 yerel gazete ve televizyonun temsilcisini davet etti. Yerel gazeteciler, toplantıdan sonra Temel Atay, Cengiz Solakoğlu ve Nevzat Tüfekçioğlu ile özel olarak biraraya geldi. Gazeteciler daha sonra Koç Sanayi Müzesi'ni gezdi.

Koç'un yerel basına olan ilgisinin bir başka boyutu da toplantının soru-cevap bölümünde ortaya çıktı. Halkla İlişkiler Koordinatörü Can Çağdaş bir soru üzerine, grubun geçtiğimiz ay 55 yerel televizyona reklam filmi verdiğini belirtti. Çağdaş, "Yerel medyaya daha büyük önem vermeye başladık. Otosan ve Tofaş yerel mecralara yöneldi. Türkiye'nin en sıcak bölgesinde klima reklamı sadece yerel gazeteye verildi" dedi.

2000 için önemli hedefler
TOFAŞ Grubu

* İhracatta yüzde 160 adetsel, yüzde 140 ciro artışı

* Palio'nun Avrupa ihracatının artması.

* Yeni hafif ticari araç üretimi.

* İhcarat hedefi 328 milyon dolar.

* İhracatın üretimdeki payı yüzde 40.

OTOSAN Grubu
*Yeni fabrika inşaatının tamamlanması.

* 2001'de yeni transitin üretilmesi.

* 2001 sonunda ihracata yönelik yeni hafif ticari aracın devreye sokulması.

İnşaat Grubu
* Koçtaş'ın yabancı ortak ile birleşmesi.

* İki yeni mağaza kurulması.

* Garanti İnşaat'a yabancı ortak.

Enerji Grubu
* Kangal ve Seyitömer santrallerinin işletme hakkı devri.

* Tufanbeyli Santrali'nin 2001 yılı başında inşaata başlanması.

Finansal hizmetler
* Koçbank'ta yurtiçi şube atağı.

* İnternet bankacılığı.

Dayanıklı Tüketim Grubu
* Arçelik/Beko'nun ihracatının üretim deki payının televizyonda yüzde 69, beyaz eşyada yüzde 46'ya çıkarılması.

* Yurtdışı satışlarda yüzde 20 artış ile 475 milyon dolara ulaşılması.


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır