kapat

08.12.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
Sabah İnternet
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

Teba
1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Kart savaşları
Alışverişte alternatifler arttıkça değerlenen müşteri, taksit kartlarla kuşatıldı. Boyner Grubu'nun Advantage Card'ı, Yapı Kredi'nin Taksitkart'ı ve Koç Grubu'nun Akıllı Kart'ından sonra Finansbank da hem kredi kartı hem alışveriş kartı özelliğine sahip, 21 firmada geçerli Galaxy Card'ı piyasaya sundu.

Hazır giyimden benzine ve gıda sektörüne, sağlık tesislerinden turizm sektörüne kadar bir çok kuruluşta indirim, taksit imkanı ve hediye puan sunan Galaxy Card, aynı zamanda kredi kartı olarak da kullanılabiliyor.

Finansbank Genel Müdürü Onur Umut, yeni kartın Türkiye'nin önde gelen 21 firmasının biraraya gelmesiyle oluşturulduğunu ve 2000 yılında 250 bin Galaxy Card dağıtımını hedeflediklerini söyledi. Umut, Galaxy Card'la kişinin her ihtiyacını tek kartla karşılama imkanına kavuştuğunu belirtti.

Umut, bu kartın, kredi kartında yüzde 6.90'la en düşük faiz oranına ve en yüksek hediye puanına sahip olduğunu savunarak, 2000 yılında geçilecek internet bankacılığı ve elektronik ticaret uygulamasından Galaxy Card bünyesindeki kuruluşların da yararlanacağını söyledi. Kredi kartı sayısının henüz 7.5 milyon olduğunu belirten Umut, bunun Avrupa ortalamasının altında olduğunu anlatarak, "Daha çok potansiyel var" dedi.

KART ENFLASYONU
Kredi kartlarıyla 80'li yılların sonunda tanışan Türkiye'de 90'lı yılların ortalarında da mağaza kartları gündeme geldi. Önce mağazaların vadesiz 3 taksit sağlayan kartları piyasaya çıktı. Tüketici, kart bombardımanına tutuldu. 90'lı yılların sonunda da grup kartları gündeme geldi. Firmaların, "müşteri sadakati" yaratmak ve yeni pazar payı kapmak için başlattığı kart savaşlarında, "co branded", yani hem alışveriş hem kredi kartı özelliği taşıyan kartlar gündeme geldi.

ÖNCE ADVANTAGE
Grup kartlarında, Boyner Grubu'nun Advantage Card'ı başı çekti. Kısa sürede 1 milyona yakın kullanıcıya ulaşan ve 33 firmada geçerli Advantage Card'la aynı dönemde Yapı Kredi de Taksitkart'ı çıkardı. Üç bine yakın mağazada ve 29 firmada geçerli bu kart da kısa zamanda birçok tüketiciye ulaştı. Koçfinans'ın 29 firmada geçerli "Akıllı Kart"ının da önümüzdeki yıl 600 bin kişiye ulaşması hedefleniyor.


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır