kapat

04.02.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
Atayatirim
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Market rekabeti bakkalı kurtardı
Migros, perakende ticaretin yüzde 70'ini elinde tutan bakkalları "Bakkalım" adıyla standartlaştırıyor ve dağıtım zincirine alıyor

Perakende ticarette artan rekabet, market zincirlerini yeni formatlara yönelmeye zorlarken; Migros en geleneksel perakendeci olan bakkalı da dağıtım zincirine dahil etti. Sayıları hızla artan market ve süpermarketlere rağmen perakende ticaretin yüzde 70'den fazlasını elinde tutan bakkallar, isterlerse Migros'un bir bayii gibi olacak, "Bakkalım" tabelasını asarak Migros'un deneyimleri ve satın alma gücünden yararlanacak.

Tüm Türkiye'de yaygınlaşması hedeflenen Bakkalım, Ocak ayında İstanbul'un 80 ayrı noktasındaki pilot uygulamayla denendi. Şubat ortasında 100, Haziran sonunda ise bine yakın Bakkalım'ın faaliyet göstermesi bekleniyor.

Proje bakkallar için birçok avantaj sağlıyor. Bu, öncelikle 1999 cirosu 1 milyar doları bulan, 2000 yılı sonunda mağaza sayısı 475'e çıkacak bir zincirin satın alma gücüne ortak olmak demek. Projeye katılan bakkal, hiçbir bedel ödemeden dükkanını yenilemiş ve vadeli mal alma imkânına da kavuşmuş oluyor. Migros'un yaptığı hesaba göre de, tavsiye edilen fiyatlarla satış yapan bakkal, ay sonunda cirosunun yüzde 10'u oranında kâr etmiş olacak. Migros da bu işbirliği sayesinde, Alışveriş Merkezi, 3M, 2M, M, Şok, Sanal Market ve Kangurum ile ulaştığı satın alma gücünü, bünyesine binlerce bakkalı da katarak artırmış olacak.

Migros Genel Müdürü Bülent Özaydınlı, "Migros'un geliştirdiği sistemin avantajlarından yararlanan bakkalın maliyetleri düşecek, bu da fiyatlara yansıyacak. Biz fiyat empoze etmeyeceğiz, ancak tavsiye edeceğiz. Ama Bakkalım'a katılanlar rakiplerine göre fiyat avantajı yaşayacak. Uygulama, sistem dışında kalan bakkalları da iyileştirecek. Bakkal mal tedariki ve ödeme gibi dertlerle uğraşmayacak" dedi.

BAKKAL NASIL "BAKKALIM" OLUYOR?
Dükkana "Bakkalım" tabelası asılıyor, ancak bakkal, kendi tüzel kişiliğini ve hukuki varlığını koruyor.

Bakkal kendi adına ticaret yapan kişi olmaya, dükkanın sahibi ya da kiracısı olmaya devam ediyor.

Kasası kendi adına çalışıyor, bakkal ve personel eğitiliyor.

Bakkal Migros tarafından yeniden dekore ediliyor, soğuk dolabı, rafları, tezgahları yenileniyor. Bu işler 4 günde tamamlanıyor.

Kredi kartı teşvik ediliyor.
Semt, stok ve ciro incelenerek mal çeşidi ve stok miktarı hakkında "tavsiye niteliğinde" bilgi sunuluyor.

Siparişe bağlı olarak 2-3 günde bir mal sevkiyatı yapılıyor. Projeye katılmak isteyenler Migros ya da Şok'lardan form alıp dolduruyor.


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır