Perakende ticarette artan rekabet, market zincirlerini yeni formatlara yönelmeye zorlarken; Migros en geleneksel perakendeci olan bakkalı da dağıtım zincirine dahil etti. Sayıları hızla artan market ve süpermarketlere rağmen perakende ticaretin yüzde 70'den fazlasını elinde tutan bakkallar, isterlerse Migros'un bir bayii gibi olacak, "Bakkalım" tabelasını asarak Migros'un deneyimleri ve satın alma gücünden yararlanacak.
Tüm Türkiye'de yaygınlaşması hedeflenen Bakkalım, Ocak ayında İstanbul'un 80 ayrı noktasındaki pilot uygulamayla denendi. Şubat ortasında 100, Haziran sonunda ise bine yakın Bakkalım'ın faaliyet göstermesi bekleniyor.
Proje bakkallar için birçok avantaj sağlıyor. Bu, öncelikle 1999 cirosu 1 milyar doları bulan, 2000 yılı sonunda mağaza sayısı 475'e çıkacak bir zincirin satın alma gücüne ortak olmak demek. Projeye katılan bakkal, hiçbir bedel ödemeden dükkanını yenilemiş ve vadeli mal alma imkânına da kavuşmuş oluyor. Migros'un yaptığı hesaba göre de, tavsiye edilen fiyatlarla satış yapan bakkal, ay sonunda cirosunun yüzde 10'u oranında kâr etmiş olacak. Migros da bu işbirliği sayesinde, Alışveriş Merkezi, 3M, 2M, M, Şok, Sanal Market ve Kangurum ile ulaştığı satın alma gücünü, bünyesine binlerce bakkalı da katarak artırmış olacak.
Migros Genel Müdürü Bülent Özaydınlı, "Migros'un geliştirdiği sistemin avantajlarından yararlanan bakkalın maliyetleri düşecek, bu da fiyatlara yansıyacak. Biz fiyat empoze etmeyeceğiz, ancak tavsiye edeceğiz. Ama Bakkalım'a katılanlar rakiplerine göre fiyat avantajı yaşayacak. Uygulama, sistem dışında kalan bakkalları da iyileştirecek. Bakkal mal tedariki ve ödeme gibi dertlerle uğraşmayacak" dedi.
Bakkal kendi adına ticaret yapan kişi olmaya, dükkanın sahibi ya da kiracısı olmaya devam ediyor.
Kasası kendi adına çalışıyor, bakkal ve personel eğitiliyor.
Bakkal Migros tarafından yeniden dekore ediliyor, soğuk dolabı, rafları, tezgahları yenileniyor. Bu işler 4 günde tamamlanıyor.